help, iemand?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
katana1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:49

help, iemand?

Bericht door katana1986 »

ik speel nu ongeveer 3,5 jaar electrisch gitaar, en ik wil ook graag basgitaar leren spelen. nu wil ik dus een electrische bas kopen eneen versterker, maar ik heb geen idee wat het beste is om mee te beginnen, en wat normale prijzen zijn enzo. ik zoek dus absoluut geen dure gitaar, gewoon een goedkoop ding om mee te beginnen. heeft iemand een idee over welk merk en wat ongeveer normaal is om te betalen? ( het maakt niet uit of hij nieuw of tweede hands is).

alsvast bedankt :D
quid pro quo
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

moet je ruudje/tuutje vragen. die had een leuk setje op het oog. bassie, ampie en de hele mikmak.

rock on with your bad self!
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

nieuwe bas => stagg, dean en als je op het fendermodel kickt => morgan
tweedehands bas => gewoon kijken wat er voorbij komt, uitproberen, meenemen.

versterker => tja, kheb zelf een stagg versterkertje van 100 euro, maar das nou niet echt t einde, maar als je niet meer wilt uitgeven, voor dat geld is er weinig beters te krijgen (als er al iets te krijgen is voor dat geld).
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ja ik zou gaan voor een wat betere dan een Stagg of iets dergelijks... Ookal is het om te beginnen, anders zit je dadelijk te kijken met een bas waar je eigenlijk niet tevreden over bent...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Stagg = perfecte keuze als je het vergelijkt met een bijv. een squier, heeft een stagg een 3 x beter prijs/kwaltieti verhouding! Vooral in die bass met 2 humbuckers, zo'n fender jazzmaster model, klinkt echt super VET voor de prijs!

Groeten erik
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Dirk schreef:Ja ik zou gaan voor een wat betere dan een Stagg of iets dergelijks... Ookal is het om te beginnen, anders zit je dadelijk te kijken met een bas waar je eigenlijk niet tevreden over bent...
En als je een duurdere bas koopt en het bassen bevalt je niet, dan ben je mooi genaaid.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Das waar, maar hoe kan bassen nou niet bevallen?? :P
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
nick
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 apr 2004, 08:42

Bericht door nick »

inderdaad, ik bas nu een maant ingeveer, en ik vind het geweldig hoor. ik voel me gewoon schuldig als ik een dag niet gespeeld heb. Mijn bas( is dus ook mijn eerste) is een ibanez gsr205. Hij was niet duur, en ik ben er heel blij mee. Als ik hem verglijk met de musicman stingray 5 van roy is mijn ibanez natuurlijk niks. Ik heb dus ook besloten om te beginnen met bassen en wilde ook niet duur starten, ivm het niet bevallen, wist ik veel!!! heb toen eens rond gekeken voor gebruikt en nieuw. heb toch besloten om voor nieuw te gaan, en toen liep ik dus mijn ibanez tegen het lijf. Ik zou zeggen gewoon veel rondkijken en je goed laten informeren. Suc6.

grtz. Nick
I'm an allycat, some say a dirty rat!!
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

ok, jullie hebben gelijk, how can one not like playing the bass!!

but shit happens, there are idiots across this world,

Maarja, als je (bijna) zeker weet dat je blijft bassen, dan moet zou ik naar een tweedehands kijken, net ietsje meer geld uitgeven dan je verwacht had.
Robin Vos
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 okt 2003, 21:07

Re: help, iemand?

Bericht door Robin Vos »

katana1986 schreef:ik speel nu ongeveer 3,5 jaar electrisch gitaar, en ik wil ook graag basgitaar leren spelen. nu wil ik dus een electrische bas kopen eneen versterker, maar ik heb geen idee wat het beste is om mee te beginnen, en wat normale prijzen zijn enzo. ik zoek dus absoluut geen dure gitaar, gewoon een goedkoop ding om mee te beginnen. heeft iemand een idee over welk merk en wat ongeveer normaal is om te betalen? ( het maakt niet uit of hij nieuw of tweede hands is).

alsvast bedankt :D
almelo iig een tip koop nix bij meibergen!
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ja ik ga liever voor de nieuwe dingen, of de tweede handsen moetten er nog heeel goed uitzien, want ik ben heel secuur op m'n spullen en als er dan een deuk of een kras in/op zit of al zo'n versleten plekje van n plucken (wat ik zelf wil maken :P ) dan gaat het voor mij al over...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
nick
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 apr 2004, 08:42

Bericht door nick »

tweede hands kan ook goed zijn, maar als je van toeten nog blazen weet, zoals ik dus, dan kunnen ze je eveel wijs maken. Toen ik dus ging kijken voor een bas kon mijn schoonbroer niet spelen omdat hij geopereerd was aan zijn schouder. Hoe weet je dan nog of je geen miskoop doet? en daarbij heb ik ook liever nieuw als gebruikt. Maar das meer een principequestie.

Grtz. Nick
I'm an allycat, some say a dirty rat!!
katana1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:49

Bericht door katana1986 »

@ VOS 'EM ALL: niet bij meibergen? hoezo niet?

en is elke basgitaar geschikt om rock en metal mee te spelen?
quid pro quo
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

in feite is iedere basgitaar geschikt om rock en metal mee te spelen, maar een bepaald geluid van een bepaalde bas kan je misschien meer bevallen.

Verder ook een merk om niet over te slaan als je een beginnersbas wilt hebben:

Cort
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

OLP Stingray

Bericht door Bassmeister Che »

Ik zou zeggen: Kijk eens naar een Music Man OLP Stingray, een ontzettend goede Stingray-kopie voor heel weinig geld.. Verkijk je niet op het feit dat deze bas maar 1 element heeft, een ontzettend leuk funk-geluidje komt je tegemoet. Trap niet in een stingray-model van Jay Turser, deze zijn zo ongeveer net zo duur als de OLP's, maar spelen niet. Het lijkt net alsof je een boomstam in je hand houdt. Daarnaast zijn deze bassen ook een stuk slechter afgewerkt.

Mijn mening is dat je beter iets meer geld uit kunt geven, omdat je met een 'rotte' bas niet goed 'voelt' wat bassen inhoudt. Je kunt je spullen altijd nog verkopen als het niet bevalt, al zou ik een basgitaar nooit verkopen, omdat dat voelt als afstand doen van een 'kind'.

Daarnaast wil ik aansluiten bij mijn mede bass-a-holics op het forum. Bassen is gewoon leuk!
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Plaats reactie