Squier VM Jazz, Bach Jaybird of...

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Squier VM Jazz, Bach Jaybird of...

Bericht door mifune »

Na een aantal jaar nauwelijks gespeeld te hebben, ben ik inmiddels weer volop aan de slag. Mijn trouwe Rickenbacker 4001 uit '75 is al die tijd niet van mij zijde geweken. Nu wil ik graag een jazz toevoegen aan de verzameling. Gewoon eentje voor erbij, niets high-ends, maar wel goed en fijn.

Mijn oog viel nu op de Squier Vintage Modified Jazz (owt) en de Bach Jaybird (relic, owt). Wat zijn jullie ervaringen met deze bassen? Ben vooral erg benieuwd naar de Bach, van de Squier is veel online te vinden.

Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien?

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 346&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Als je plannen hebt de bas aan te passen dan is de Squier way to go. Al de onderdelen zijn wijdverspreid te vinden... En gezien je een Rickenbacker gewend bent weet je wat een goede bas moet zijn..... Ik zou zeggen, Squier. De bas zal je verbazen. Alles komt uit high end specced CNC machines. Alle onderdelen zijn perfect. En als het niet perfect is, dan is het te vervangen voor iets wat je smaak is....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Bericht door gilze »

De Bachs (een P/MM en een Tele) die ik tot nu toe gezien en vastgehad heb waren echt prima dingen die makkelijk met de goeie Squiers meekunnen.
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7419
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Als je vragen hebt over de BaCH JayBird dan stuur me maar een PB. Ik weet niet of dit topic de juiste plek is om de loftrompet te steken over deze bassen. :wink:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Jack

Bericht door Jack »

Niet door jou natuurlijk, dan zou het spam zijn :wink:
Maar anderen mogen dat hier uiteraard wel. 8)
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

Jullie maken het niet eenvoudiger ;)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15132
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ha, ik wist niet dat die Squier VM er nu ook in Olympic white zijn. :D

Je hebt er eentje met maple toets en blocks :
Afbeelding
En eentje met rosewood toets :
Afbeelding

En dan heb je natuurlijk ook nog de Squier Classic Vibe, die is wat duurder en heeft een glossy gelakte hals en "vintage" (kleinere) frets. (+ een zwaardere brug en andere electronica)
Afbeelding

Ik ben niet zo'n fan van Jazz bassen, maar ik speel al enkele jaren met veel plezier op een Squier VM precision en de verschillende B&CH bassen die ik al getest heb vielen ook niet tegen.

Ik veronderstel dat ze sterk aan elkaar gewaagd zijn en dat beiden veel waar bieden voor hun geld.
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

Die CV is heel erg gaaf, maar buiten het budget wat ik er nu voor in gedachten heb. Het gaat mij nu even om die middelste. Die seventies variant met grote inlays ben ik niet zo'n fan van, niet in olympic white in ieder geval. Deze VM '77 is wel erg gaaf (hoewel ik de knoppen direct zou vervangen):

Afbeelding
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Door die block inlays houdt ie wel beter z'n waarde...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Muziekschuur schreef:Door die block inlays houdt ie wel beter z'n waarde...
wat een bs...
Gebruikersavatar
mifune
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 jul 2005, 12:14

Bericht door mifune »

Nou, dit is hem geworden: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... 5#p1390445" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Echte een nette mooie bas, gefeliciteerd!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie