Richwood Precision erbij :-D

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Mooi, en zeker voor 60 euro :shock: :shock:
Vintage white is het natuurlijk helemaal.
Have fun!!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ben er ook erg blij mee.

Gisteren even met de bandrepetitie meegenomen (uiteraard werd ik compleet belachelijk gemaakt met mijn Intertoys-bas-van-60-euro ;)). Van tevoren had ik een set fatsoenlijke snaren (Slinkies) opgelegd en hem goed afgesteld. Ondanks dat de hals niet echt stabiel aanvoelt heb ik hem perfect laag af kunnen stellen en speelt hij heel erg soepel. Qua sound vond ik hem best redelijk, maar niet heel overtuigend en heb er alleen voor de tijd en in de koffiepauze even op gespeeld. Ik bestel een Seymour Duncan Quarterpunder voor deze bas en dan verwacht ik dat het helemaal goed komt. Dan heb ik voor thuis een prima oefenbas en laat ik mijn Yamaha BB605 in de oefenruimte staan. Dat scheelt me iedere week het meeslepen van Nijmegen/Doetinchem (en weer terug) van een bas.

Grootste minpunt aan de bas is echt de hals en die komt dus van de goedkopere serie. Het ziet eruit alsof het heel jong hout is (heel erg licht) en ik denk dat hij erg gevoelig is voor temperatuurswisselingen. De hals is heel makkelijk heen en weer te bewegen en dat lijkt me niet goed. Maar zoals ik al eerder vermeld had komt er een andere hals op.

De zwarte bas met deze hals gaat waarschijnlijk voor een heel klein prijsje door naar een vriend van me die graag een goedkope bas wilde hebben, zodat hij de bas niet op toetsen in hoeft te spelen als hij iets opneemt. Als hij hem niet hoeft dan komt ie hier wel bij aangeboden/gezocht te staan.


edit: Net even een fotootje ervan gemaakt. De kap over de brug heb ik er vrij snel weer afgehaald, want dat ding zit gewoon in de weg tijdens het spelen. Zonder vind ik denk ik ook mooier. De kap over het element is helemaal prima, zit niet echt in de weg (is op een bepaalde manier best fijn) en is zeker esthetisch verantwoord ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Heel nette bas niels, zo met alleen die elementkap. Vandaag bij Bassmatters op een Celinder P-bass gespeeld met alleen een elementkap, slapt heerlijk! Misschien wat minder geschikt voor fingerstyle, omdat je niet met je duim op het element kan leunen, maar je hebt een thumbrest dus dat komt wel goed!

Veel plezier ervan!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

Waarom niet? Krijg je dan een bekeuring van de baspolitie ofzo?

Ik doe het wel...tis ff wennen maar eigenlijk ook wel erg fijn. Je wordt gedwongen om iets verder richting de brug te gaan spelen en daar aanslaan klinkt naar mijn mening beter en vooral felle.
Praten is niet per defenitie communiceren..
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik zou die thumbrest niet nodig hebben, ik gebruik dan de slagplaat als duimsteun. Mooie bas Niels!
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

ruude schreef:Waarom niet? Krijg je dan een bekeuring van de baspolitie ofzo?
Ik zei alleen dat het minder fijn is :wink:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Mooi hoor! Waarom zit die brugkap in de weg eigenlijk?
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

ziet er mooi uit Niels!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Op mijn Tokai Hardpuncher
(vintage white + zwarte slagplaat :yes:)

Heb ik ook allebei de kappen er op zitten, en vind juist de elementkap echt een fantastische duimsteun. Een duimsteun gebruiken op de orginele fender plek vind ik niet echt handig te noemen.

Veel plezier met de Richwood.....en hup die andere kap er ook weer op.
Als is het wel een hel als je een snaaar breekt!
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

ik heb een stukje oude fietsbinnenband dubbelgevouwen en onder de slagplaat gestoken zodat deze wat omhoog komt. gaat ook goed als duimsteun (en dus ook over meerdere posities).

heb dezelfde kleur maar met witte slagplaat (zwarte is wel mooier). leuke bas :lol:
Laatst gewijzigd door butters op 02 apr 2006, 11:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik heb een stukje oude fietsbinnenband dubbelgevouwen en onder de slagplaat gestoken zodat deze wat omhoog komt. gaat ook goed als duimsteun (en dus ook over meerdere posities).
hey, dat vind ik nou nog eens een origineel idee! :)
lijkt me alleen moeilijk wennen aan het feit dat je slagplaat niet plat op de body ligt, vooral visueel dan.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Grappig idee butters! Maar inderdaad, ziet dat er nog wel bekijkbaar uit?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

het valt helemaal niet op. enkel als je van bovenaf kijkt zie je dat de slagplaat een kleine welving maakt en zie je in de spleet een stukje rubber zitten.
kzal prberen een foto te maken.
voordeel is dat je niet hoeft te boren.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Spinal Tap schreef:Op mijn Tokai Hardpuncher
(vintage white + zwarte slagplaat :yes:)

Heb ik ook allebei de kappen er op zitten, en vind juist de elementkap echt een fantastische duimsteun. Een duimsteun gebruiken op de orginele fender plek vind ik niet echt handig te noemen.

Veel plezier met de Richwood.....en hup die andere kap er ook weer op.
Als is het wel een hel als je een snaaar breekt!
Na de verhalen dat iedereen vroeger de kappen er meteen afsloopte, had ik mijn twijfels over de kappen op mijn Precision (3T sunburst, tortoise 8) ), maar ik ben helemaal om. De elementenkap is de perfecte duimsteun. Hoe de brugkap in de weg kan zitten bij het spelen snap ik niet, maar dat hij lastig is bij het snaren wisselen is wel duidelijk. Dat hoor je dan ook nooit te doen bij een Precision: vintage flats rule :wink:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Laxe schreef: Hoe de brugkap in de weg kan zitten bij het spelen snap ik niet, maar dat hij lastig is bij het snaren wisselen is wel duidelijk.
Ik heb ook een hele tijd gespeeld met de brugkap op mijn Precision, maar bij het spelen met plectrum is het niet echt handig. Aangezien ik in mijn Pink Floyd coverband aardig wat stukken met plectrum speel, heb ik die kap er toch afgehaald.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie