Yamaha BB1025x

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
wegottaknow
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2013, 17:58

Yamaha BB1025x

Bericht door wegottaknow »

Hallo iedereen,
Ik ben Piet, nieuw op het basforum.
Ik speel nu een dik jaar basgitaar na 15 jaar gitarist geweest te zijn.

Ik speel momenteel op een Mexicaanse Fender Jazz Bass 4 snarig maar ben op zoek naar een 5 snarige bas.
Nou kwam ik de Yamaha BB1025x tegen en het was liefde op het eerste gezicht! :kwijl:
Heeft iemand hier ervaring met deze bassen qua kwaliteit, geluid en bespeelbaarheid tov een Jazz bass?
Ik speel qua muziekstijlen vanalles dus ben opzoek naar een allround bas.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Kwalitatief zit je goed en ik vind ze ook super lekker spelen.
Ik zou eigenlijk geen reden kunnen bedenken waarom je niet voor deze zou moeten gaan.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 909
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

+1
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

check het Yamaha BB topic iets naar onder. Succes!
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Goed spul met de klank van autoriteit, en zowel in te zetten bij harde rock als bij lichte pop.
BB's kun je gewoon met vertrouwen kopen, zowel qua klank als qua bouwkwaliteit, maar ik ken ze niet goed genoeg om te zeggen hoe alzijdig ze eigenlijk precies zijn.
Er zullen wat dat betreft genoeg filmpies op YT staan, en de draad die genoemd werd is ook heel leerzaam.

Maar: blijf je wel de Jazz houden of moet die weg?
Als die weg moet, ben ik bang dat je die typische Jazz-klank gaat missen, want ik kan me niet voorstellen dat de BB die goed nadoet. Misschien komt de expertise zeggen dat ik het fout heb, en dat is dan fijn.

Succes!
Bert
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik vind (net als bij G&L SB-2's) alleen jammer dat je maar 2 knoppen hebt. Maar dat is simpel op te lossen met Stacked knobs ofzo.

Edit: en dat ze niet met maple fretboards te krijgen zijn.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
wegottaknow
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2013, 17:58

Bericht door wegottaknow »

a-j schreef:Goed spul met de klank van autoriteit, en zowel in te zetten bij harde rock als bij lichte pop.
BB's kun je gewoon met vertrouwen kopen, zowel qua klank als qua bouwkwaliteit, maar ik ken ze niet goed genoeg om te zeggen hoe alzijdig ze eigenlijk precies zijn.
Er zullen wat dat betreft genoeg filmpies op YT staan, en de draad die genoemd werd is ook heel leerzaam.

Maar: blijf je wel de Jazz houden of moet die weg?
Als die weg moet, ben ik bang dat je die typische Jazz-klank gaat missen, want ik kan me niet voorstellen dat de BB die goed nadoet. Misschien komt de expertise zeggen dat ik het fout heb, en dat is dan fijn.

Succes!
Bert
in eerste instantie blijft de Jazz Bass ook gewoon maar als ik na een tijdje merk dat ik bijv. alleen maar op de BB speel dan gaat hij wel weg.
Maar dat is dus even afwachten.
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Mooi. Dus dat komt vanzelf goed.
Veel plezier dan.
wegottaknow
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2013, 17:58

Bericht door wegottaknow »

zaterdag ga ik de BB1025x halen, ben zeer benieuwd!
waarschijnlijk de vintage white. :D
Plaats reactie