Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door LeftyJ »

De Keyser schreef: 22 dec 2018, 14:27 Deze 2 Marleaux basgitaren zullen wellicht de laatste basgitaren zijn dat ik zal gekocht hebben in mijn leven
Famous last words :mrgreen:
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Ik ben normaal niet zo gecharmeerd van de wat blokkige uitstraling van de Votan, maar deze vind ik fraai! De meesten die ik heb gezien hadden en slagplaat die ik niet zo mooi vond staan, in combinatie met die enorme en beeldbepalende ovale Delano pickups, maar deze is heel clean. Dat wit in combinatie met de heel donkere toets en die sjieke positiemarkeringen staat hem erg goed.
De Keyser
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2008, 15:06

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door De Keyser »

Leuk dat je mijn nieuwe aanwinst mooi vind :D ........ de kleur is niet echt wit .... het is meer beige - ivoorgroen . In het daglicht zie je zo een hele kleine groene tint . Is moeilijk op foto vast te leggen . Vind dit speciaal , maar wel mooi ))))
Die ovale pick ups vind ik ook niet zo mooi .
Tja ...... zo'n Marleaux basgitaar kost wel wat geld , maar ik heb hier zo'n plezier aan :D Ik was direct verliefd vanaf de eerste keer dat ik zo'n Marleaux vastnam ........ het geluid en de bespeelbaarheid vind ik zo super . Met deze bassen gaat alles zo vanzelf , vind ik , als je erop speelt .
Dit vind ik jammer genoeg niet bij andere basgitaren ........ is natuurlijk mijn persoonlijke opinie
Nog een datail die er op mijn nieuwe Marleaux staat is een tekening van een konijntje op de toets van de bas . :D
Heb ik laten doen speciaal voor mijn vrouw . Zij houd namelijk van konijntjes ....... dus ja ...... ik kon dit moeilijk weigeren en vind dit ook wel een uniek iets . Hebben dit vorige zomer besproken met Gerald ( zijn hem vorige zomer gaan bezoeken ) en dit was geen probleem voor hem . Ik moest zelfs niets bijbetalen voor dit ...... was een cadeautje , zei hij :) Hebben een paar uur in zijn werkplaats doorgebracht en je voelt toch de passie dat hij heeft , voor het bouwen van basgitaren
Bijlagen
!cid_DE834EF7-7DF2-4DDE-BFDD-59EAB6CDC380@Speedport_W_921V_1_44_000.jpg
!cid_DE834EF7-7DF2-4DDE-BFDD-59EAB6CDC380@Speedport_W_921V_1_44_000.jpg (366.41 KiB) 1080 keer bekeken
Marleaux Consat Custom
Marleaux Votan XS
Gallien Krueger MB 210 Bascombo
Vanderkley Custom 15"
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door ritz »

Filmpje met ± 15 bassisten.

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door SpcMnk »

Die van mij dan ook maar hier.. ookal staat ie te koop. Het blijft een mooie en te gekke bas.

Afbeelding

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
De Keyser
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2008, 15:06

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door De Keyser »

SpcMnk schreef: 16 feb 2019, 14:27 Die van mij dan ook maar hier.. ookal staat ie te koop. Het blijft een mooie en te gekke bas.

Afbeelding

Afbeelding

Waarom doe je deze Consat weg ? :|
Marleaux Consat Custom
Marleaux Votan XS
Gallien Krueger MB 210 Bascombo
Vanderkley Custom 15"
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door SpcMnk »

Hij heeft een snaar te weinig...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door blablas »

Dat moet toch al opgevallen zijn toen je 'm kocht!! :lol:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door Unlord »

Nee, hij kocht hem voordat ie tot zes kon tellen. Hij is overigens ook al halverwege het boek "lekker leren lezen met Bert en Ernie".
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door SpcMnk »

Zucht.. in de tijd dat ik hem heb ben ik overgestapt naar 6 snarig en neem nog maar zelden een 5 snaar in de hand. En voor die enkele keer vind ik dit een te duur instrument. Dat geld steek ik beter in de Bert en Ernie serie.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door Unlord »

Geweldig toch? Ik hou ook erg van mijn Ibanez SR3006. Waar heb je de Consat te koop staan eigenlijk? Ah, wacht. Ik zie hem al op MP. Superleuk beest. Maar aan de prijs voor de gemiddelde Nederland. Maar ja, die zou zo'n bas ook niet moeten willen, denk ik.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door wombatboter »

Is nu al de tweede keer dat je zo schamper doet...raar
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door Unlord »

Joh, moet het allemaal zo plechtig? Die tweede opmerking was een compliment :)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wie heeft een Marleaux basgitaar ?

Bericht door AmericanIdiot »

De Keyser schreef: 22 dec 2018, 14:08 Sinds vorige week trotse eigenaar van mijn tweede Marleaux basgitaar
Wat een gaaf ding zeg! Ik zou 'm best eens willen vergelijken met mijn JB. De headstock is vrijwel hefzelfde en dan met J pickups....mmm mooi hoor. Hoe bevalt de preamp?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie