Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7639
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Hier is de mijne, een Squier Bronco:
Afbeelding
Schaller rollerbridge, betere stemmechnieken (die ik nog steeds eens recht moet zetten), dual rail gitaarhumbucker van ebay, halfround snaren... en een diy Musicman stingray preamp.
Uebervet ding, en lekker handzaam.
Zou nog wel eens zo'n Mikey Way glittergevaarte willen, maar geen haast.

Edit:
Oh ja, zwarte slagplaat van eBay
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Iemand die weet waar ik zwarte plastic Mustang covers voor m'n Nordstrand NM4 pickups kan vinden ?
Bertus1942
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2014, 10:51

Fender Musicmaster Bass

Bericht door Bertus1942 »

Hoi,

Ik heb een MusicMaster Bass uit 1978 gekocht, maar ik vind de body zo vreemd dun en heb het gevoel dat eraan "gewerkt" is :?

Kan iemand mij de orginele dikte in mm geven van een dergelijke body geven in mm. Ik heb gezocht via Google, maar kom geen stap verder!

Alvast bedankt!
Bertus
Gebruikersavatar
AntonDB
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2012, 10:27

Bericht door AntonDB »

Heinz schreef:
AntonDB schreef:Mijn twee bassen.
Een 1969 competition red en een Japanse reissue van 2012
De Bassist van The Black Keys speelt trouwens ook op een rode Mustang van '69 is mij al opgevallen!
Ben wel benieuwd: geldt voor deze bassen ook dat de oude beter klinkt dan de reissue, of is dat andersom?
Ik vind de één niet per se slechter dan de andere. Er zijn gewoon wel veel verschillen. Mijn '69 heeft een iets dikkere nek en heeft een curved body wat ik veel aangenamer spelen vind. Ook klinkt die '69 iets wolliger en dieper dan de reissue. Ik ben gelukkig wel fan van Jamerson :)
De '69 heeft een iets lagere output dan de reissue, ik weet niet of dat met de leeftijd van de pickups of iets dergelijks te maken heeft, maar het is alleszins niet problematisch!

Het zijn twee goeie bassen, maar ik speel toch het liefst op mijn '69 (misschien ook wel logisch :) )
Gebruikersavatar
William
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:46

Bericht door William »

Bertus1942 schreef:Hoi,

Ik heb een MusicMaster Bass uit 1978 gekocht, maar ik vind de body zo vreemd dun en heb het gevoel dat eraan "gewerkt" is :?

Kan iemand mij de orginele dikte in mm geven van een dergelijke body geven in mm. Ik heb gezocht via Google, maar kom geen stap verder!

Alvast bedankt!
Bertus

Ongeveer 38 a 39 mm.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15132
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Amper 2 maanden nadat ik heel enthousiast dit topic gestart heb kom ik tot de conclusie dat de Musicmaster geen blijver gaat worden :oops:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Leuk ding hoor, wat is de reden dat je er toch weer van af wilt zien?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15132
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Er leuk basje ! Zowel qua looks, klank en bespeelbaarheid.

Ik had echter gehoopt dat ik met mijn gehavende vingers op een shortscale vlotter zou kunnen spelen, maar dat blijkt in de praktijk niet zo veel uit te maken. Bovendien is het beperkte bereik boven de 12de fret voor mij een issue.

Ik twijfel nog. Maar geïnteresseerden mogen zich altijd melden :mrgreen:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

:x :x

Ik mag van mezelf geen gear meer kopen, dan moet er eerst iets anders de deur uit. ;)
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

tieleman schreef::x :x

Ik mag van mezelf geen gear meer kopen, dan moet er eerst iets anders de deur uit. ;)
Ach, ze vindt wel 'n andere kerel..
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Ik hoop toch eens een keer zo'n mustang uit te testen. Ben alleen bang dat ik hem dan wil hebben. Of anders een musicmaster. Vind ze erg mooi. Misschien toch maar eens doen...
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Dan mag ik de mijne ook wel weer een keer posten.
Het beginners setje uit 1974

Afbeelding
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
AntonDB
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2012, 10:27

Bericht door AntonDB »

Even een praktisch vraagje,

Mijn Mustang van 1969 (foto hierboven) heeft niet de originele saddles erop liggen, eerder van een precision denk ik. Dit wil zeggen dat die eigenlijk te groot zijn voor de Mustang.
Passen de saddles van de reissue op de rest van de brug van 1969 of moet ik echt op zoek naar vintage-onderdelen?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15132
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Je hebt toch ook een reissue ? Wissel eens een zadeltje om, dan weet je het meteen :wink:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De ReIssue heeft een metrische draad, terwijl de vintage een Angelsaksische draad heeft, dus je kunt de zadels wel omwisselen, maar dan moet je ook de hoogteschroefjes en intonatieschroeven overzetten. En de ReIssue is chrome-plated, terwijl de originelen nickel-plated zijn.

Best is gewoon een "gezocht"-adje plaatsen op shortscale.org en/of talkbass.com.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie