Yamaha bas zonder output

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Yamaha bas zonder output

Bericht door Ger »

Vandaag heb ik particulier een Yamaha bas gekocht. Nu blijkt de bas amper output te hebben. Mn hartke 3500 + 4x10 zet ik voluit, het geluid wordt amper luider, terwijl mn squier bij halfopen alles aardig laat trillen.
Ik had natuurlijk beter op moeten letten. Het versterkertje waar ik de bas op kon proberen was nogal klein, ik dacht dat het daar aan lag.

Daarbij doet de tone knop zo goed als niets.
Ik heb hem nog niet open gemaakt, ik wil er niet aan rommelen zodat de bas terug kan.

Het is een passieve bas, waar kan het aan liggen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

De afstand tussen je pickups en je snaren denk ik.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het kan een hoop zijn, maar dit klinkt toch wel als een slechte verbinding in de elektronica (draadje met slecht contact, condensator op, potmeter stuk..dat soort) :) Je zou idd de pickups nog wat dichter naar de snaren kunnen plaatsen, maar zoals jij het omschrijft moeten ze nu al haast compleet in de body verzonken liggen voor dit effect.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Snaren liggen er goed op. Actie is niet te hoog.
Jack

Bericht door Jack »

Dan dus wat Rieno al opmerkte.

Aan jou dus de vraag terug ermee op repareren. :?:
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Misschien laat ik het wel repareren. Het is toch een bar mooi instrument. Weet iemand een adres in of rond Utrecht? Dan laat ik deze gitaar repareren, en ook nieuwe potmeters in een andere bas zetten.
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Teruggebracht. Volgende keer eigen spul meenemen om te testen.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Als het inderdaad electronica was zou het toch geen dure reparatie zijn geweest.
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Had het best met verkoper op willen lossen. Alleen meneer was niet te overtuigen dat de bas niet goed was. Dan niet.
Nu is ws een volgende de klos, want op marktplaats staat de Yamaha BB414 inmiddels niet meer.
Plaats reactie