Bartolini pickup in mijn Stingray ?!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
baslex
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2004, 10:24

Bartolini pickup in mijn Stingray ?!

Bericht door baslex »

Heeft iemand van jullie ervaring met de Bartolini versie van een Musicman Humbucker ? Ik heb mijn Stingray 5 Fretloos laten maken en het hoog ( vanaf Positie 5 A snaar ) klinkt zoals íe moet klinken. Zingend, helder en gearticuleerd en KNOR..
De E en B snaar is een rommeltje. Ik denk dat het aan het type element ligt wat er nu in zit ( Stingray standaard ) .

Hebben jullie ideeen ?

Alvast dank

Alex
baslex
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2004, 10:24

Re: Bartolini pickup in mijn Stingray ?!

Bericht door baslex »

baslex schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met de Bartolini versie van een Musicman Humbucker ? Ik heb mijn Stingray 5 Fretloos laten maken en het hoog ( vanaf Positie 5 A snaar ) klinkt zoals íe moet klinken. Zingend, helder en gearticuleerd en KNOR..
De E en B snaar is een rommeltje. Ik denk dat het aan het type element ligt wat er nu in zit ( Stingray standaard ) .

Hebben jullie ideeen ?

Alvast dank

Alex

Ik heb al gerommeld met mijn EQ op mijn versterker...
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

Wat ik ervan heb gelezen, schijn de SD alnico toch de betere vervanger voor het orginele element te zijn...
Heeft vooral te maken met de stock preamp die niet helemaal lekker wil functoneren met de Bart.

(tip: talkbass.com)
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb een viersnaar MM humbucker in mijn bas zitten, die klinkt erg goed. Maar dit is gebaseerd op een gefrette bas, dus op ontfret niveau kan ik er weinig over zeggen.

Ik verwacht niet anders dan dat Bartolini een mooi passief geluid zal leveren, waaorm zou je bij een fretless een preamp erin willen? Ze hebben van Barto's trouwens speciale fretless versies volgens mij, moet je ff op de site kijken van ze. Mijn 4snaar versie kostte me 157 euro, die van jou zal wat duurder uitvallen.

https://www.bartolini.net
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie