Een drieling!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Haico

Een drieling!

Bericht door Haico »

Zijn ze niet zoet?

Afbeelding

Afbeelding

De andere 2 had ik al. De zwarte is mijn laatste aanwinst.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jumpsuit
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2005, 14:43

Bericht door Jumpsuit »

Aaaaaaargh!!!!! (gedicteerd)

Ik ben er zo'n beetje zeker van dat je der één teveel hebt.
Doe mij maar die rooie zonder slagplaat, ANYTIME! :D

Naar het schijnt klinken ze heerlijk, maar ik heb er nog nooit één gehoord. Lijkt me best wel interessant...
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Een drieling!

Bericht door RonC »

VET!
Laatst gewijzigd door RonC op 06 feb 2006, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Mooie ATK's, Haico. Vooral die rooie.
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Allemaal Japanners? Heb zelf een ATK305 en vind hem absoluut geweldig.
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

schattige drieling :P
ATK's zijn echt coole bassen!
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Ozzie
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:35

Bericht door Ozzie »

die rode is echt moooi!!!!!

Welk merk is het...? Olaf had het net over ATK, is dat het? (ik ben een n00b :))

Ik vind die sunburst niet zo mooi... maar dat komt omdat ik niet zo van sunburst hou.... :)
Ik HEB een basgitaar! :)
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Bericht door ElBasstardo »

Ozzie schreef:die rode is echt moooi!!!!!

Welk merk is het...? Olaf had het net over ATK, is dat het? (ik ben een n00b :))

Ik vind die sunburst niet zo mooi... maar dat komt omdat ik niet zo van sunburst hou.... :)
Ibanez
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Haico

Bericht door Haico »

bram delbecke schreef:Allemaal Japanners? Heb zelf een ATK305 en vind hem absoluut geweldig.
Yep yep yep. van links naar rechts:

Ibanez ATK 300 '97 Japan, essen body "amber burst"
Ibanez ATK 600 '96 Japan, essen body met gevlamde top en cocobolo toets
Ibanez ATK 300 '96 Japan, moeras essen body, piano zwarte lak
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Waarmee kun je de sound van zo'n ding vergelijken? Stingray? Leuke dieling in ieder geval!

Waarom heb je er eigenlijk drie?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Een beetje richting Stingray, maar met meer mogelijkheden! (Als ik het me goed herinner.....heb er ooit ook een gehad.....)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Haico

Bericht door Haico »

Surferboy schreef:Een beetje richting Stingray, maar met meer mogelijkheden! (Als ik het me goed herinner.....heb er ooit ook een gehad.....)
Juist. Richting Stingray, maar d.mv. de spoelen selectie en EQ ook richting een actieve Jazz bijvoorbeeld.
pijlstaartrog schreef:Waarom heb je er eigenlijk drie?
EADG, BEAD en DGCF. 8)
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

O ja, ik zie dat die rode dikke snaren heeft! Maar bij die andere twee heb je ze er nog niet opliggen, of wel? Als je moet soleren, pak je dan een andere bas? En om vervelend te blijven, waarom dan ook nog een met normale stemming ertussen, je kunt toch best toe met een lage bas een een hoge bas? Ik hang aan je lippen!!!!
Haico

Bericht door Haico »

pijlstaartrog schreef:O ja, ik zie dat die rode dikke snaren heeft! Maar bij die andere twee heb je ze er nog niet opliggen, of wel? Als je moet soleren, pak je dan een andere bas? En om vervelend te blijven, waarom dan ook nog een met normale stemming ertussen, je kunt toch best toe met een lage bas een een hoge bas? Ik hang aan je lippen!!!!
Ze hebben op de foto de snaren die ze moeten hebben.

De burst heeft nikkel 45-105 snaren. Deze bas gebruik ik het meest bij jam sessies. Met een 4 snaar in een normale stemming ben je altijd veilig.
De rode heeft een setje Ernie Ball 65-130. BEAD is heerlijk spelen. Ik vind het een stuk prettiger dan een 5 snaar. Vooral omdat ik nu met dezelfde bassen ongeveer hetzelfde gevoel erbij heb. Je weet iets op te bouwen met je bas, je schept een band. En als je dat hebt dan weet je als geen ander de gevoelige snaar te raken. :wink: En,... een B snaar is handig om te hebben als je aan het opnemen bent.
De zwarte heeft nu 45-105 RVS snaren. In zijn geheel is ze een noot omlaag gestemd. Ik gebruik deze bas bij mijn huidige Metal band.
Clank! :D

Het heeft niets met soleren te maken. Het is persoonlijke voorkeur. De rode vervangt de 5-snaar en de zwarte staat afgesteld op mijn Metal band.

"Waarom 3" had ik ook kunnen beantwoorden met "Waarom niet?" Zo'n verschrikkelijke investering was het niet. Ze zijn al bijna 10 jaar uit en zolang ze in hun huidige goede staat blijven kan ik ze makkelijk van de hand doen voor het aankoop bedrag. Misschien maak ik er nog wel winst op ook, ze worden steeds populairder. ATKs worden ook wel de T-40s van Ibanez genoemd.

Oh, en als je er 3 hebt slijten ze 3 keer langzamer. :wink:
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Aha! Ik dacht dat die DGCF een octaaf hoger gestemd was! Vandaar dat ik me afvroeg of die snaren er nog op moesten komen, en of jij graag soleert
Plaats reactie