ALI EXPRESS

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

En meer rekjes zijn ook overal te koop.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

:finger:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

RUIS schreef:En meer rekjes zijn ook overal te koop.
Zelfs op het forum hier volgens mij :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Gaan jullie lekker? :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

-wat kosr zo'n Ali ding nou eenmaal
-Je leeft maar een keer
-ehhhhh :mrgreen:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Statie portret!
Afbeelding
Moeten nog wel een paar dingetjes gebeuren (truss-rod cover en uitlijning pickups - ja, ze blijven) maar dat zal niet schokkend veel veranderen aan hoe hij er uitziet.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Nice zeg!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Pickups uitgelijnd t.o.v. de snaren. Pickguard opgeschoven tegen de nieuwe plek van de pickup ringen.
Afbeelding
Gewoon even netjes met een beitel de brug pickup-kamer iets groter gemaakt, oude schroefgaatjes gevuld met een cocktail prikker en CA-lijm, prikker afgeknipt en gevlakt met een beitel, nieuwe gaatje geboord op de juiste plek en de pickups opnieuw gemonteerd. De brug pickup is ongeveer 3 millimeter opgeschoven, de hals pickup iets van een millimeter - De hals pickup zat dus uiteindelijk ook niet naar mijn zin, dacht in eerste instantie dat deze goed zat. De kamer had genoeg ruimte om deze zonder hakken te verplaatsen.
Pickguard verplaatsen ging net zonder de oude gaatjes zichtbaar te hebben, heb wel de oude gaatjes gevuld op dezelfde manier als die van de pickup ringen.

De hals is trouwens ingelijmd, op een nette manier. Kon dit zien toen de hals pickup los was.
Laatst gewijzigd door blablas op 12 jul 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

In volle afgewerkte glorie (op trusrod cover na, die komt nog).
Afbeelding
Het viel allemaal nog mee wat er moest gebeuren, meeste wat ik heb gedaan waren 'net niet goed' dingen wegwerken.
- Pickups uitlijnen op de snaren, brug 3 millimeter verplaatst, hals 1 millimeter.
- Als gevolg van de pickup verplaatsing de slagplaat verplaatst.
- Topkam aangepast, er zat een rechtshandige op en die moest dus volledig aangepast worden.
- Tuner bushings een paar klappen op hun kop moeten geven, zaten er scheef in!
- De tuners zijn ook niet de beste kwaliteit, staan op de nominatie om vervangen te worden, voorlopig voldoen ze en laat ik het zo.
- Toets had een paar mindere plekken, ik heb deze opgewerkt.
- Frets gekroond waar nodig en gepolijst, ze waren netjes vlak maar behoorlijk ruw hier en daar.
- Draairichting van de potmeters omgedraaid, ze waren linkshandig bedraad. Op zich was dit geen fout maar ik kan er niet mee omgaan!
- Afscherming van de controls put gedaan, was niet aanwezig!
- Duim steun gemaakt.
- Andere strap-knoppen er op gezet, wat er op zat had zulke iele korte schroefjes daarmee zou het wachten op een ongeluk zijn.
- Alle schroeven en bouten nagelopen en indien nodig vaster aangedraaid (en dat was vaker wel dan niet nodig), daarna een volledige afstel beurt gegeven.

Conclusie:
Na alles wat ik hierboven heb gedaan de afgelopen week is dit een leuke goed werkende Rick 4005 interpretatie geworden.
Kan wat geluid aangaat bij sommige instellingen als een Rick klinken, heeft echter ook veel 'eigen' geluid aan boord, de pickups klinken goed, de brug pickup is licht microfonish.
Zit netjes in de lak met hier en daar paar kleine schoonheidsfoutjes, voornamelijk onder de lak!
De algemene afwerking en werking uit de doos was niet echt slecht maar zeker niet goed te noemen!

Dit is wederom een bas via AliExpress die ik niet zomaar iedereen aan zou raden om te kopen, hou je van fröbelen dan is ie perfect, heb je hier niets mee dan moet je hier niet aan beginnen. Hij is in ieder geval zonder al te veel moeite heel goed speelbaar te maken en was zelfs al speelbaar direct uit de doos.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Afbeelding
De finishing touch :!:
Laatst gewijzigd door blablas op 12 jul 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:lol:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Gaaf. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Geniaal!
Sticker of gravure?
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Bespaart je ook een hele hoop te beantwoorden vragen. :)
Een Rickenbacker is toch vaak een gespreksonderwerp na een optreden. Ik word er echt dikwijls op aangesproken. Ik kan me dus voorstellen dat je met zo eentje ook wat stof voor een gesprek hebt na een optreden. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

viersnaar schreef:Sticker of gravure?
(Laser) gegraveerd, als ik iets doe doe ik het goed! :wink:

Afbeelding
Heb zelfs keuze voor mezelf gemaakt.
Laatst gewijzigd door blablas op 12 jul 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie