maruszczyk ervaringen?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
joerivv
Berichten: 185
Lid geworden op: 04 apr 2009, 01:24

maruszczyk ervaringen?

Bericht door joerivv »

Hey,

al een tijdje hou ik de maruszczyk bassen in het oog.
Heeft iemand hier eigenlijk 1ste hands ervaringen mee?
Heb vooral interesse in de Jake en de Elwood serie.
Vind de prijzen behoorlijk meevallen zeker omdat de bassen precies toch wel veel weg hebben van de Sandberg modellen.

shoot!!!!
Haico

Bericht door Haico »

Het merk met de slechtste naam voor marketing EVER! :D

Laatste even een 6-snarige Elwood vast gehad. Was mooi, speelde licht... Niet ingeplugd dus ik kan er weinig verder over zeggen. Het is inderdaad hetzelfde concept als Sandberg: Fender rip-offs met wat extra's. Volgens mij zijn Delano elementen standaard?!
Sam
Berichten: 174
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:58

Bericht door Sam »

Ik heb zelf een custom Maruszczyk Frog 6 snaar en ik ben er heel erg tevreden van. Het vriendje van mijn zus was ook onder de indruk en heeft intussen een 6-snarige Jake waar hij erg tevreden van is.

Ik ben nu met Adrian Maruszczyk aan het mailen om een fretloze bas te laten maken en hij antwoordt altijd heel snel en hij is eerlijk over welke opties naar zijn mening het best voor het instrument zijn (ook als de andere opties duurder zouden zijn en dus meer op verdiend zou worden voor hem). Erg aangenaam merk om mee te handelen, alleen jammer van de moeilijke naam :D .

Persoonlijk ben ik zelf iets meer te vinden voor zijn eigen modellen (de Frog en Paddock), maar dat neemt niet weg dat de Jake en Ellwood ook erg goede bassen zijn.


Edit: Ik geloof dat de standaardpickups Bassculture zijn, die dragen in elk geval Adrian zijn persoonlijke voorkeur, maar Delano's zijn ook mogelijk, zelf heb ik Delano's in mijn Frog.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

MAR-RU-SEK

iessa siempel.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En hoe weet jij dat?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Het was toch Maroestjiek?
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik ken Adrian vrij goed en zo spreekt hij het zelf uit.

en ik heb ook behoorlijk veel Pools gegeten de laatste maanden: https://www.polonia-aachen.de/

aanraders: de Pierogi's. :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Beamer
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 okt 2015, 09:37

Re: maruszczyk ervaringen?

Bericht door Beamer »

Even dit onderwerp weer wat nieuw leven in blazen... Ik ben even benieuwd naar wat de kenners hierover denken:

Eigenlijk wil ik een Mayones Comodous 6. Maar die worden alleen maar op order gemaakt en daar zit momenteel een levertijd op van 12 maanden. Beetje (te) lang... Nou dacht ik slim te zijn en gewoon een Frog volgens dezelfde specs samen te stellen. Alleen dan met Haeussels - ook geen straf :D . Scheelt me drie-kwart jaar wachttijd en een paar honderd euro.

Wat denken jullie: zouden jullie zoiets doen of koers ik af op een teleurstelling? Zit het bijv. een beetje snor met de bouwkwaliteit van die Maruszczyks/ blijft de nek goed recht enzo? Andere punten van aandacht?
"None of us wanted to be the bass player. In our minds he was the fat guy who always played at the back."
Paul McCartney
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: maruszczyk ervaringen?

Bericht door Rodi »

Mijn maruszczyk elwood 5 heb ik nu 2,5jaar. Hij is netjes afgewerkt en ik heb geen problemen met de bas gehad. Ik heb op dit moment ernstig GAS voor nog een deftige 4-snaar. Zegt genoeg denk ik, maar als je nog meer wil weten:vraag maar raak.
Gebruikersavatar
Beamer
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 okt 2015, 09:37

Re: maruszczyk ervaringen?

Bericht door Beamer »

Dank voor je reactie Rodi. De Maruszczyk is een stuk "goedkoper" dan de Mayones (ook met gelijke specs) en de wachttijd aanzienlijk korter. En dat terwijl ik Maruszczyk (net als Mayones) op de (internationale) fora ook best veel tegen kom. Nou kan dat natuurlijk allerlei oorzaken hebben (bekendheid, merknaam, etc., etc.), maar het zou voor een deel ook kunnen zitten in de gebruikte materialen (hout dan met name), ervaring van het personeel, etc. Je zou bijv. kunnen verwachten dat producenten van goedkopere bassen ook goedkoper ('net-niet-zo-goed') hout gebruiken, dat gedurende de eerste jaren meer gaat werken en krom trekken enzo. Voornamelijk voor 6-snarige bassen kunnen dit soort dingen ineens kritisch gaan worden. Ik heb een goed gevoel bij het vakmanschap bij Mayones, maar heb daar bij Maruszczyk geen gevoel bij (simpelweg omdat ik ze gewoon niet zo goed ken). Vandaar.. Ik hoop dus dat er hier ervaringsdeskundigen rondlopen, die op dit punt ervaringen zouden kunnen delen.
"None of us wanted to be the bass player. In our minds he was the fat guy who always played at the back."
Paul McCartney
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: maruszczyk ervaringen?

Bericht door nangyala »

NIET DOEN! Blijf zo ver mogelijk uit de buurt van Maruszczyk, alleen zo kunnen we de prijs voor een top instrument lekker betaalbaar houden.

Het zal echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn wat Maruszczyk betreft, maar ook hier heb ik een exemplaar (Elwood 5) welke mij al mijn bassen deed vergeten. Zowel qua afwerking, gebruikte materialen en bespeelbaarheid. Een jaar na dato denk ik er nog steeds hetzelfde over. Na 4 seizoenen nog geen 1 keer aan de halspen hoeven draaien, dus de hals is uiterst stabiel en geen uitstekende freteinden door krimpend of werkend hout.
Is het Fender custom shop die je voor de prijs van een Mexicaan krijgt, zoals je veel op internet leest? Ik weet het niet, want ik heb nog nooit een Fender CS beetgehad. Voor mij is wel duidelijk dat de gebruikte materialen en bouwkwaliteit ernstig hoog zijn. Zo hoog dat mijn volgende bas weer een Maruszczyk zal zijn


De sound is veelal afhankelijk van de gebruikte preamp en elementen, dus zijn deze van geen invloed op/door de bouwer
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Plaats reactie