Bach verzamel topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Galvanized schreef:Hoop dat je er veel plezier van hebt!! :cheer:
Op lage volumes heeft ze meer Fender P-51 vibe dan m'n ex-Squier Vista Musicmaster ( en die was al niet mis ) en als de teugels wat meer gevierd mogen worden is het een monster. Kortom, de liefde is nog lang niet over en ze gaat nog heel wat aktie te zien krijgen denk ik.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik heb weer een Telecasterbas! Echt een betere dan de vorige die ik had. Lekkere sound en prachtig afgewerkt. Heb hem van iemand die hem 1 keer heeft gebruikt over kunnen nemen. Lekker met plectrum en palmmute!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Joshbass33
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2013, 21:10

Bericht door Joshbass33 »

Hebben jullie ervaringen met de Bach marcus miller 4 snaar versie? Ik heb er wel oren naar maar weet niet hoe ze zijn en dan qua bouw en vooral of de sound vergelijkbaar is met een echte Miller?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Helemaal vergeten dat dit topic er ook nog was, deze mag hier ook nog wel. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

:thumbsup:
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Bericht door gilze »

Iemand ervaring met de River Boat Bass van Bach?
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ik heb er een stuk of zes in de handen gehad. En ik was telkens onder de indruk.
De elementen doen me qua sound denken aan Epiphone Thunderbird. De constructie is echt neck through.

Ik heb ze niet in mijn webshop staan omdat ik geen zin heb om de toorn van John Hall op mijn nek te krijgen.
Als je meer info wil, dan stuur maar een PB.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15090
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

gilze schreef:Iemand ervaring met de River Boat Bass van Bach?
De zgn. "Rickenbacher" ? :wink:
Forumlid KasperM heeft/had er eentje. En hij was niet de enige op dit forum, dacht ik .
Gebruikersavatar
clintrubber
Berichten: 296
Lid geworden op: 28 sep 2006, 23:28

Re: Bach verzamel topic

Bericht door clintrubber »

'k Heb zo'n BaCH relic JayBird Jazz Bass clone onderweg, en zat alvast te denken wat er zo nodig aan te upgraden.

Benieuwd wat anderen er aan verknutseld hebben en of dat de moeite is... of blijft 'ie wat 'ie is, een paar honderd Euro bss.

Ik dacht hier op het forum begrepen te hebben dat het hout zwaar + 'Tsjechisch' + prima is, maar de Asian-hardware wel voor verbetering vatbaar was.

OK, nieuwe potmeters. Tuners, brug, topkam OK ? Pickups bruikbaar ?


En enig idee van welk jaar deze bassen zijn? 't Is er nog zo eentje met de 7ender-kop, bound neck & block inlays.


Interesse in jullie ervaringen, bedankt!
Gebruikersavatar
clintrubber
Berichten: 296
Lid geworden op: 28 sep 2006, 23:28

Re: Bach verzamel topic

Bericht door clintrubber »

Misschien ook even de context aangeven, gevalletje 3JS :

er zijn al een '89 USA 'Boner' American Standard Jazz en een Japan Jazz Bass uit ongeveer ook dat jaar,
dus deze BaCH-relic-Tsjech wordt de cheap-kid-on-the-block(inlay)

… dus 'k ga geen zonde van maken om er zo nodig wat mee te experimenteren, als het inderdaad als bss een bruikbaar startpunt is.

Benieuwd naar jullie ervaringen & mods, groet & dank!
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Re: Bach verzamel topic

Bericht door chaney »

Ik heb er eentje, inderdaad ook met de Fender kop, uit 2016. Ik heb er precies niets aan verknutseld. Dat vond en vind ik tot op dit moment ook echt niet nodig. De elementen zijn prima, het enige wat ik eventueel zelf zou willen veranderen zijn de potmeters. Die zijn nogal aan-uit.

En... hij klinkt en speelt als een meer dan een paar honderd Euro bas...
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Bach verzamel topic

Bericht door Basvarken »

Ik kan dat bevestigen.
Potmeters kunnen beter en misschien de waarde van de condensator ook even bekijken.
Maar verder waren alle Jazz bassen van BaCH die ik in de handen heb gehad (toen ik nog BaCH-dealer was) heel erg prima.
Met name de Marcus Miller signanture kopie. Dat is echt een beest van een bas waar je helemaal niets aan hoeft te veranderen.

Dat gezegd hebbend; de relic bij de Jazz bass is erg lelijk gedaan. Van ver af nog een soort van okee. Maar van dichtbij te nep. Daar klinkt en speelt ie niet minder van, maar het is even dat je het weet.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
clintrubber
Berichten: 296
Lid geworden op: 28 sep 2006, 23:28

Re: Bach verzamel topic

Bericht door clintrubber »

Bedankt allebei voor de snelle reacties!

En goed te horen dat dit een bruikbaar instrument is, zo al zonder knutselen.

Benieuwd naar de relic... welke bewerkingen zijn met name neppig? Die vele gele bodyranden?

Dat gele vd body-randen 'onder' het zwart kennelijk om een voorafgaande sunburst te suggereren?
Echte afgetuigde Fenders laten daar meestal bloot hout zien...

Zover ik kon zien hebben ze alleen de body gerelic'd, of is ook de hals onderhanden genomen?
Die heeft wel de gelige ipv bleke kleur, maar ziet er wel erg egaal uit.

Heb 'm op basis vd BaCH-info hier op het forum + de stoer uitziende foto's gekocht.
Die randen idd overdreven, maar op de foto's leek het matte zwart wel realistisch.

OK, ben nu voorbereid op schrikken bij 'm uitpakken, bedankt, in elk geval goed te weten.

Groeten
Gebruikersavatar
clintrubber
Berichten: 296
Lid geworden op: 28 sep 2006, 23:28

Re: Bach verzamel topic

Bericht door clintrubber »

Bedankt nog, die potmeters & condensator ga ik bekijken. Of in het kader van dit-is-de-experimenteer-Jazz dat dan sowieso helemaal vervangen.
Ben wel benieuwd naar een (MN-)blend pot ipv twee keer volume. En serie/parallel.
Leuk puzzeltje om die twee te combineren. (edit: 'k zie dat er al veel mensen dit laatste ook hebben zitten doen... nog eens rustig nalezen of ze bevredigende oplossing hebben gevonden)
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Bach verzamel topic

Bericht door Basvarken »

clintrubber schreef: 14 feb 2020, 14:13
Benieuwd naar de relic... welke bewerkingen zijn met name neppig? Die vele gele bodyranden?
Ze hebben maskeringsfolie geplakt op een paar plekken. Daarna de body matzwart gespoten (niet heel zorgvuldig). En vervolgens de maskeringsfolie weggehaald.
Het ziet er dus niet uit als slijtage.

De hals is mat/satin. Geen relic.
De hardware is ook gewoon shiny chrome.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie