Iemand ervaring met piezo systemen icm met bartolini's

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Iemand ervaring met piezo systemen icm met bartolini's

Bericht door This »

Ja, dus barto's en piezo.

Das dus mooi zuur, zo vogelde ik uit, want zo blijkt, heb je voor je piejeestoo's ook nog's een dikke accu in je bijl nodig. Heel sneu allemaal. On top of that, zitten er dus ook nog eens barto's in m'n bass. Daarvoor is er al gefreesd in de body, met als resultaat dat ik dus niet nog een of andere knutsel mafkees op 't hout loslaat.

Nu zit er wel een aan en uit schakelaartje in de electronica setup dus, aan uit van de piezo's is een optie. Heeft iemand een idee of het verstandig is om active barto's en een piezo aan een vierkante batterij te hangen?

Dank u voor de feedback (alvast)

T
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Yo Tizzl zijn die Barto's zijn er later ingezet dan?

Zo'n bas komt toch al standaard met actieve electronica + piezo, dus de stroomtoevoer zou toch al moeten kloppen? Volgens mij zou het voor je batterij niet uit moeten maken of er nou een bart of een ander aan hangt als ie al opgezet is om een piezo + actieve electronica te voeden.

Was het alleen de stroomtoevoer van je Piezo's die kaduk was dan, of heb je al naar je p's laten kijken?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

wtf, hier is dus weinig van te begrijpen.... (of ligt dat aan mij?)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
This
Berichten: 215
Lid geworden op: 23 apr 2004, 18:45

Bericht door This »

Ehm tsja,

Die barto's zijn een customization. Orizjineel zitten er Yamaha Soapbars is, vraag niet naar het type, icm een Yamaha Piezo systeem. Maar, dat Yamaha gebeuren vreet een stuk minder stroom dan de barto.

Anyways ik heb naar m'n barto's laten kijken, en de hals ff af laten stellen. Anyways, reparatie voltooid, word gebeld: "Ja, alles flexibilly, alleen er was een potmeter niet voorradig, dus die werd later erop gesoldeerd." Die potmeter moet er dus nog op, en tot die tijd heb ik geen actieve treble regeling (ook niet passief ;) ).

Nu komt het stomme, hij heeft een mid-boost, niet parametrisch, die wanneer ik 'm opendraai de bass natter laat klinken. Hoe weird is dat.

Najah, een heel verhaal...

T
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

What the Funk !?

This en Wheezl hebben hun eigen dialect ontwikkelt, geen zinnig woord uit te halen :lol:
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

hoofddorpers ehehe

Woont mn oma,.. weet er alles van :lol:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Afbeelding
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Hell Yeah!!!


let's dis Wheezl 'n This

Fo shizzle ma nizzle
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Well, Thijs.. Wheezl heeft altijd nog leuke knopjes waarmee die berichtjes kan deleten :wink:
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Ohhh, we hebben wheezl op zn pikkie getrapt :P

Als jullie nou gewoon ABN praten op t forum, is wel zo handig voor de andere lezers.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hmm, ik zal mijn best doen :?:

Snap nog steeds niet wat er zo onbegrijpbaar is aan die berichtjes hoor..
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

we zijn jullie alleen een beetje aant klieren, als je het langzaam leest is het wel te begrijpen :lol:
Plaats reactie