Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Ook mijne nieuwe aanwinst eens posten: een 77/78 fender musicmaster :cheer:
Zeer tof speelgoed zo'n shortscale, maar dat wist ik al van mijn viool basje.
Output geeft wel pak minder dan mijn jazz, maar dat komt door dat strat elementje. Typisch fender maar toch weer iets anders
dan de doorsnee jazz/ precision. Redelijk wat wear maar, wel lekker vintage 8)
Bas is nog volledig origineel, potmeters 1977 (heeft wouter rabijns voor me uitgeklaard bij hem thuis)

1 nadeel, het toonknopje draait door, de toonpot niet. Is daar iets aan te doen? Ik heb em nu vol open staan, maar wil ik aan de toon iets veranderen moet ik eerst het knopje eraf halen. Nu veel stoort dat toch niet want ik zet mijn bassen toch vaak vol open.

En de foto's 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Kicke basje! Veel plezier ermee!

Over die toonknop:
Stukje van een vloeitje (van zelf sigaretjes/jointjes draaien) om de schacht van de pot en dan de knop er voorzichtig overheen schuiven.
Begin met heel weinig en bouw op totdat het werkt. 1. Neem het deel zonder de lijmrand. 2. Maak het papier niet nat.

Succes!
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Als je het knopje eraf haalt zie je dat de as uit twee delen bestaat. Die twee delen met een grote schroevendraaien een beetje uit elkaar duwen (voorzichtig!) dan past de knop ook weer.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bij een bas van mij heb ik ook een stukje plastic of weet ik het wat in die spleet gedaan om de boel wat steviger en meer als 1 geheel te maken. De knop zit er prima op nu.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Thnx voor de tips, ga ik zeker proberen. Maar nu terug bassen :D
De case was wel stuk, sluit niet meer. Enig idee of een gitaarzak of case past voor een musicmaster? Mijn bas koffer en zakken zijn kilometers te groot :?:
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

https://www.thomann.de/be/fender_case_f_mustang_bass.htm" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

De Jazzmaster/Jaguar type koffer van Gator past echt perfect voor mijn Squier Musticmaster,
en veel andere shortscales for that matter (zelfs mn SG pas er perfect in).

Deze heb ik gekocht

Even een vraagje dat ook in dit topic past:
Ik heb nu GHS bass boomers met een E van 100 op mn musicmaster liggen.
De E is echter veel te floppy naar mijn zin, shortscale enzo... dat weet ik allemaal,
maar op mn SG & LP bass heb ik onbekende en lekker oude snaren liggen, stukken minder floppy.

Het is van die aard dat gewoon een 105 of 110 leggen onvoldoende lijkt (ik heb het nog niet geprobeerd, daar is een pakje snaren net te duur voor), welke snaren worden hier met succes gebruikt voor een lekkere E?
Even erbij vermelden dat ik rounds wil, dus de hogere spanning van flatwounds is in dit geval geen oplossing.
Rock and/or Roll
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Eric Damstra schreef:Als je het knopje eraf haalt zie je dat de as uit twee delen bestaat. Die twee delen met een grote schroevendraaien een beetje uit elkaar duwen (voorzichtig!) dan past de knop ook weer.
Juist gedaan en het werkt, merci :D

Die gator case ga ik eens voor zien, dank!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat een leuke aankoop Davy, past wel bij je qua sound als ik het zo inschat. :)
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

dr. Bassvibes schreef:Wat een leuke aankoop Davy, past wel bij je qua sound als ik het zo inschat. :)
Yeah, vintage rock and roll. Ben alleen benieuwd hoe dit kleine monster zich in bandformaat gaat gedragen? Zo solo in het huiskamertje is ie geweldig. Ik denk zelfs een vette QOTSA sound eruit te krijgen met de juiste pedallekes. Alleen downtuning zal niet gaan vrees ik.
Gebruikersavatar
William
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:46

Bericht door William »

DFA 79 schreef:
dr. Bassvibes schreef:Wat een leuke aankoop Davy, past wel bij je qua sound als ik het zo inschat. :)
Yeah, vintage rock and roll. Ben alleen benieuwd hoe dit kleine monster zich in bandformaat gaat gedragen? Zo solo in het huiskamertje is ie geweldig. Ik denk zelfs een vette QOTSA sound eruit te krijgen met de juiste pedallekes. Alleen downtuning zal niet gaan vrees ik.

Drop D kan mijn Musicmaster basje altijd net aan, met 105. :)
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Hier een foto van mijn Musicmasters, de rechtse word door Stijn Kenens gerestaureerd 8)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
William
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:46

Bericht door William »

Bumper schreef:Hier een foto van mijn Musicmasters, de rechtse word door Stijn Kenens gerestaureerd 8)
Afbeelding
Afbeelding
De mooiste kleur voor een Musicmaster :)
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Curtis Novak maakt blijkbaar ook een vervangingselement voor de Musicmaster
Linkje

Ben benieuwd hoe die klinken
Gebruikersavatar
Joep
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mar 2008, 23:34

Bericht door Joep »

William schreef: De mooiste kleur voor een Musicmaster :)
Nee, nee. De mooiste kleur is serieus wit, met witte slagplaat. Je weet wel, zo eentje die nu boven mijn bed hangt..... :D :wink:
Plaats reactie