Aanschaf nieuwe PJ

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Aanschaf nieuwe PJ

Bericht door Ger »

Ik zoek een goede pj bas, alleen ben ik helemaal niet meer op de hoogte van de huidige kwaliteiten.
Ik speel de laatste jaren vooral op mijn wat oudere pj squier met flats uit en zoek wat sound betreft iets van hetzelfde. De Squier is nog wel goed, alleen wat krakerig en ruisen. Misschien iets van potmeters. Deze gitaar wil ik thuis verder blijven gebruiken, dan hoef ik niet telkens gitaar in te pakken als we op pad gaan.

Ik dacht iets van een ;
Squier Vintage Modified Precision Bass PJ
of een
Yamaha BB 424
aan te schaffen. Ik wil deze gitaren vergelijken, mits het goede instrumenten zijn.

Wat zijn tegenwoordig evt. andere goede alternatieven die het testen waard zijn? Dan zoek ik een dealer die dit heeft hangen.

- PJ configuratie
- budget tot 500-600 euro
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Komt helemaal goed. Lekker testen. Beide fabrikanten hebben goede productielijnen, kundig personeel en stellen de bassen af fabriek al heel netjes af. Go play!!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Ik heb de Fender Modern Player Jaguar bass met PJ configuratie! Zalige bas, echt waar! voelt heel erg goed aan! Goeie stevige brug, 3ply witte slagplaat, lekkere finish op de neck! Kortom echt een aanrader! Ik ga wel de elektronica vroeg of laat aanpassen (SD Quarterpounders) maar dat is vanwege eigen smaak! Bij mij staat hij nu in drop C en dat gaat ook prima! Koste me 425 euro in Music Store Köln!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Die Yamaha's zijn erg veel bas voor het geld. Onberispelijk afgewerkt, erg goede elektronica en fijn bespeelbaar.
Naar mijn gevoel hebben ze dan weer wat minder "karakter" dan de Squier, maar dat zit tussen de oren.

Staat trouwens een mooie Yamaha 414 op MP.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

Een goed alternatief voor een PJ-configuratie is een JJ-configuratie kopen en er dual core elementen in zetten (een normaal Precision-element is namelijk ook dual-core). Zelf gebruik ik de Dimarzio Ultra jazz (DP149), 99 euro voor een setje en daar ben ik erg tevreden mee. Als je wilt kan ik binnenkort even een opname voor je maken, dan heb je een idee hoe dat klinkt (stuur even een PB'tje).
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Afbeelding

Split-coil, denk ik. ;)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

Meowmix schreef:Afbeelding

Split-coil, denk ik. ;)
een pot nat als je het mij vraagt :D
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Als je naar een elektronicawinkel gaat en je vraagt om een spoel, krijg je een rol koperdraad met daarin een kern.
Vraag je om een kern krijg je.. Juist :wink:
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Plaats reactie