Het grote Squier JV topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Ik word een beetje kriegelig van dat negatieve gedoe over de JV's. Er zullen vast ook mindere exemplaren tussen zitten en heb ik het getroffen, maar ik heb nog nooit zo'n dijk van een Jazz bas gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Mooie bas Fred!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

maar Fred: die twee dingen zijn toch niet onverenigbaar?
het kan toch best zijn dat jij een hele goeie JV hebt die zich idd kan meten met de besten terwijl men ook genoeg JV's tegen komt die niet zo bijzonder zijn als de hype mag doen geloven.

toen ik begon met bassen in '83 kon ik slechts uit een paar basjes kiezen, waaronder de Squier JV series, maar werkelijk iedere ervaren muzikanten buddy van mn pa rade mij toen die Squiers af want ik kon beter voor een Westone of Yamaha gaan.
dat was betere kwaliteit vond men toen.

wat ik hiermee wil zeggen is dat aan die basjes niets veranderd is in de loop der jaren, enkel onze perceptie er van.

dan is het toch ook legitiem om je af te vragen, zonder het plezier en de mening van anderen te kort te willen doen, of de reputatie wel klopt en de hoge prijzen van tegenwoordig gerechtvaardigd zijn?

het één sluit het ander niet uit.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Geen enkel probleem. Waar het mij om gaat is dat je pas een oordeel kunt geven over de kwaliteit als je een JV hebt, er een hebt gehad of er een goed hebt bepoteld. Nu wordt een JV door een aantal forummers bij voorbaat al afgekraakt. Dat lijkt me wat kort door de bocht.

De ontwikkeling van de prijzen vind ik dus niet zo vreemd (uitzonderingen daargelaten) mede in aanmerking nemende dat de nieuwprijs zo rond de 1.000 gulden lag.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

mss dat ik een enkele reactie gemist heb, maar volgens mij overdrijf je nu een beetje wat die ongeïnformeerde meningen betreft.

vind je het erg als ik, zonder jou of je bas te kort te willen doen, opmerk dat ik jouw reactie toch een beetje als fanboy gedrag zie?
omdat de emotie blijkbaar zo diep zit en je duidelijk jouw bas/aankoop/voorliefde voor de JV's met heel je hart aant verdedigen bent...zo komt het iig toch een beetje bij me over.

ik merk dat sluimerende gevoel om iets te moeten roepen bv ook bij mezelf als ze onterecht kritiek leveren over mn geliefde Little Marks dus ik herken de gevoelens wel.
alleen, meestal veeg ik de reactie weer uit en post ik hem niet. [Aliens stemmetje]mostly.....[/Aliens stemmetje]

wat geeft het tenslotte ook wat anderen er van vinden: jij bent meer dan gelukkig met je JV, dáár gaat het om!
en ik met mn LM. :D
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Stinky schreef: jij bent meer dan gelukkig met je JV, dáár gaat het om!
Ik ook! Als ik maar één bas zou mogen houden (onzinstatement, ik mag er net zoveel hebben als ik wil/kan kopen), dan hou ik die JV P. De monetaire waarde van zo'n bas is als het goed is maar één keer een issue, namelijk bij aankoop (een JV doe je nou eenmaal niet weg). De waarde als instrument blijft, iedere keer dat je er op speelt, en ieder moment dat je weet dat hij thuis staat en er op kunt spelen wanneer je wilt.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5275
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Freddy Lee schreef:Ik word een beetje kriegelig van dat negatieve gedoe over de JV's. Er zullen vast ook mindere exemplaren tussen zitten en heb ik het getroffen, maar ik heb nog nooit zo'n dijk van een Jazz bas gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker basje :kwijl: Ik heb hem in mijn handen gehad. :kwijl:
Fender
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

prachtige bas.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Dank je! Mag getest worden :wink:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Freddy Lee schreef:Dank je! Mag getest worden :wink:
Hello,

Dat doe ik zeker graag een keer...

BTW

Hoe weet je of je een originele te pakken hebt?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Nieuwste aanwinst: Squier JV Precision uit 1982. Omdat ik een fanboy ben en me dus ook zo mag gedragen. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Heel mooi! Je hebt nu wel een heel mooi trio basjes!
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

En daar blijft het ook bij, Geert Jan. :wink:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

.. Het zal misschien wel een trio blijven, maar ik zie je vaker een bas weer vervangen :wink:
Nu eerst lekker genieten van deze bas en funkspeeltje. Have fun !
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

:lol: Gerard. Ik heb de afgelopen jaren inderdaad heel veel uitgeprobeerd en weet inmiddels wat ik goed en niet goed vind. Het huidige trio zal daarom zeker blijven tot mijn baspensioen. Vervolgens zal ik ze overhandigen aan mijn zoon. Hij is ook bassist. :jam:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Plaats reactie