budget knor

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

budget knor

Bericht door daanh »

hoi, ik speel op een olp stingray, met element van bassculture.de en Babicz brug. Bas heeft maple toets. Heeft goed rond geluid, maar ik zoek een knorrend geluid. Heeft iemand tips voor een budgetbas die erkend knort?

Dank en groet, Daan
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15091
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Waar hou je je hand als je aanslaat ? wat meer richting brug opschuiven levert dikwijls al wat extra knor Afbeelding

En anders een basje zoeken met een element nog wat dichter bij de brug. Al eens een Jazz geprobeerd of iets met een P/J configuratie ?
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

Hoi, ik heb alle posities al geprobeerd, incl op de brug aanslaan.

Ik kan een Custom japanse jazz bass kopen voor 200 euro. Is dat een redelijke prijs, even aangenomen dattie wel knort?

Thanks, Daan
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Of de prijs mooi is weet ik niet maar ik heb vroeger een Custom J gehad en dat was een prima instrument ( mét knor :jaaaaa: )
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

daanh schreef:Hoi, ik heb alle posities al geprobeerd, incl op de brug aanslaan.

Ik kan een Custom japanse jazz bass kopen voor 200 euro. Is dat een redelijke prijs, even aangenomen dattie wel knort?

Thanks, Daan
Dat is deze dus:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij hadden veel van die merken zowel bassen van degelijke kwaliteit, met prima Fender-like tuners, solid body....en de mindere types van multiplex en met de kleine tunertjes. Deze zou ook weleens multiplex kunnen zijn. Hoeft niet meteen slecht te zijn, maar is over het algemeen wel minder geliefd. Ik heb van een ander merk een soortgelijke bas gehad en vond er zelf niet veel aan (vlakke sound, afwerking was ruk).

Ik denk dat je voor 200,00 kwalitatief beter af bent met een Squier VM Jazz ofzo. Maar dit zeg ik wel met een vooroordeel, ik heb de Custom niet gezien of gehoord....kan net zo goed een heel toffe bas zijn :).
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15091
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Geen multiplex deze, maar 200€ lijkt mij ook de absolute bovengrens voor een eerder obscuur Japans kopietje.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Zo te zien missen er elementkapjes trouwens....daardoor heeft het brugelement ook erg veel ruimte.
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

Bedankt. Bod ingetrokken.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Bericht door Heinz »

Ik zou ook eens kijken naar een Jack & Danny JB vintage. Ik heb er zoeentje gekocht voor mijn zoon als startersbas, en het blijkt in de praktijk echt een heel aardige bas te zijn, zowel qua bouwkwaliteit en klank.

Het ding kost niks (140 euro), knort lekker op het brugelement, en is met een beetje afstelwerk kwalitatief goed genoeg om te gebruiken als serieuze bas voor op het podium. Ook een leuke bas om later te upgraden met andere pickups en dergelijke.

Zie hier https://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Jac ... ch-Blonde/
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Heinz schreef:Ik zou ook eens kijken naar een Jack & Danny JB vintage. Ik heb er zoeentje gekocht voor mijn zoon als startersbas, en het blijkt in de praktijk echt een heel aardige bas te zijn, zowel qua bouwkwaliteit en klank.
Wat Heinz zegt ! Als je zelf een beetje handig bent dan heb je , na wat afstelwerk, hier een erg leuke bas aan !
Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
dB
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 mei 2008, 20:39

Bericht door dB »

daanh schreef:Bedankt. Bod ingetrokken.

bedankt :wink:
bzzzt krrrr foosh








www.letsgotohell.nl
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

dB schreef:
daanh schreef:Bedankt. Bod ingetrokken.

bedankt :wink:
Snorry...
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Wat Heinz zegt ! Als je zelf een beetje handig bent dan heb je , na wat afstelwerk, hier een erg leuke bas aan !
Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Zelfde geldt voor deze: https://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbb1975_na.htm
Maar... ZWAAR... Vond ik ooit wel stoer maar nu niet meer.. :mrgreen:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
daanh
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 aug 2014, 11:59

Bericht door daanh »

Ongelofelijk, je hebt al zo'n jack Daniels jazzbass voor 100 euro! Is er verschil tussen die van 100 en 140 (vintage) ?

Custom shop pups erin, en gaan maar?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Heb ook een jack & daniels jazz bass. Die van 140 euro zijn erg goed afgewerkt. En de zwarte blokken helpen me prima om bij schemer toch de juiste vakken te vinden. Ik heb alleen een messing topkam geplaatst en geintoneerd. En klinkt net zo goed als mijn andere bassen... (En heeft de meeste speeltijd....)..
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie