brug Fender P-bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

brug Fender P-bass

Bericht door Laxe »

Ik ga de standaard roundwounds op mijn nieuwe Fender P-bass toch maar op korte termijn vervangen door iets 'flatters', nl. SIT silencers, medium. Dan moet de brug waarschijnlijk ook meteen wat bijgesteld. Ik heb mijn aanwezige inbussleuteltjes even gepast, maar tussen de hele serie (aan zo'n 'sleutelbos') bleek geen passende te zitten. Weet iemand zo wat de maat is? Is het soms niet-metrisch, zo ja, hoe kom ik dan aan zo'n sleuteltje?
Gebruikersavatar
R.Fierstra
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 sep 2005, 12:47

Bericht door R.Fierstra »

euh misschien eens een idee om naar een gitaar winkel te gaan en daar het eens te vragen cq passen ..

lijkt me de korste klap

en als het een inbus is wat mij wel lijkt , kijken welke te klein en te groot is daar tussen in ligt je maat .. :wink:
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Dat is een amerikaanse maat 0.05 inch = ongeveer 1,25 mm, dus de 1 mm is net te klein en de 1,5 net te groot. Ikzelf had datzelfde probleem, en heb een hele set inbussleutels op internet besteld voor 3,95 kwam helaas wel 6 euro verzendkosten bij maar voor minder dan een tientje was ik klaar met een volledige set europese en amerikaanse maten.
Linkje naar de site waar ik ze besteld heb

Ik heb de site via google ontdekt, dat we dezelfde voornaam hebben is toeval :D
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Peter

Bericht door Peter »

Lijkt me niet nodig.....ik ben sinds september vorig jaar op van mijn Fender Jazz's overgestapt van roundwounds naar SIT Silencers (setje .45), en hoefde niets opnieuw af te stellen qua intonatie, snaarhoogte o.i.d.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik heb 'n keer in een € 5,-bak een set inbussleutels gehaald met alle maten, zowel EUR als USA.. Best makkelijk :lol: heb ze niet zo heel veel nodig, maarjah.. voor € 5,- kun je t er maar bij hebben he. "Altijd makkelijk!"
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Ik heb gewoon 2 sleutels bij mijn Fender gekregen,
1 voor de brug en 1 voor de hals. Die zaten bij de garantie bewijzen,
stickers, info boekjes etc. Die zitten er altijd standaard bij alleen worden
die in muziekwinkels eraf gehaald, dus als je een bas koopt gewoon daar
naar vragen.
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Bij mij pasten de sleuteltjes van mijn Ikea-lamp wonderwel...
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Bedankt mensen, ik was er al bang voor dat het niet-metrisch zou zijn. Eigenlijk had ik ook wel gedacht dat zo'n sleuteltje bij de bas had kunnen zitten. Mijn P-bass was een winkeldemo. De hangtags en trussrod sleutel werden uit een la opgediept, misschien is dat pielige sleutetje in die la verdwenen. Zal eens informeren en anders maar eens op zoek bij de betere gereedschapsboer, ook al hoeft er misschien niet meteen gesleuteld te worden.

Hmmm, in een video over de Fender bass die ik net leende van de bieb bleken er gewoon schroefjes met een simpele sleuf in een P-bass brug te zitten?? Misschien verschilt het door de jaren heen, want een niet-metrische Ikea lamp lijkt me ook zeer vreemd??
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Laxe schreef: Hmmm, in een video over de Fender bass die ik net leende van de bieb bleken er gewoon schroefjes met een simpele sleuf in een P-bass brug te zitten?? Misschien verschilt het door de jaren heen, want een niet-metrische Ikea lamp lijkt me ook zeer vreemd??
Klopt! Mijn '79-er heeft gewone schroefjes in de brugzadeltjes!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie