ESH Stinger

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Reno68
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2014, 23:04

ESH Stinger

Bericht door Reno68 »

Wie speelt er nog meer op een Esh Stinger?
Ik heb deze nu 12 jaar en er altijd weinig op gespeeld.
Het heeft Kent Amstrong elementen en Sims leds in de hals.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (147.86 KiB) 2236 keer bekeken
Gebruikersavatar
Iceman
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 mei 2006, 11:53

Bericht door Iceman »

Hey Reno!!

Ik las het topic en ik dacht:"hey ik ken iemand met een ESH Stinger". :cheer:
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Ge-wel-dig, nog een Esh Stinger speler! Ik heb er jaren eentje gehad. Moest en zou er een hebben omdat Peter Steele mijn inspiratie was om te gaan bassen. Uiteindelijk echter een jaar of twee terug weggedaan omdat ik hem in de praktijk weinig gebruikte. Jammer eigenlijk, want het model is kicke. Ik had ook zo'n zwarte, maar dan met twee humbuckers. En geen leds...
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Afgelopen zomer op een nieuwe gespeeld, met EMG humbuckers, piezobrug en in het wit met zwart gelakte nerf. De eerste keer vond ik het helemaal niets, beetje dun geluid wat nog benadrukt werd door die piezobrug. Maar de tweede keer viel het kwartje. Je kunt er eigenlijk bijna alles mee! Veelzijdige en functionele elektronica, en hij prikt als een malle. En de vormgeving spreekt me ook erg aan :)
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Was dat een "oude" versie van de Stinger (zie foto topic starter) of de nieuwe versie II?
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Iceman
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 mei 2006, 11:53

Bericht door Iceman »

Ik heb laatst 3 verschillende types in handen gehad, waaronder de nieuwe Type II Stinger.
Erg mooi afgewerkt, mooie houtsoorten en mooie tone. Echt een alleskunner wat geluid betreft. Jammer dat je ze niet in de winkels ziet.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Je Vader schreef:Was dat een "oude" versie van de Stinger (zie foto topic starter) of de nieuwe versie II?
Een I. De II is een model met doorlopende hals en carved top - en aanzienlijk lompere bodyshape trouwens, ik vind ze niet half zo mooi als de I!
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Helder. Ik wist overigens niet dat de I versie ook met soapbars komt. Mijn humbuckers waren destijds een custom optie. Waar heb je hem bespeeld?

[edit: okee, ook humbuckers dus :)]
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Bij CMS Custom Music Shop in Duisburg, Duitsland.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

LeftyJ schreef:Afgelopen zomer op een nieuwe gespeeld, met EMG humbuckers, piezobrug en in het wit met zwart gelakte nerf. De eerste keer vond ik het helemaal niets, beetje dun geluid wat nog benadrukt werd door die piezobrug. Maar de tweede keer viel het kwartje. Je kunt er eigenlijk bijna alles mee! Veelzijdige en functionele elektronica, en hij prikt als een malle. En de vormgeving spreekt me ook erg aan :)
Bump naar 2016: ik was vandaag met Ken en PP weer bij CMS in Duisburg voor onze eigen mini-Lefty Bass Day, en het ding hing er nog. En ik was er weer even veel van onder de indruk. Ik was helemaal niet van plan om met een bas meer thuis te komen dan waar ik mee vertrok, maar toen de actuele prijs werd genoemd begon het toch een partij te jeuken :oops:. Een heeeeeel stuk onder de oorspronkelijke 1400 euro. Dus nu maar weer kijken wat er weg kan om plaats te maken :oops:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

ESH Stinger

Bericht door Joey »

Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

ESH Stinger

Bericht door LeftyJ »

Exactly!
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

ESH Stinger

Bericht door Unlord »

Das geen ouwe Stinger in elk geval. Kijk maar naar de headstock. Ben benieuwd naar hoe deze serie dan klinkt!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

ESH Stinger

Bericht door LeftyJ »

Klopt, dit is één van de laatste Duitse reïncarnaties voordat het merk de productie naar Tsjechie verhuisde en weer van de radar verdween. Musik Produktiv heeft nog een paar nieuwe maar daar staat bij allemaal dat ze uit Tsjechie komen. De site van Esh is uit de lucht, en op Facebook hebben ze sinds 2010 niets meer van zich laten horen.

De kop is zoals deze, met een balk massief staal aan het uiteinde:

Afbeelding

Alle hardware is van Schaller (de 2000-serie brug) en in cosmo black, inclusief twee in de gigbag bijgeleverde straplocks, en de pickups zijn EMG 35DC's.

Ik moet nog even wat stoeien met de elektronica, de stand met alleen piezo is nu luider dan de andere drie settings en in de stand met zowel piezo als magnetische elementen hoor je de piezo's nauwelijks. Maar er zitten zeven (7!) trimpots binnenin, daar moet vast wel een blendpotje bij zitten (naast piezo volume per snaar, master piezo volume en een gainpot voor de EMG's I guess? Ik kan er geen handleiding van vinden).
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

ESH Stinger

Bericht door Joey »

Ik zal eens kijken wat die trimpots in mijn Soverign doen, heeft de Stinger ook dat je in een van de piezo standen je master volume dicht kan draaien en nog steeds geluid hebt?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie