Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7924
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Musicmaster op MP, wat is een redelijke prijs voor deze bas?
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ik denk dat de 600 een nette prijs is, misschien 650. Het toverwoord "vintage" staat niet in de advertentie, dus 700,- zal t niet worden :mrgreen:
Hij ziet er erg netjes uit, slagplaat en element zijn volgens mij niet origineel. Body lijkt wel erg netjes, misschien een refin?
Er staat op 2ehands.be ook nog een leuke mustang te koop voor niet al te veel trouwens (een jap volgens mij)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7924
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Een vriend van mij werd deze aangeboden, hij vroeg mij of hij 600 waard was. Het lijkt wel of er goudfolie op de slagplaat is geplakt trouwens.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Lijkt me een prima prijs. Die van Bassclassics is verkocht volgens de site. Iemand van het forum misschien?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik had ze gemaild, en diezelfde is hij aan iemand verkocht.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Site wordt dus niet bijgehouden want precies hetzelfde kreeg ik te horen toen ik belde voor een bas die ik wel wilde. Lekker liegen dan maar dus...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Joep
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mar 2008, 23:34

Bericht door Joep »

Site is ge-update...
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

De Fender Mustang Pawnshop. Kun je daar gewoon een normale Mustang pickguard op zetten en er een split-coil in plaatsen (i.p.v. de dikke humbucker die ze in de pawnshop zetten), of kom je dan niet goed uit met de pickup cavity?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

In een impuls heb ik een musicmaster ('73 of '74) aangeschaft. Nooit zo'n ding (of een andere shortscale) gehad, en het leek me wel leuk er eens een te proberen.

Afbeelding

De bas kwam met een originele (Victoria) Fender koffer. Ik dacht echter dat de musicmaster oorspronkelijk in die semi-gevormde koffers werd geleverd. Weet iemand te vertellen of dit een musicmaster koffer is, of wellicht van een mustang bass of elektrische gitaar?

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de toets wat olie gegeven, en er verse rounds op gezet. Het klinkt als een P, maar net even anders. Meer mids heb ik het idee. Helaas nog niet uitgebreid versterkt kunnen testen ivm de buren. De bespeelbaarheid is in ieder geval dik in orde. Morgen ben ik wat eerder thuis, dan kan ik lekker de afstelling optimaliseren en er wat op pielen:)

Voor de geinteresseerden: de volumepot is niet origineel. En ik denk dat hij ook dat hij een refret heeft gehad. Voor de rest is hij volgens mij origineel. De duimsteun mist wel helaas. De lak is naar mijn idee ook ozzineel. Al is deze op een aantal plaatsen wel sinaasappelachtig, alsof het is gepolijst.

Hier nog wat plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Mijn Squier Jaguar. Ooit overgenomen van een BGF-er die er de zwart high mass brug op heeft gezet. Oogt ook veel beter.
Zelf heb ik een SPB-3 bij de nek gezet en een Fender vintage Alnico bij de brug. Klinkt top maar een beetje zwaar vind ik 'm wel voor zo'n klein basje. Mijn P weegt minder.

Afbeelding
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

De musicmaster speelt helemaal prima en klinkt akoestisch ook goed. Echter mis ik in het geluid wel laag/punch naar mijn smaak (met nieuwe 45-105 longscale rounds, op maat geknipt). Daar had ik eerlijk gezegd wel wat anders van verwacht.
Nu lees ik her en der dat de elektronica zo is aangelegd (2e condensator) dat deze het geluid negatief beïnvloedt....zijn er mensen die dit uit ervaring kunnen beamen?
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Dr zitten 2 condensators in, volgens mij is dat alleen om het scherpe van het strat-elementje extra te temperen.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door BlazingRiCO »

Zou je dolblij moeten zijn dat Fender opnieuw een Mustang uitbrengt (want daar zit een mens dan wel geweldig op te wachten) en dan komen ze met dit af ! :thumbsdown:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10840
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ja potverdorie Fender, schotel ons nou gewoon weer diezelfde oude meuk voor!
Verandering is kut!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het grote Mustang, Musicmaster en Bronco topic

Bericht door tieleman »

De pawnshop serie was wat dat betreft nog beter, met die lekkere dikke humbucker en racing stripes.

Afbeelding
Plaats reactie