Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Sanders »

rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door HNZ »

JAAAAA!!!

Wat is er?

Goeie foto's!

:lol:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Hans58 »

Jaaaaaaaaa William! :D
Gaaf, maar zit er om diverse redenen voorlopig toch even niet in.
Heb net weer een versterker gekocht terwijl ik de spullen die ik als tegenprestatie weg wilde doen nog niet allemaal kwijt ben. :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Chino »

Die in België is me te ver weg, maar er staat nu een op MP dichterbij. Nu afwachten of t gaat lukken. Wil graag die versie van de Mustang...
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door marijn c »

Vandaag ga ik zo’n flashy Mikey Way Mustang machien halen. Nu lees ik weinig lovends over diens geluid (hoewel ook geen drama’s erover verteld worden). Ik dacht er een replacement Mustang PU in te stopen, maar het probleem daar is dat je niet aan PU-covers lijkt te kunnen raken. Dus dacht ik om er een DiMarzio Chopper of Hot Rails in te droppen, zoals wel vaker gedaan wordt met een Bronco. Wat is jullie verwachting daarmee, qua vooruitgang in geluid?
Peavey T40
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door HNZ »

marijn c schreef: 08 aug 2018, 08:12 Vandaag ga ik zo’n flashy Mikey Way Mustang machien halen. Nu lees ik weinig lovends over diens geluid (hoewel ook geen drama’s erover verteld worden). Ik dacht er een replacement Mustang PU in te stopen, maar het probleem daar is dat je niet aan PU-covers lijkt te kunnen raken. Dus dacht ik om er een DiMarzio Chopper of Hot Rails in te droppen, zoals wel vaker gedaan wordt met een Bronco. Wat is jullie verwachting daarmee, qua vooruitgang in geluid?
Deze?

Ik heb die gozer gisteren al direct gemaild, chatbericht gestuurd... NUL reactie. Heb jij wel contact met hem?
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door marijn c »

Ik heb toegezegd met de vraagprijs 10min nadat ze erop stond, en had meteen afgesproken voor vandaag.
Ondertussen is ze in mijn bezit, mocht ze me toch tegenvallen (ben geen shortscsle gewend) laat ik je wel een berichtje.
Peavey T40
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door HNZ »

Ah? Die Luc neemt dus niet eens de moeite om te zeggen dat-ie al weg is. Fijne vent. NOT!

Prima, Marijn, mocht ze je tegenvallen hoor ik graag van je. :thumbsup:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Pellek »

marijn c schreef: 08 aug 2018, 08:12 Vandaag ga ik zo’n flashy Mikey Way Mustang machien halen. Nu lees ik weinig lovends over diens geluid (hoewel ook geen drama’s erover verteld worden). Ik dacht er een replacement Mustang PU in te stopen, maar het probleem daar is dat je niet aan PU-covers lijkt te kunnen raken. Dus dacht ik om er een DiMarzio Chopper of Hot Rails in te droppen, zoals wel vaker gedaan wordt met een Bronco. Wat is jullie verwachting daarmee, qua vooruitgang in geluid?
Alternatief is natuurlijk ook nieuwe slagplaat erop doen.

Zelf heb ik overigens een Lace Sensor in mijn Musicmaster zitten en die klinkt fantastisch. De elementen die jij noemt ken ik niet qua sound, maar de meeste DiMarzio elementen vind ik wel erg fijn.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door marijn c »

Pellek schreef: 08 aug 2018, 16:19 Alternatief is natuurlijk ook nieuwe slagplaat erop doen.
Ik denk niet dat een musicmaster pickguard goed past op een mustang? Ietsje kleiner bvb. Overlappen de gaten voor de rest dan?
Peavey T40
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Pellek »

Ik zat zelf meer te denken aan een Mustang slagplaat zonder gaten. Maar weet niet of die te vinden is. Of een mustang slagplaat met gat voor zo'n strat pick up.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door marijn c »

Pellek schreef: 08 aug 2018, 17:37 Ik zat zelf meer te denken aan een Mustang slagplaat zonder gaten. Maar weet niet of die te vinden is. Of een mustang slagplaat met gat voor zo'n strat pick up.
...of een net ‘opbouwstukje’, daar was ik over aan het denken.
Peavey T40
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Hagen »

Zo'n slagplaat zagen is niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Jeroen.D »

Ff een vraagje ... iemand een aanrader van snaren op een Musicmaster? Belangrijk is dat het flats zijn met een hoge(re) snaarspanning. :D
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door Herman »

Als het string-tru-body medium scale Chromes, anders schort scale Chromes. Fijne snaren voor een short scale vind ik.
Plaats reactie