Bach verzamel topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Bach verzamel topic

Bericht door gilze »

Omdat het aantal Bach bassen binnen de BGF familie toeneemt leek het me wel handig om ook hier een verzameltopic voor te maken.

Dus, heb je vragen/opmerkingen, ervaringen of gewoon toffe pics? Post ze hier!
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Nou laat ik eens beginnen.

Begin vorig jaar heb ik een BaCH BJB-01 Relic overgenomen van een forumlid. Was het in eerste instantie de bedoeling dat ik hem als reserve bas zou gebruiken, hij speelt en klinkt zo goed dat hij voor steeds meer "klusjes" ingezet wordt.

Nu kan ik erg slecht oordelen of hij nu zichzelf kan meten aan een échte Fender Jazz (nog nooit op gespeeld namelijk), ik kan wel een vergelijk maken met een Squier P Bass special standard series (dus een precision bas met jazz hals en één extra jazz element).
En als ik moet kiezen pak ik automatisch toch steeds weer die BaCH.

Kwee nie, vind um gewoon lekker :D
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7419
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Goed bezig mensen.

Ik ben zelf uiteraard ook enthousiast BaCH-gebruiker.
Jammer dat ze niet veel meer modellen voeren. Het gaat steeds mondjesmaat bij BaCH. Telkens een kleine oplage van ongeveer 20 stuks. En als die op zijn dan mag dat model weer achteraan aansluiten. Soms duurt het dan weer een half jaar of langer tot ze weer beschikbaar zijn. En soms komen ze helemaal niet meer terug, zoals met het succesnummer de Non Reverse Thunderbird aka BaCHbird. Daar zijn ze nu echt mee gestopt.

Ik zal me in dit topic verder beperken tot het beantwoorden van vragen. Want anders wordt het teveel een reclamehoekje voor mijn toko. En dat is er natuurlijk al. hier dus 8)
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Bericht door bassdaddy »

Ik heb een bpj-02 precision bas vergenomen van forummer Heinz. Zie zijn revieuw.
Deze bas is erg veelzijdig, is gevoelig voor de plaats waar je aanslaat, geeft een andere sound. Reden voor mij om deze over te nemen, komt goed van pas in de coverband waarin ik speel.
Actieve eq is prima, een goed p geluid en ook wat musicman achtige sound is goed te maken.
Nodigd uit om wel eens wat discolijntjes te spelen, ben nu ook met plectrum begonnen. Deze bas is echt veelzijdig in zijn geluid.
Mainbas nu in de bandsituatie. Enige nadeel is het wat zware gewicht, na 3 sets voel je hem wel in je schouder.
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ook ik heb een tijdje een BaCH (of B&CH) gehad; in 2007 kocht ik een nieuwe Precision naar het '54 model (met de afgeronde body). Prima ding en netjes afgewerkt; na verloop van tijd heb ik wel de brug vervangen voor een exemplaar met 4 i.p.v. 2 zadels en nog een tijdje later het element door een SD kwagtâhpâhndâh, wat de reeds met het stock-element aanwezige dikke output nog wat dikker maakte, maar hiermee en met de andere brug was het totaalgeluid wel meer in balans. Tot slot heb ik er geheel in stijl een passende pup-cover op gezet en met een setje flats was-ie nog dikker.
Omdat ik 'm in die tijd uiteindelijk toch wat te weinig gebruikte heb ik 'm na veel overwegingen een paar jaar later toch maar besloten te verkopen. Forummer Chaney (ook hier uit Apeldoorn) is er volgens mij nog steeds erg content mee.
De hals was erg prettig bespeelbaar en ondanks dat-ie met die mahonie body wel wat aan het gewicht was, was de balans prima en was het een comfortabel bespeelbare bas.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Afbeelding

Ik was ook erg content met mijn Bach semi-acoustic en ik baal er een beetje van dat ik niet de moeite heb genomen om te experimenteren met verschillende elementen, het fabriekselement vond ik te microfonisch. Ik heb 'm verkocht omdat ik op dat moment weer teveel bassen in huis had en overweeg al een poosje de koper te mailen of 'ie 'm misschien aan me terug verkoopt :facepalm: .

Review staat hier: viewtopic.php?f=7&t=50800" onclick="window.open(this.href);return false;
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7419
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Len schreef:ik baal er een beetje van dat ik niet de moeite heb genomen om te experimenteren met verschillende elementen, het fabriekselement vond ik te microfonisch.
Di Marzio Willpower of Model One had een optie kunnen zijn. Of een Curtis Novak replacement.
Of mede forummer Paul Hendrix vragen om hem te waxpotten, dan was je ook van het micfronische af geweest(en goedkoper uit)
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Hans58 schreef:Ook ik heb een tijdje een BaCH (of B&CH) gehad; in 2007 kocht ik een nieuwe Precision naar het '54 model (met de afgeronde body). Prima ding en netjes afgewerkt; na verloop van tijd heb ik wel de brug vervangen voor een exemplaar met 4 i.p.v. 2 zadels en nog een tijdje later het element door een SD kwagtâhpâhndâh, wat de reeds met het stock-element aanwezige dikke output nog wat dikker maakte, maar hiermee en met de andere brug was het totaalgeluid wel meer in balans. Tot slot heb ik er geheel in stijl een passende pup-cover op gezet en met een setje flats was-ie nog dikker.
Omdat ik 'm in die tijd uiteindelijk toch wat te weinig gebruikte heb ik 'm na veel overwegingen een paar jaar later toch maar besloten te verkopen. Forummer Chaney (ook hier uit Apeldoorn) is er volgens mij nog steeds erg content mee.
De hals was erg prettig bespeelbaar en ondanks dat-ie met die mahonie body wel wat aan het gewicht was, was de balans prima en was het een comfortabel bespeelbare bas.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klopt, ik ben er nog steeds zeer content mee! Ik treed er heel regelmatig mee op en zowel de bespeelbaarheid als de sound zijn zeer goed, zeker voor dit geld. De tone-pot vind ik ook positief opvallen, deze doet echt wat, en niet alleen aan-uit. Heerlijke bas met een karaktervol geluid voor rock en soul!
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Al enige tijd heb ik ook een B&CH Jaybird Jazz bass. Ik ben er erg blij mee en merk ook dat ie onopgemerkt best vaak mee gaat naar repetities en optredens. Het enige wat ik er aan heb gedaan zijn een setje Fender original jazz elementen erin.
басиста
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

chaney schreef: Klopt, ik ben er nog steeds zeer content mee! Ik treed er heel regelmatig mee op en zowel de bespeelbaarheid als de sound zijn zeer goed, zeker voor dit geld. De tone-pot vind ik ook positief opvallen, deze doet echt wat, en niet alleen aan-uit. Heerlijke bas met een karaktervol geluid voor rock en soul!
Dat is leuk om te lezen! 8) :yes:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Bericht door gilze »

https://www.speurders.nl/overzicht/muzie ... ml?sr_ab=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik heb ook een Bach!
Een Jazz witte relic. Het typenummer weet ik niet.
De relic vind ik heel lelijk gedaan maar hij ziet er wel mooi uit met de blocks en binding.

Hij speelt als een trein! Is wel wat aan het gewicht maar niet storend.
Het geluid vind ik ook prima. Had eerst gedacht er meteen andere pups in te moeten lepelen maar het klinkt gewoon zoals het moet klinken (voor zo ver ik kan bepalen hoe een J klinkt...).
Ik was voorheen een P man maar in mijn nieuwe projekt zocht ik iets veelzijdigers met 2 elementen en kwam via Marktplaats op deze uit.
Het is nu ook mijn main bas geworden. Lekker plektrum pielen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Afgelopen augustus van een forum broeder overgenomen en zaterdag in ( live ) première gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Belachelijk goeje bas voor dat geld ..........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Droombolus schreef:Afgelopen augustus van een forum broeder overgenomen en zaterdag in ( live ) première gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Belachelijk goeje bas voor dat geld ..........
Dat is mijn bas geweest! Blijft toch een prachtig ding. :kwijl: :kwijl: Al na een paar weken het huis verlaten omdat ik minder goed overweg kan met shortscales.
Hoop dat je er veel plezier van hebt!! :cheer:
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Tot nu toe over dit topic heen gelezen maar sinds een dikke maand heb ik deze geweldenaar in huis ! Speelt en klinkt heerlijk ! :D
De foto's doen de bas niet helemaal recht; de tekening in het hout is 'in het echt' veel mooier.

Afbeelding
Afbeelding
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Plaats reactie