ALI EXPRESS

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Bezolgel is ondelweg :mrgreen:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Back & Forth levert ook Chinese basgitaren, ik heb er 2, een p-bass en een fretless jazzbass, Super instrumenten. De p-bass is een vast instrument voor mij geworden on-stage.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Gisteren:【阿姆斯特丹】移交海关

vertaalt als:
[ Amsterdam ] transferred to the Customs
Is dus in Nederland, nu kijken hoe snel de douane het afhandelt.
Leo Squier
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Bericht door Leo Squier »

En nog een beetje drinkgeld voor die dieven erbijleggen om de verpakking om zeep te helpen. :facepalm:
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Net binnengekomen. Drinkgeld viel mee, maar 36,11 euro! Ik had zelf (online) iets uitgerekend van rond de 90 euro.

Foto's volgen straks. Eerste indruk: ziet er niet slecht uit, geen rare scheve dingen - Nu eerst koffie, en dan straks eens met de leesbril op m'n kop beter inspecteren en daarna inpluggen.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

spannend! :koffie:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Zo kwam hij aan.
Afbeelding
De bekende 'gele tape' verpakking.

Afbeelding
Netjes ingepakt.

Afbeelding
Daar is ie dan!

Details:
Afbeelding
Body ziet er netjes uit, pickguard is een beetje rafelig (niet te zien op de foto,wat je ziet is beschermfolie), de brug pickup zit niet netjes gecentreerd t.o.v. de snaren (geen probleem, los ik wel op, weet ook nog niet wat dit doet met het geluid, nog steeds niet ingeplugd) de hals pickup lijkt raar te zitten maar dat is vertekening van de foto, deze zit goed. De brug zit goed uitgelijnd gemonteerd t.o.v. de hals.

Afbeelding
Paar rare vlekken op de achterkant, zit onder de lak en hindert mij verder niet, binding ziet er netjes uit.

Afbeelding
Tuners zitten ongeveer uitgelijnd t.o.v. de headstock contour zoals ik ze waarschijnlijk ook zou plaatsen, ga ik niets aan doen.

Afbeelding
Need I say more. :shock:
Deze cover wordt vervangen door iets uit eigen toko. De inlays in de toets en de binding zien er redelijk netjes uit, paar plekjes die ik op zal werken.
Fretwerk ziet er redelijk uit, weet pas hoe goed dit is als ik af ga stellen.

Eerste indruk: Deze is met meer zorg voor detail gemaakt dan mijn twee voorgaande AliExpress Jazz V bassen, hij heeft nog wel wat nazorg nodig maar niets schokkends.
Afstelling uit de doos: De snaren staan véél te hoog, intonatie is redelijk maar kan beter - Eerst nieuwe snaren er op voor ik hier wat aan ga doen.

Deze gaat nu verder in mijn 'DHZ gedoe' topic - Zal er hier, als ik er mee klaar ben, de foto's van het eindresultaat plaatsen.
Laatst gewijzigd door blablas op 12 jul 2017, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Oh ja, nog vergeten, de bushings van de tuners zitten los en/of scheef, moet dus ook wat aan gebeuren, moet sowieso alle schroeven en bouten nalopen!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ben nu wel héél erg benieuwd naar de klank. :)
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

:stupid: En je oplossing voor de brug pick-up
lijkt me enig
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

...maar hij blijft retekoel!
Ben idd benieuwd hoe-ie klinkt.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Hij kan verbazingwekkend goed als een Rick klinken! Wist ik eigenlijk al want in mijn Rockinbetter zat van origine zo'n zelfde pickup als hals element, maar vind het toch wel leuk dat het bij deze ook weer zo is. Enige nadeel is dat ze enigszins microfonish zijn!
Heb in die Rockinbetter op een gegeven moment originele Rick pickups gedaan en kan dus aardig een vergelijk maken tussen deze twee.

De brug pickup: Zoals hij nu zit klinkt hij over alle 4 de snaren gebalanceerd, denk dat ik er voorlopig nog even niets aan ga doen en eerst in overweging ga nemen om er andere pickups in te plaatsen (niet omdat het nodig is maar omdat het kan :oops: ).

Mochten deze die er nu inzitten blijven dan ga ik de uitlijning uiteraard aanpassen - schroefgaatjes vullen, nieuwe gaatjes boren en klaar, hij hoeft maar 1,5 a 2 millimeter op the schuiven, mocht er niet voldoende ruimte zijn om dit te doen dan frees ik de kamer even wat groter. :wink:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hm, van dit verhaal wordt-ie alleen maar aantrekkelijker. :(
En ik wil eigenlijk GASloos blijven; gelukkig zijn de muurhangers en het gunrack volledig bezet. :oops:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Hans58 schreef:Hm, van dit verhaal wordt-ie alleen maar aantrekkelijker. :(
En ik wil eigenlijk GASloos blijven; gelukkig zijn de muurhangers en het gunrack volledig bezet. :oops:
Maar wees eerlijk: er staat er altijd wel een op de nominatie om eventueel weg te kunnen.. :wink:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ja, dat wel. Maak me niet aan het twijfelen. :-|
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie