Het grote Squier JV topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nunda
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:07

Bericht door Nunda »

Ik heb die JV paar jaar geleden van Hidde overgenomen, en speel er nog steeds met veel plezier op! Heerlijke bas dus voorlopig komt ie nog niet terug Hidde ;-)
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

De prijzen gaan nu wel heel hard omhoog, 1300 euro voor een JV uit 1984..https://link.marktplaats.nl/860837191" onclick="window.open(this.href);return false;
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Nah het is eerder gewoon een nogal dwaze vraagprijs. Niemand die dat er voor geeft. Is het trouwens een refinish?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Beetje afgekloven ding (en er ontbreekt een halsschroef / is afgebroken). Wie daar €1300 voor betaalt...
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Bericht door McDreads »

jasmetmouwen schreef:De prijzen gaan nu wel heel hard omhoog, 1300 euro voor een JV uit 1984..https://link.marktplaats.nl/860837191" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind 500 al veel te veel
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Grappig dat een heleboel mensen achter zo"n "heilige graal" aan zitten. Ik google een eindje, en tref deze twee berichten uit 2005 op een gitaarforum:

Precision Squier JV serie.
Heb er een gehad. Nieuw gekocht begin 80er jaren.
Prachtig afgewerkt! Grote klasse. Echter bij mijn exemplaar wemelde het van de dooie tonen op de hals. Had hem gekocht bij Servaas Den Haag. Vanwege de economische dip had hij deze gitaren niet op voorraad. Ik moest hem bestellen en kopen! Dacht met deze bas geen risico te lopen. Mooi mis dus.
OBL's en een Schaller brug erop brachten geen verbetering. Na drie jaar gunstig ingeruild voor een afgeragde Fender JazzBass uit 1972. Nooit geen spijt van gehad dus.
Moraal: voor je koopt eerst even checken!

Ik heb zo,n bas in 1984 nieuw gekocht,hij was lompzwaar, een dikke brede hals en hij had totaal geen hoog, nieuwprijs was voor mij toen zoiets een 800 gulden,zelfs dat is teveel,ik snap niet dat iedereen zo,n oude bas wil hebben, ik was blij dat ik er vanaf was ,ik snap wel dat niet iedereen even goed bij kas is, maar koop als je kunt gewoon de echte (usa) of een mexico die kan je er echt gewoon mee vergelijken,het verschil zit, vind ik ,in de elementen.
De usa klinkt agressiever en heeft meer hoog!


Zoals bij iedere bas, denk ik, dat er toch wel redelijk veel verschillen per exemplaar in zitten, maw JV is niet perséé een toverwoord.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Maar jij bent dan ook steinbergered.
:mrgreen:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

:offtopic:
Maar jij bent dan ook steinbergered
Half mens half Steinberger :D
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Neo Land schreef:Zoals bij iedere bas, denk ik, dat er toch wel redelijk veel verschillen per exemplaar in zitten, maw JV is niet perséé een toverwoord.
Lul niet, elke JV is episch goed en zeker beter dan veel USA's :mrgreen:

Natuurlijk zijn er ook mindere exemplaren, alleen wordt bij de JV's kennelijk vaak een houding aangenomen van: ''Het is een JV, dus het is goed''. Ik heb de indruk dat men de aankoop voor een best deel laat afhangen van de ''mythe'' eromheen, en niet geheel hoe de bas klinkt en speelt. Het is immeers een JV, dus goed :). Dat is eigenlijk net zoiets als dat een oude Fender sneller het voordeel van de twijfel zal krijgen dan een moderne Mexicaan.

Ik heb overigens een paar japanse Squiers gehad (dan wel geen JV), maar dit waren wel zeer degelijke instrumenten. Vooral de Telecaster uit de silver series vond ik erg fijn.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Chck hier in de testhoek ook even het topic 'Squier 62 JV Precision' en lees de post van forumlid Eric66 op pagina 2.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

McDreads schreef:
jasmetmouwen schreef:De prijzen gaan nu wel heel hard omhoog, 1300 euro voor een JV uit 1984..https://link.marktplaats.nl/860837191" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind 500 al veel te veel
Ik dacht dat de hype enkel over de precisions ging?
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

dacht ik ook...
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Die werden waarschijnlijk financieel voor velen onbereikbaar, waardoor ook de J's meer gevraagd werden die nog wel betaalbaar waren. Het is maar een theorie :).

Ik heb een tijdje terug een SQ precision gehad (serie na de JV) die ik te koop zette voor 450 geloof ik. Daarvoor was hij ook binnen enkele uren weg. Dat vond ik wel erg vlot, hoewel nog de helft van een doorsnee JV. Het was wel een goede bas overigens.
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

De zanger van mijn band heeft nog 1 JV in bijna nieuwstaat, heeft ie zelf ooit begin jaren 80 gekocht. Ik vind het maar een enorm kloteding en kan er niet op spelen. Mijn Tokai Hardpuncher was een veel betere basgitaar.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

Weet iemand van jullie of er nu meer Precision bassen of Jazz bassen in de JV serie zijn geproduceerd? Ik heb het idee dat ik op internet veel vaker P's tegenkom dan J's..
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Plaats reactie