ALI EXPRESS

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

ALI EXPRESS

Bericht door NURZE »

Ik zat al een tijde geleden op de site aliexpress rond te kijken (had een kabel voor de ipad nodig), en tot mijn grote verbazing verkochten ze daar bassen op:

Redelijk goede rick kopieën (binding loopt wel door):
- https://www.aliexpress.com/item/2014-new ... 19983.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Musicman copy:
https://www.aliexpress.com/item/free-shi ... 47854.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zal wel crap zijn... maar ze hebben ook musicmans met dubbele humbucker en dergelijke.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Wat heb ik al gekocht bij Aliexpress:

Luchtfilter voor de PT open air style: prima en goedkoop
Replica wielmoeren in aluminium, nagemaakt van D1 Spec: prima kwaliteit en spotgoedkoop.
Namaak batterij voor de Macbook van mijn dochter (die in 't water gevallen was): €22 thuisgestuurd en de batterij is dezelfde kwaliteit als die wat je bij batteryking €75 betaald.
Hoofdtelefoons van Chinese merken: topkwaliteit aan (Euro)budgetprijs.
Schakelpook Type R voor mijn Civic, ik verwachtte namaak maar kreeg originele B-stock voor 2/5de van de Europrijs.

Steeds free shipping maar ± 4 weken verzendtijd.

Ik heb lichtjes zin om die spotgoedkope Rick kopie te bestellen... maar bij grote items begint de douane steeds vaker inklaring te doen met aardige sommen tot gevolg. Deze Rick zou bvb best eens €75 - €100 extra kunnen gaan kosten door douane inklaring en BTW tarief.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Ik heb er inderdaad ook al kabels en dergelijke op besteld en die kwaliteit vond ik zelfs beter dan die van Apple...

HIer staat weer een mooie bas:
https://www.aliexpress.com/item/free-shi ... 09624.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik twijfel heel erg over de kwaliteit, maar voor het geld... wil ik het best eens wagen.

Fender logo zit ook al op de kop.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Deze komt mijn kant op.
Geen idee of het wat is, het is in ieder geval een linkse 5 snaren Jazz, en zoals altijd wat me niet bevalt verbouw ik zelf wel, maar voor 214 Euro wil ik wel wat proberen.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Heel mooi, ook compleet met fender tags en decal blijkbaar :o
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Ik snap het niet hoor, een Fender logo willen op een imitatie.
Als die imitatie goed is, dan mag je er gerust fier op zijn dat je een goeie bas hebt, wat er ook op de kop staat...
(ikzelf zou mijn Pearl Jazz niet willen ruilen voor een Fender)

En als die imitatie maar zo-zo is, dan vind ik het echt wel vulgair en pathetisch om "te doen alsof". :liar:
Tamelijk schaamteloos van die fabrikanten ook.

(ik heb zelf een mooie Aria rickenfaker, waar de vorige eigenaar een "echt" trussrodplaatje voor heeft laten (!) maken... dat ligt bij mij in de kast, ik kan het niet aanzien. Desondanks een ferme goeie bas, maar dat fake plaatje? No thanks - ik was maar wat blij geweest als het originele "Aria"-plaatje erbij was geweest :( )

Ach ja, sommige mensen lopen ook graag met een groot merklogo op hun T-shirt... :facepalm:
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Wees gerust gesteld, dat Fender logo is wel het allerlaatste waarom ik dit ding koop. :)

De belangrijkste reden is: Een betaalbare linkshandige vijf snaren Jazz Bass. Als Fender of (nog liever) Squier die nu maakte was ik waarschijnlijk allang voorzien.
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Dat kon ik mij van jou ook niet voorstellen...

Wat jij zelf bouwt, kan Fender na 60 jaar blijkbaar nog steeds niet, te oordelen aan hun aanbod... :mrgreen:

:worship:

(jij zei trouwens ook niks over dat f*****g F****r logo :wink: )

EDIT: ik twijfel er ook niet aan dat jij daar een steengoede bas van maakt... hoe erg ze eventueel ook uit de doos komt.
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Deze ziet er ook wel interessant uit.

EDIT: Tuurlijk kan het ook de andere kant op slaan :roll:
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:lol: wel ze komen uit china of ze nu van fender zijn of niet
ik vraag me trouwens af of het niet gewoon dezelfde fabriek is
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Nardix schreef:Deze ziet er ook wel interessant uit.
Ik haat je, ik haat je, en als je het lied van Brigitte Kaandorp kent weet je wat hierna komt ;)
Dammit.
BGF blukbestelling doen? :lol:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat zomaar mag imitatie instrumenten onder diezelfde naam verkopen. Is dat wel zo legaal? is toch gewoon regelrechte plagiaat?
Ik dacht dat ze in China wat nauwer keken.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Het zou best eens kunnen dat ge in de problemen komt als deze uit de doos gelicht wordt. Namaak is inderdaad verboden dacht ik...
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

officieel kun je problemen krijgen door import van deze namaak goederen. de kwaliteit is volgens mij erg wisselend de ene is er lyrisch over de ander heeft een onbespeelbaar instrument of een instrument wat totaal niet aan foto's en omschrijving voldoet.

Het meeste spul als electronica etc is zelfde als al het ebay spul kost geen drol en is waarschijnlijk van dezelfde productieband afkomstig als het origineel. Accu's voor telefoon (extreem handig op festivals 8 accu's), led lampenperen met afstandbediening, led douchekop, solaqrchargers etc etc noem maar op kost allemaal maar een paar euro e gratis verzending en werkt hier allemaal prima. En nagenoeg alles lijkt wel identiek te zijn aan het veel duurdere origineel.

Bij de bassen twijfel ik al tijden over wel of niet doen. Dus erg benieuwd wat de bevinden van de 5 snarige jazz zijn. Ik denk van de zomer toch maar eens de knoop doorhakken
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Het mooie is dat sommige zelfs in de U.S.A. gemaakt zijn! zoals deze
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie