Jackson bassen....ervaring iemand??

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Jackson bassen....ervaring iemand??

Bericht door Bassmann »

He allemaal,
Ik zag op de Bassmatters site een Jackson bas te koop staan. Vind et een supermooi ding, maar heb nog nooit zo'n ding gehoord/gezien. Heeft iemand op dit forum misschien ervaring met deze bassen of kan me er iets meer over vertellen? Het gaat hier volgens mij om de C5MJ 5-String Concert Bass. Op uiterlijk zou ik em zo ophalen.De prijs valt ook mee, een aanbieding. Van 1000 voor 600 euro. Kijk zelf maar es:

https://www.bassmatters.nl/img/jackson5.jpg

Plaatje toch?
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb diezelfde Jackson een keer bespeeld bij Paul.

Voor die 600 euro zou je hem niet mogen laten liggen, als dat ongeveer je budget is. Komt nog bij dat Paul een goede service biedt, dus op zich kun je je daar niet een buil aan vallen. Echter... als je van een mooi natuurlijk passief geluid houdt, dan moet je deze niet kopen. Ik kreeg er een vieze bijsmaak van, in de zin van Spector/EMG en meer van dat type. Als je er van houdt... it's your bass... als je er niet van houdt.. nooit doen.

(ik heb je ook een pm gestuurd daarover)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Die bas is al weg...
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

jackson bas

Bericht door Bassmann »

hmm....jammer, had em wel es willen proberen. Maar volgens mij zijn die Jacksons ook meer rock/metalbassen,of niet? Niets mis mee opzich, maar ik speel ook veel jazz/funk/fusion, en dan moet je toch geen metalbas hebben, tenminste zo kijk ik er tegenaan......
In ieder geval bedankt voor de reacties 8)
Sykodude
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2004, 13:06

Bericht door Sykodude »

Ik bezit deze bas. Ik heb 'm een aantal weken geleden gekocht bij Soundplaza in Amsterdam en hij bevalt me prima. Een geweldig uiterlijk (dat uiteraard), maar ook prima te bespelen. Een snelle nek, duncan designed elementen en de snaren gaan door de body. Deze bas kan een breed scala aan geluiden laten horen, van donkere grommend laag tot en met fel hoog en dat allemaal met een vrij lange sustain. Ik ben het er overigens wel mee eens dat deze bas het best tot z'n recht komt als je er metal opspeelt. Maar voor andere muziekstijlen valt 'tie prima te gebruiken. Er is eigenlijk maar 1 nadeel aan deze bas en dat is dat de mensuur maar 34" is ipv 35".

de Teng, wat bedoel je met vieze nasmaak
Het kan altijd harder en sneller.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Euhm... hoe leg ik dat uit.

Nasmaak > kunstmatige sound in de zin van té aktief (geldt bijna voor alle preamps voor mijn gevoel).. Amerikaans geluid misschien? In ieder geval een sound, waarbij ik het gevoel krijg dat je het hout van de bas (dus in wezen de bas zelf) niet goed hoort. Ik vind dat persoonlijk belangrijk aan een bassound. Het wordt nog wat verdoezelt als je in het laag 'opereert' maar ga je iets het hoog in dan vind ik het amper een instrument meer. Dat idee had ik bij die Jackson ook...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Sykodude
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2004, 13:06

Bericht door Sykodude »

Mwoah... het verdoezelen van het hout vind ik eigenlijk wel mee vallen. T' is gewoon de karakter van de pre-amp, een ook niet geheel onbelangerijk gedeelte van je geluid. Ben wel een voorstander van pre-amps, er mag best wat pit in het geluid zitten.
Iniedergeval, misschien heb je wel gelijk, maar is jouw oor gewoon gewend aan echte high-end boutique basjes en dat is deze Jackson beslist niet. Aan de andere kant 't is wel gewoon degelijk prima spul met een (vind ik) toffe sound voor een goede prijs.
Waar het dus allemaal op neer komt is dat het gewoon een kwestie van smaak is (politiek correct antwoordje, hè? :mrgreen: ).
Het kan altijd harder en sneller.
Plaats reactie