Mark King eindelijk om!?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Mark King eindelijk om!?

Bericht door Bogey »

Afbeelding
Kijk hem eens genieten van zijn fender.... :lol:
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

In 1998 ja :D

Hij speelde toendertijd op een Fender deluxe (actief)...met led's uiteraard

Fender heeft zelfs een MK-signature bas gemaakt. Daar zijn er precies 42 van gemaakt.
Ondertussen is hij weer terug bij Status geloof ik
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

yep, ook gebruikte hij : musican, gb bassen, alembic, jaydee,status, wall, zon bassen, ashley pangborn bassen....misschienvergeet ik er nog een paar :D
let's JayDee !
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Moon!
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Spinal Tap schreef:In 1998 ja :D

Hij speelde toendertijd op een Fender deluxe (actief)...met led's uiteraard

Fender heeft zelfs een MK-signature bas gemaakt. Daar zijn er precies 42 van gemaakt.
Op de Vintage Veenendaal staat al minimaal 1,5 jaar zo'n Fender MK Signature. LEDs erin inderdaad, iets van 2000 euro geloof ik.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

https://www.level42.com/bassography.asp leuk om te lezen, waarschijnlijk kent superbas het al.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

inmiddels weer Status Kingbass.....
Gelukkig, ik had ff het vertrouwen in hem verloren hahahahaha :wink:
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ghehe, echt blij keek ie ook niet!
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Hahahahaha

Die elite strings zijn overigens de strings die Jaydee erop legt voordat de bas verzonden wordt....en....er nog een reserve set bij doet.

Geef King nou maar een Status, Alembic of Jaydee....da's beter.

Ik heb (bijna) alle concerten van Level 42/M King op dvd en vind Whembley, en Reading Hall de beste.
Alleen het publiek bij deze laatste was RUK...
Zo erg dat ie op een gegeven moment vol verbazing roept als er iemand opstaat om te dansen "THEY WALK"......
De GB bassen die hij overigens bij Ohne Filter gebruikte hoor je bijna niet...wat zit daar een RUK geluid in.
Maar het kan ook aan de eindmix liggen
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

johnbob schreef: Die elite strings zijn overigens de strings die Jaydee erop legt voordat de bas verzonden wordt....en....er nog een reserve set bij doet.
He Johnbob,

Als die bijgeleverde Elites op zijn, en je bent op zoek naar nieuwe snaren, zou je eens naar Hotwires van Status moeten kijken. Indertijd leverde hij ook altijd Elites bij zijn bassen totdat Elite uit de lucht ging. (Blijkbaar zijn ze er nu weer...) Maar Status is toen zijn eigen snaren gaan voeren. Hotwires. Ik gebruik die nu alweer een paar jaar, ben er zeer tevreden over. En volgens mij komen ze uit dezelfde fabriek als eertijds Elite.

Ookal zegt Rob Green (Status) dat hij ze naar eigen specificatie laat maken, hebben ze precies dezelfde feel en geluid als die Elites.
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

ik gebruik ook die Elites Stadium, zijn goed en betaalbaar :D
let's JayDee !
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Dankjewel voor de tip Rologica :wink:
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

johnbob schreef: Ik heb (bijna) alle concerten van Level 42/M King op dvd en vind Whembley, en Reading Hall de beste.
Alleen het publiek bij deze laatste was RUK...
Zo erg dat ie op een gegeven moment vol verbazing roept als er iemand opstaat om te dansen "THEY WALK".
Die dvd Reading Hall doet me denken aan een concert van de gauranteed tour in Antwerpen waar ik destijds ben heen geweest. Bijna iedereen in de zaal bleef de hele gig braaf op z`n stoel zitten :?

En ik vind de dvd live at rockpalast `83,`84 trouwens de beste.
Dat was nog de tijd dat Mark King echt uit z`n dak ging tijdens het spelen (het goeie oude sjor en trek werk)...iets wat ik tegenwoordig niet meer echt zie bij Mark helaas (ookal is zijn spel nu technisch beter dan vroeger).

Btw Johnbob.. op die rockpalst dvd viel mij op (vooral bij het nummer out of sight - out of mind) dat Mark een giga hoge actie op z`n JD had staan.
Dat brengt mijn geloof (lage actie slapt en klinkt het beste) wel een beetje aan het wankelen. Ik bedoel als zelfs de King of Britfunk met een hoge actie speelde dan kan het niet slecht zijn toch? :wink:
Dean Edge `91 *DS Tropical
Alembic-Fernandes `80 *AB170
Gebruikersavatar
Smitje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:40

Bericht door Smitje »

Heeft een van jullie de zgn. documantaire "Fait Accompli" wel eens gezien? Gemaakt in de periode rond het uitkomen van "Staring at the sun" en de aansluitende tour. Helaas alleen uitgebracht op video, maar daar zitten ook 2 waanzinnig slap-stukken in. De eerste een solo tijdens een concert, maar de tweede is een sound-check voor het concert in Ahoy, waar hij zijn Alembic ongenadig de sporen geeft; kippenvel...
"Cause when the drums stop, it's the bass solo..."
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 449
Lid geworden op: 18 okt 2005, 10:09

Bericht door Ramon »

yup, ik heb die video :)

die ahoy soundcheck heb ik lang geleden eens geprobeert uit te zoeken en na te spelen... het bleef bij proberen helaas. :oops:
Mischien zou ik hem nu inmiddels wel kunnen na spelen...

er zitten trouwens nog meer toffe stukjes op die video... zoals het nummer Man part 1 en 2... goeie fingerstyle solo!

En niet te vergeten die grap die Mark verteld gedurende de docu..erg gave muzikale grap...ik kan hem alleen niet na vertellen. :P

edit ik zie nu dat het einde van die grap hetzelfde is als het onderschrift van Smitje. :)
Laatst gewijzigd door Ramon op 08 feb 2006, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Dean Edge `91 *DS Tropical
Alembic-Fernandes `80 *AB170
Plaats reactie