Het D-bas topic (Fender Dimension Bass)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Het D-bas topic (Fender Dimension Bass)

Bericht door Muller »

Fender heeft een "nieuw" (ze zijn er al wat langer) type basgitaar: Fender Dimension Bass. Verkrijgbaar in de series American Standard, Deluxe (Mexico) en American Deluxe. De American Standard serie is passief, de Deluxe en American Deluxe series zijn beide actief. Ze zijn verkrijgbaar met een enkele of 2 humbuckers.

Afbeelding

Voor dit type bas was nog geen topic aangemaakt, terwijl dit dé nieuwe Fender zou moeten zijn naast de klassiekers Precision en de Jazz.

Inmiddels zijn de meeste uitvoeringen voorradig bij BAX-shop. Andere winkels lijken wat af te wachten...

Na het zien van de filmpjes op YouTube die Fender er zelf op heeft gezet, moet ik zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van het nieuwe geluid! Ook de vijfsnaar-uitvoeringen klinken strak. Hier een aantal van die filmpjes:

Een algemene introductie met een compilatie van diverse artiesten die de bas bespelen:


Pete Griffin' Jam:


André Manga:


Kevin Chown:


Yolanda Charles:


Ashley Dzerigian:


Vince Van Trigt:




En zo staat er nog wel meer op YouTube.

Wat is jullie mening over de nieuwe bas van Fender? Wie heeft er al 1 geprobeerd of gekocht?
Laatst gewijzigd door Muller op 19 nov 2014, 10:20, 4 keer totaal gewijzigd.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

En niet te vergeten: de Fender MODERN PLAYER Dimension Bass!
Ik ben erg geïnteresseerd in de MP Dimension in CAR! Ga binnenkort ook eentje testen! Mijn favoriete model is de American Standard in sunburst! :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Dingwall / Sandberg / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

wat een vet ding! Die zou een erg mooie aanvulling kunnen zijn naast mijn ATK305.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3021
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik zie een bas met een dubbele humbucker. Zo zijn er wel meer op de markt.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
xtala
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:33

Bericht door xtala »

Concurrentie voor de G&L modellen denk ik dan?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10753
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik heb vorige week bij BassMatters de Amerikaanse versie met een enkel element geprobeerd.

Goede bas, netjes afgewerkt en klinkt nog best aardig.
Alleen is het totaal niet mijn smaak...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Niet als lefty te verkrijgen blijkbaar.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Natuurlijk niet. :nono:
Stel je voor dat wij gewoon mee tellen in de markt.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5646
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Lijkt een beetje de "alles kunner" van Fender te moeten worden. Zeker met de twee humbuckers. Best een goeie zet denk ik als alternatief voor de mensen die nu vaak een G&L, Lakland of Sandberg hebben denk ik. En ze zien er imho erg smakelijk uit.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik heb op de viersnaar met 1 bucker gespeeld bij Hi Gain Guitars, en hoewel het een heel tof ding is vraag ik me af of mensen die deze sound willen niet "gewoon" een Music Man kopen, want daar komt-ie wel érg dicht bij in de buurt.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5646
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Denk ook wel dat ze dat helemaal niet erg vinden bij Fender, dat tie daarbij in de buurt komt bedoel ik. Sowieso vind ik het wel tof dat ze de durf hebben om weer eens heel iets anders uit te brengen. Ze weten denk ik zelf ook wel dat de status van een Precision, Jazz of Stingray niet te overtreffen valt.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

blablas schreef:Natuurlijk niet. :nono:
Stel je voor dat wij gewoon mee tellen in de markt.
Idd, maar ze laten wel wat extra omzet liggen daarmee .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Bericht door Aspiradora »

Ik heb er in juni eentje geprobeerd in Napels. Kon er eerlijk gezegd geen vriendjes mee worden
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Er zijn wat filmpjes toegevoegd in de openingspost en ze zijn embedded, maakt het wat makkelijker. Het advies is wel: zet je geluid even over fatsoenlijke speakers.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

De ontwerper heeft duidelijk een stingray/sabre in zijn achterhoofd gehad tijdens het tekenen. Niet erg innovatief qua model, maar kan natuurlijk heerlijk klinken en spelen. Ik word er niet erg warm van.
Plaats reactie