Wannabe headstock decals ?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
StemSleutel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2013, 08:39

Wannabe headstock decals ?

Bericht door StemSleutel »

Ik zie hier geregeld basgitaren voorbijkomen waar over gesproken wordt, of die te koop worden aan geboden, waar dan een Fender / Music Man , Rickenbacker enz. decal op geplakt is, terwijl het nooit zo'n gitaar is (geweest).

Ik vraag mij al een tijdje af wat nu de gedachte achter hier achter kan zijn.... :roll:
Allergisch voor Road worn / relic (bas) gitaren + klasse D Amps... :-p
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Het publiek niet onder ogen durven komen met een cheap ass bas? :D
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ik heb ook een V8 logo achterop mn nissan micra geplakt. Net zoiets.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

V8 op een Micra is humor (ik heb er vaak aan gedacht om 8V op mijn auto te plakken)
Fender plakken op een ander-merk-bas vind ik eh...jammer.... en een beetje zielig. Ik zie daar in dat iemand graag een Fender zou willen, maar hem niet koopt.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

V8 op een micra plakken is wel een beetje oubollig, daarentegen kwam ik ooit eens een Renault 4 tegen met "quattro" er op, dat was dan wel weer origineel....
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik zag eens - toen Daewoo net was overgenomen door Chevrolet - een Matiz, met heel groot CHEVROLET op de zijkanten. Ik vroeg de eigenaar of dat nu duur was, om eerst de letters DAEWOO te laten verwijderen, en deze letters erop te laten zetten.... Meneer was not amused :lol:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Ik zie teveel nep fenders met fender plak logo op mp etc. Soms zie je de lucht onder het logo nog zitten zooo slecht..
Zodra ze er een custom shop van maken wordt het helemaal grappig. terwijl dat het eigenlijk niet is....
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Het kan zijn dat iemand een logo wil plakken op zijn zelfbouwproject, maar het komt ook vaak door dat ze mensen bedonderen door zo'n logo op een goedkope bas te plakken en deze dan als een 'echte' Fender te verkopen.
Het zal je verbazen hoeveel mensen er nog intrappen.
Eric66
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 nov 2012, 00:00

Bericht door Eric66 »

Bewust een logo plakken om als een echte te verkopen is natuurlijk gewoon zwendel / oplichterij.
Een logo plakken voor jezelf vind ik inderdaad zielig.

Een echt goed instrument heeft geen 'Fender" decal nodig.
Ik ken iemand die heeft een steengoede Fernandez stratocaster gitaar, waarop hij 20 jaar geleden een Fender logo heeft gezet. Daar heeft hij nu spijt van. De gitaar was meer waard geweest in originele staat. Hetzelfde geld voor een Squier JV: In originele staat even duur als een Fender, maar verpest met een Fender logo, nog maar de helft waard. Het zelfde geld voor Tokai, Greco etc etc. Op een dergelijk goed instrument kun je trots zijn, ongeacht het logo.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Volgens mij komt het omdat mensen automatisch ervan uitgaan dat een Squier/japans merk slechter is dan een Fender. En dus zetten mensen er een Fender sticker op, zodat ze soort van kunnen meedoen. Dat is mijn gok. Daarnaast is een logo gewoon mooi op een anders kale headstock.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Als je een fender bas nabouwt kan ik me voorstellen dat je voor de looks een fender decal er op wil hebben.
Een kale headstock bij een P of J vind ik zelf vaak ook minder mooi.
Zelf iets origineels ontwerpen is een alternatief, maar dat moet je dan wél kunnen!
Zo lang je hem niet als 'fender' verkoopt dan vind ik het niet zo'n issue.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nu de naam toch is gevallen, het is geen Fender dus waarom zou je in godsnaam die naam er op willen zetten!
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Omdat die decals te verkrijgen zijn? En een custom made is lastig/duurder?
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik vind een kale headstock juist wel mooi en ik begrijp dat logo plakken dus ook niet zo.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ik heb wel het fender lettertype gebruikt maar dat is eigenlijk alleen maar voor de lol.
"Antifret" fretloze precision
"Fretbas" precision met frets....

Afbeelding
Best wel, eigenlijk.
Plaats reactie