Pro's met budgetbassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Pro's met budgetbassen

Bericht door DFA 79 »

Naar aanleiding van deze fantastische quote die ikzelf ook vet vind :jaaaaa: Het moeten niet altijd vintage fenders zijn :wink:
koen van soelen schreef:Andersom vind ik altijd weer mooi; een übergoeie bassist die een fantastische sound uit een goedkoop prutsbasje haalt.
Wie zijn die fantastische bassisten? Prutsbasjes here we go...
Een budgetbas = lowbudget ding dat nieuw of 2dehands niet boven de 500euro qua waarde uitkomt



Peavey T20



Gretsch junior jet bass

https://www.youtube.com/watch?v=moHWK6OusJ0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dean flying V (mondo generator)

Vul maar aan :jaaaaa:
Laatst gewijzigd door DFA 79 op 12 dec 2014, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Paul Van Bruysteghem van Triggerfinger wordt wel eens gesignaleerd met een Squier CV Precision :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Je hebt budgetbassen en prutbassen...maar ik vind 500 € niet echt weinig voor een budgetbas.
En is een CV een budgetbas? Okee het is geen USA P.
Maar het is aan de andere kant ook geen J&D, Harley Benton, etc.
Ben ook wel benieuwd naar die pro bassisten met budgetbassen!
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Ken schreef:Je hebt budgetbassen en prutbassen...maar ik vind 500 € niet echt weinig voor een budgetbas.
En is een CV een budgetbas? Okee het is geen USA P.
Maar het is aan de andere kant ook geen J&D, Harley Benton, etc.
Ben ook wel benieuwd naar die pro bassisten met budgetbassen!
Aangepast naar budgetbas
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Een budgetbas komt zelfs tweedehands niet boven de €500 euro uit? :shock: WTF is er met de wereld gebeurd man...dat is een kapitaal en heeft niets meer met een laag budget te maken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Tweedehands prijs van 500 kan makkelijk een bas van 1000-1200 euro zijn. Ik zou er nieuwprijs tot 500 van maken :P
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Budgetbas= Nieuwprijs van 350 max...

Keep it real.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Mijn Aria heeft € 150,- gekost met koffer, maar was nieuw zonder koffer € 900,-. Wat voor bas is dat dan?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Een oud barrel? :mrgreen:







En vooral een koopje, leuke bassen, zeker voor dat soort prijzen.
Jack

Bericht door Jack »

Rieno schreef:Een budgetbas komt zelfs tweedehands niet boven de €500 euro uit? :shock: WTF is er met de wereld gebeurd man...dat is een kapitaal en heeft niets meer met een laag budget te maken.
De realiteit is Rieno, dat de meeste mensen het zo goed hebben dat €500 gewoon weinig is.
Pas als je echt heel hard onderuit bent gegaan, dan weet je wat echt weinig is, maar zover is het in NL voor de meeste mensen nog niet.

Maar goed, da's een heel andere discussie, en hoort denk ik ook niet op dit forum thuis.
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

Rieno schreef:Een budgetbas komt zelfs tweedehands niet boven de €500 euro uit? :shock: WTF is er met de wereld gebeurd man...dat is een kapitaal en heeft niets meer met een laag budget te maken.
Waar lees je dat?
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Jack schreef:
Rieno schreef:Een budgetbas komt zelfs tweedehands niet boven de €500 euro uit? :shock: WTF is er met de wereld gebeurd man...dat is een kapitaal en heeft niets meer met een laag budget te maken.
De realiteit is Rieno, dat de meeste mensen het zo goed hebben dat €500 gewoon weinig is.
Pas als je echt heel hard onderuit bent gegaan, dan weet je wat echt weinig is, maar zover is het in NL voor de meeste mensen nog niet.

Maar goed, da's een heel andere discussie, en hoort denk ik ook niet op dit forum thuis.
Ik vind het veel :jaaaaa: Maar als je de gemiddelde prijs neemt is dat nog aan de lage kant ja. Dus voor beide valt wat te zeggen...

Het ging hier geloof ik meer over Pro's die met 'relatief' goedkope of slechte spullen spelen... Dan denk ik gelijk aan "héél erg relatief" zodra je Jack White of Seasick Steve begint te noemen. Maar dat was 't nou juist.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Hmm, ik denk dat we van mogen uitgaan dat de "gemiddelde" bassist die van zijn muziek kan leven speelt op een Gibson, Amerikaanse Fender, Musicman, Lakland, Warwick ... of een custom of boutique bas. Instrumenten met een nieuwprijs van 1500€, of meer.

Dan kan je een bas van 500€ al als een "budget" bas gaan beschouwen.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

De bassist van Jack White speelde ook over een zwarte Jack Casady in de Vorst Nationaal in Brussel! :mrgreen:
Ik heb hier een foto (van zijn website) maar ik kan 'm helaasch niet uploaden :P
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Zijn die JCS Epi's zo goedkoop tegenwoordig ? Ik betaalde er ooit nog 1600 olderwetsche Hollandsche Ballen voor .......zonder koffer.
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie