Vandaag flink geLaggen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Vandaag flink geLaggen

Bericht door Kaboemba »

Oftewel, twee LAG bassen gekocht (ja ja foto's komen nog).
Moest er alles bij elkaar 300 km voor rijden maar het was het dik waard.

Heb ooit een prachtige LAG gitaar gehad, nog steeds dikke spijt dat ik die verkocht heb, en bleef interesse houden voor dat merk.
Toen er dan ook een goedkoop exemplaar op MP stond heb ik meteen gereageerd.
Het was een beetje een gok, de bas heeft heel lang ongebruikt in een te diepe koffer gelegen.
Hierdoor staat de hals te hol, snaren eraf gehaald en de trust een kwartslag gegeven, morgen maar kijken wat dat gedaan heeft.

Via veilingkijker toen nog maar even gezocht op LAG en verrek zijn 5 snarige broertje of zusje stond ook te koop, voor een nog mooiere prijs. Deze was net als de ander nauwelijks gebruikt, en na een flinke schoonmaak beurt zien beide basjes er weer super uit.
Wat wel jammer is, beide bassen hebben F-holes en precies bij de punten daarvan zitten in beide bassen haar scheurtjes in de blanke lak. Kan geen kwaad maar jammer is het wel van zo'n pracht bas.

Dus nu heb ik een LAG collection 4 snaar en precies dezelfde ook als 5 snaar.
Vandaag was het poetsen maar morgen wordt het spelen :mrgreen:

Toch nog 1 foto gevonden, lijkt hier wat rood in te zitten maar het is toch echt zwart/grijs:

Afbeelding

Nog een foto met info gevonden, dezelfde maar dan in grijs/zwart tinten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10831
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Enorm mooie gitaar, had de foto's gezien op Marktplaats!
Klinkt dat nou ook als een 'normale' Jazz?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Pfoeeeeee dat zijn basjes zeg :D
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Prachtige bassen lijken mij dat!
Kaboemba schreef: Dus nu heb ik een LAG collection 4 snaar en precies dezelfde ook als 5 snaar.
Waarom dit vraag ik mij af.
Een 5 snaar heeft die 4 snaren die een 4 snarige bas heeft ook. Ik neem nu even aan dat je ze hetzelfde gaat stemmen (BEADG & EADG). Dan heeft het toch weinig zin om twee dezelfde te hebben?
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Klopt, maar ik vind ze prachtig en kon ze voor dat geld niet laten staan.
Bovendien zijn ze natuurlijk niet het zelfde, voor sommige nummers/muziek is het lekker de 5 te pakken en voor iets anders weer de 4. Een E op een B snaar klinkt echt anders dan op een E snaar.
Tja en voor een deel is het ook gewoon voor de HEB, om het verzamelen (maar volgens mij hebben wel meer mensen hier die ziekte :wink: ).
Ik heb ook bassen staan die ik nauwelijks aanraak, Roland G77 die ligt bijna alleen maar in zijn case.
Maar het is een uniek ding, heb hem helemaal compleet en origineel (zelfs de folders zitten erbij).
Heb nog een Catalyst Tigris, echt een fijne bas maar ik raak hem nauwelijks aan.
Maar voor mij is die meer waard dan wat ik er voor kan krijgen, dus waarom weg doen.
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Gefeliciteerd, Rob. Mooie vangsten! :jaaaaa:
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Bedankt Rinie.

Hals ziet er vandaag al een stuk beter uit na een kwartslag draaien.
Vandaag nog maar een kwartslag gegeven en dan morgen weer kijken.

Lekker gespeeld op de 5 snaar, wat een FANTASTISCHE bas !!!!!
Lekkere slanke hals en een geweldige preamp, ik dacht dat ik met de Tobias een beste bas had (sorry Rinie) maar die valt in het niet bij deze.
Speelt heerlijk soepel en klinkt geweldig van diep rollend laag tot heerlijk punchy/funky, ff met de push/pull knop de preamp activeren en hij slapt als een malle.
Alles lijkt veel makkelijker te gaan bij deze bas, ik ben heel erg blij :jam:

Dus iemand interesse in een Tobias Growler 5 snaar :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nooit gehoord van die bassen..... Maar MOOOOIII... Ben ook heel benieuwd hoe je verder die bassen gaat afstellen. Ik volg het graag... Want dat is dan toch weer de kunst. Zo'n bas goed afstellen....


Zijn dat trouwens Bartolini pickups?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Yep bartolini's.
Plaats reactie