Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15075
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door padawatje »

Ik merk dat we nog geen centraal topic hebben voor deze shortscale Fenders en Squiers. Daarom een warme oproep aan alle (ex-)eigenaren en overige fans van Mustangs, Musicmasters of Broncos: post hier je foto's, ervaringen, verhalen, weetjes, vragen, enz.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15075
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik zal aftrappen, ik ben namelijk sinds deze week in het bezit van een Squier Vista Musicmaster uit 1996.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de eerste en voorlopig enige re-issue die de naam Musicmaster draagt, sinds de originele Fender Musicmasters uit productie gingen omstreeks 1980. Dit modelletje werd einde jaren '90 van de vorige eeuw door Squier geproduceerd in China en Taiwan. Ze zijn jammer slechts enkele jaren in productie geweest, om nadien te worden vervangen door de Squier Bronco.
T.o.v. de Fender Musicmaster (en de latere Bronco), zijn er een aantal "upgrades" :
  • degelijkere tuners
  • een 4-polige single coil "Vista tone" pickup (vergelijkbaar met dat van een 1951 Precision) ipv. de 6-polige gitaarpickup
  • een intoneerbare brug met 4 zadels en "strings through body"
  • matching head stock
Afbeelding
Laatst gewijzigd door padawatje op 30 mei 2014, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Dit was de mijne: Fender Pawn Shop Mustang bas. Fijn ding met een ongelofelijke output! Soundwise paste deze helaas niet meer in de bandjes waar ik in speel, en is hij verkocht aan forumlid BlazingRico (have fun with it!)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jonas_
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:35

Bericht door Jonas_ »

Gruwelijk ding die mustang, ik heb helaas om dezelfde reden mijn Musicmaster aan Padawatje moeten verkopen. Ooit komt er wel een mustang, dat weet ik zeker.
Frankenstein Jazz
Frankenstein Precision
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Ik ben een musicmasteraddict. Heb nu twee lefty's een 74 en een 77 er dus beide uitvoeringen eentje :) Had nog een 73er lefty waarin ik een wrhb heb gehad, lipstick hb, hele rits single coil en hb in sc pups en nog wat vage Japanse pups. Om er uiteindelijk achter te komen dat niets zo fijn klinkt als het origineel voor mij.

Heb verder ook een '71er mustang maar die legt het in speeluren dik ndwars af tegen de musicmaster. Ben zelf veel meer van de afgeronde body van de musicmaster dan de contoured body van de mustang. Ook wat betreft klank prefeer in de musicmaster.

Verder nog een tiental musicmasters gehad rechtshandige waarvan er zes squier vista series waren. Bronco basjes een vier tal waarvan een batdz maru. Die laatste gebruikte in dan vooral als projectjes de halsjes van die bronco's vind ik echt ontzettend fijn.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7149
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Afbeelding

Ik heb deze Mustang (te) kort in huis gehad. Het originele element had ik vergangen door een Nordstrand replacement pu.
Een aanzienlijk verschil met het originele element kan ik het niet noemen, maar het gaf de bas zeker meer "ooompf".
'Helaas' kwam er een lang gezochte bas beschikbaar bij Hajvb en die wilde graag ruilen tegen de Mustang...
Laatst gewijzigd door HNZ op 27 mar 2014, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

ik heb ooit van Sef deze (uiterst links) overgenomen:

Afbeelding

dan zelf veel geprutst (dat "hout" en die lijm eraf krijgen heeft verschillende avondjes ingenomen)

Afbeelding

onderdelen bij mekaar geraapt (een hals gevonden hier op het forum, waar jammer genoeg een deel van het logo lelijk was weggevijld, slagplaat bij Jeannies, en dan heeft Peter mij geholpen met een brug van de Ustated Nites naar hier te krijgen).
Toen lag het een tijdje stil, en wist ik niet goed hoe die gaten goed/mooi op te vullen etc, de hele boel te koop gezet, niet echt serieuze reacties op gekregen, tot Sanders mij dan aanbood om er verder aan te werken.
Zo gezegd zo gezegd! Sanders heeft dan een zeer groot deel voor zijn rekening genomen, en luthier en forumgenoot Stijn Kenens heeft de gaten zeer mooi opgevuld, en dat werd dan deze:

Afbeelding

zeer veel plezier van gehad, speelde lekker, vooral de hals vond ik super, maar goed die kwam dan toch amper nog uit het rek op den duur en zo geschiedde... Een goed jaar geleden denk ik verkocht voor hetzelfde dat ik er aan gespendeerd heb en die was meteen de deur uit :) Ik moet eerlijk zijn dat als ik een Musicmaster zie, het toch weer gaat kriebelen... Geen idee waarom eigl, het zijn gewoonweg erg leuke bassen om te bespelen en om naar te kijken denk ik.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Mijn ex-Vista ............

Afbeelding

Geweldig basje ! Kocht 'm prakties gelijkertijd met een MIJ Mustang maar die werd echt kompleet uit het water geblazen door dit Musicmastertje. Ze heeft uiteindelijk het veld geruimd omdat het geluid me teveel heimwee bezorgde naar m'n ouwe CS P-51 :( en omdat ze me toch een beetje teveel het gevoel gaf dat ik gitaar stond te spelen.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Monkey schreef:Dit was de mijne: Fender Pawn Shop Mustang bas. Fijn ding met een ongelofelijke output! Soundwise paste deze helaas niet meer in de bandjes waar ik in speel, en is hij verkocht aan forumlid BlazingRico (have fun with it!)

Afbeelding
Alvast bedankt :mrgreen: Peter heeft em nog altijd :facepalm:

En de humbucker wordt vervangen voor Nordstrand Mustang pickups.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Wat foto's van voornamelijk exxen van mij. van niet alles zijn meer foto's of zoals zwarte vista's of bronco's weet ik niet of hetn eit steedsdezelfde is als ik foto's tegen kom hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor archibald!

Afbeelding
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Ik vind ze er eigenlijk te lief uitzien voor een bas. Bassen zijn stoer.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Een Competition Mustang is altijd stoer! 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
William
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:46

Bericht door William »

Staan ook wat ex bassen tussen van de afgelopen jaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15075
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Soulbender schreef:Ik vind ze er eigenlijk te lief uitzien voor een bas. Bassen zijn stoer.
Echt een bas voor watjes dus, zoals de topicstarter :mrgreen:
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

mooie bassen en gitaar, William! En geweldige amp. De enige versterker die al nagenoeg vanaf mijn basspeel carriere bij me is en gewoon nooit meer verkocht gaat worden.

Te lief? Ik weet niet ik vind ze juist geweldig door hun eenvoud igg zeker de musicmaster. Dat spartaanse vind ik juist stoer.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Plaats reactie