budget knor

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik ben altijd in de war... de VM is aardig, de CV is goed?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

De CV ken ik niet en ik weet niet of het per exemplaar erg verschilt maar ik heb een erg goede VM !
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

rich13 schreef:Ik ben altijd in de war... de VM is aardig, de CV is goed?
Over beide series hoor ik veel tevreden geluiden. Volgens mij is men over het algemeen net wat enthousiaster over de CV's. Zelf ken ik eigenlijk alleen de VM jazz bass. Dit vond ik echt een degelijk basje, alleen die satin finish van de hals vind ik persoonlijk minder tof.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

PMJ schreef:.... alleen die satin finish van de hals vind ik persoonlijk minder tof.
Is wèl heerlijk glad.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Bronnen die ik vertrouw op BassChat stellen dat je een CV ongezien kan kopen vanwege de regelmatige bouwkwaliteit, terwijl het bij de VM een goed idee zou zijn om hem eerst te proberen, maar dat een goed exemplaar een keigoeie bas is.

Ik heb hierdoor aangespoord drie CVs besteld, en daar geen spijt van gekregen. Zat allemaal heel goed in elkaar.
Een exemplaar uit 2008 had een iets onnauwkeurige uitfrezing voor de pickup, wat dus niks betekent, en bij een exemplaar uit 2011 rammelde een zadeltje, wat dus maar 1 minuut duurde om weer in orde te krijgen. De derde, uit 2012, was zover ik weet perfect.

Ik heb zelf nooit een VM gezien.
Gebruikersavatar
Dees
Berichten: 360
Lid geworden op: 07 mei 2005, 16:37

Bericht door Dees »

PMJ schreef:Dit vond ik echt een degelijk basje, alleen die satin finish van de hals vind ik persoonlijk minder tof.
Ik heb een CV, maar denk dat de afwerking van de hals dezelfde is. Ik heb die wat laten opschuren, en naar mijn gevoel speelt het nu veel aangenamer.
Ook ideale bassen om langzaam aan wat te 'pimpen' (ik heb al Fender CS 60's PU steken, en ik denk eraan om de body eens af te schuren en er een fineer top op te zetten - indien mogelijk).
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

OKee, de Cort is binnen! Eerste vergelijkende opnamen. Uw mening?
bass2 cort.mp3
(751.37 KiB) 105 keer gedownload
bass2 jbass.mp3
(751.37 KiB) 94 keer gedownload
(Ik weet dat m'n techniek niet optimaal is, ik ben veel aan het oefenen)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15136
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Welke pickups heb je gebruikt ? Ik vind de Cort bij een eerste luisterbeurt het best klinken. Maar ik hou dan ook niet zo van de klank van een Jazz bas.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die Cort klinkt dieper, gebalanceerder :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

padawatje schreef:Welke pickups heb je gebruikt ? Ik vind de Cort bij een eerste luisterbeurt het best klinken. Maar ik hou dan ook niet zo van de klank van een Jazz bas.
Bij beide vooral de brug een een beetje het halselement.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Ik hoor weinig 'vlees' van de vingers, maar de knor loert op dit moment meer vanuit de Cort. Beetje spelen met EQ doet ook wonderen; body van de knor tussen 100 en 400 Hz bite van de knor rond 800Hz. Speel daar eens mee en wie weet haal je er nog meer uit
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Goedkope CV 60s Jazz Bass.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Ik ga iets raars zeggen!

Mijn advies is het bassen zoeken/kopen/verkopen even helemaal te stoppen, en te gaan concentreren op techniek. Dit niet om skills of timing ofzo, dat ben je al enorm aan het trainen door jezelf op te nemen, maar puur voor de klank.

De sound die je (volgens mij) zoekt, is er een die uit beide bassen kan komen. Met de rechterhandtechniek die je nu hebt krijg je de sound die je wil uit geen enkele bas dunkt me.

Food for thought!
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Die Cort klinkt wel goed, maar zo'n jazz ziet er 1.000 maal cooler uit en klinkt ook echt goed
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

VanderVeen schreef:Ik ga iets raars zeggen!

Mijn advies is het bassen zoeken/kopen/verkopen even helemaal te stoppen, en te gaan concentreren op techniek. Dit niet om skills of timing ofzo, dat ben je al enorm aan het trainen door jezelf op te nemen, maar puur voor de klank.

De sound die je (volgens mij) zoekt, is er een die uit beide bassen kan komen. Met de rechterhandtechniek die je nu hebt krijg je de sound die je wil uit geen enkele bas dunkt me.

Food for thought!
Okee, tja, ik moet toch één van de bassen houden om te kunnen oefenen... Kun je me wat tips geven voor mijn rechterhandtechniek? Ik ben van origine gitarist en speel met plectrum op gitaar. Moet ik harder aanslaan, meer rechtop, meer met mijn vingertoppen? Eelt kweken sowieso natuurlijk.
bvaes schreef:Die Cort klinkt wel goed, maar zo'n jazz ziet er 1.000 maal cooler uit en klinkt ook echt goed
Eh, ja, je hebt gelijk, maar die Cort is ook niet echt lelijk en gaat wel veel dieper. Helaas vind ik de Jazz Bass weer lekkerder spelen (plattere hals) dus is het moeilijk welke ik zal houden...

Thanks, Daan
Plaats reactie