Fender visitor center/Fender custom shop lounge Dusseldorf

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
snacks
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:48

Fender visitor center/Fender custom shop lounge Dusseldorf

Bericht door snacks »

Iemand al ooit eens naar de Fender visitor center in Californië geweest? Ik vraag me af of je daar ter plaatse een custom shop instrument kan bestellen (eventueel nog steeds via een dealer), of ten minste alle standaard custom opties met de eigen ogen kunt zien/horen/voelen (neck shapes, houtsoort met gewicht, verschillende pickups...).
Ik vind het vervelend dat je zelfs in de Fender custom shop lounge in Dusseldorf niet eens alle opties zou kunnen ervaren, ik hoor van een officiële Belgische dealer (dus zelf nog niet ervaren) dat je ginds gewoon geluk moet hebben met wat er op dat moment juist hangt. Gitaren genoeg, maar bassen.... Iemand al in Dusseldorf geweest voor een custom shop bas?

Oh, en aub dit topic niet laten uitmonden in gezever over 'fender custom shop trekt op niks', of 'voor dat geld kun je een veel betere bas kopen' of 'ik begrijp dat relic gedoe niet' blah blah blah... waarvoor mijn oprechte dank! :)
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik ga deze zomer in Corona langs. Ik ben superbenieuwd.
snacks
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:48

Bericht door snacks »

Ik zou in de zomer van 2014 ook wel eens langsgaan.
Mocht je na je bezoek iets meer weten betreffende mijn vraag, wil je mij dan een seintje geven?
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Hou ons op de hoogte. Wellicht leuk voor De Bassist:)
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Die Fender customshop trekt op niets, en voor dat geld kun je een veel betere bas kopen!

En ik snap echt niets van dat hele relic gedoe :nono:



















































:mrgreen:
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik ben er dus geweest. Ik vond het erg leuk om langs te gaan. Het visitors centre is een klein museumpje. Alle modellen van Fender hangen er met wat leuke foto's. Toen ik er was, was er een kleine Jimi Hendrix tentoonstelling. Ze hebben een ruimte waar je heel veel necks kunt testen. Maar zonder begeleiding van een builder.

Daarna een leuke tour door de fabriek. Leerzaam om te zien hoe het proces in z'n werk gaat. De tour eindigt in de Custom Shop. Maar daar stonden we niet heel uitgebreid bij stil. Die lui zijn gewoon aan het werk.

Wil je een bas custom laten bouwen, dan gaat dat volgens mij veel via telefoon en e-mail als het gaat om specs.
Plaats reactie