P-bass of dano56?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

P-bass of dano56?

Bericht door AndresHxC »

Hallo iedereen.

Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met bassen,toch wel gemiddeld een uurtje per dag.
Stilletjes aan ben ik toch wel aan het uitkijken naar een nieuwe bas.
Ik speel vooraal nummertjes van rise against,NOFX,blink 182,...
Dus eigenlijk vooral met plectrum,vind het ook vetter klinken dan met de vingers.

Ik ben nu aaan het twijfelen tussen een mexicaanse standard precision bass en een Danelectro 56.
Zelf ben ik geneigd om te kiezen voor de dano aangezien de looks me wel aanstaan,en hij kost ook maar de helft van wat een fender kost :D

Graag had ik eens jullie mening gehoord.
Alle input is welkom!

Mvg
Andres
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De Dano heeft wel een aantal nadelen, voornamelijk in de bouwmaterialen. Ook is het een short scale (30"), dus weet waar je aan begint; er zijn aardig wat bassisten die het lastig vinden te wisselen tussen de gebruikelijke 34" en andere mensuren. De klank is inderdaad erg lekker (Fat Mike!), maar het is niet per se een handige keuze.

De Fender Precision is een werkpaard, daar kun je verder weinig over zeggen..dat doet z'n ding wel en heeft een normale mensuur.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Ik zou ook zeggen p-bass. Ernie ball hybrid slinky snaren erop, een plectrum en gaan!
P-bass is waarschijnlijk breder inzetbaar. Maar: ik ken de Danelectro alleen van NoFX en Hoist the Colours (Groningse punkband) als je de Danelectro te gek vindt, probeer hem dan eens uit. Misschien is het wel 'jouw bas'.
Als je prijs van een Fender hoog vindt, Squier heeft ook erg goede P-bassen. Met name de Classic Vibe Serie. En op het forum zijn goede dingen geschreven over de Chris Aiken en de Matt Freeman signature p-bassen (ook beiden van Squier). Zelf vind ik de Squier VM telebas te gek, maar dat moet wel je ding zijn en je moet een goed exemplaar treffen.
En op het Forum is er iemand erg tevreden over zijn Vintage P-bass.

En bij dit alles geldt: tweedehands is goedkoper dan nieuw. :jaaaaa: :wink:
En tweedehands gear kun je vaak voor dezelfde prijs weer verkopen. Dus als het niet bevalt kun je verkopen of ruilen.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Je kan ze het beste een keer allebei aan de tand voelen. Zodra je er eentje bespeeld die je echt aanspreekt, merk je het meteen.
Het grootste probleem bij die Dano is trouwens dat je ze niet zo gauw tegenkomt, maar ze zijn wel echt vet!

Edit: Je kan ze gewoon bi Thomann bestellen zie ik...
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

Chino schreef:Ik zou ook zeggen p-bass. Ernie ball hybrid slinky snaren erop, een plectrum en gaan!
P-bass is waarschijnlijk breder inzetbaar. Maar: ik ken de Danelectro alleen van NoFX en Hoist the Colours (Groningse punkband) als je de Danelectro te gek vindt, probeer hem dan eens uit. Misschien is het wel 'jouw bas'.
Als je prijs van een Fender hoog vindt, Squier heeft ook erg goede P-bassen. Met name de Classic Vibe Serie. En op het forum zijn goede dingen geschreven over de Chris Aiken en de Matt Freeman signature p-bassen (ook beiden van Squier). Zelf vind ik de Squier VM telebas te gek, maar dat moet wel je ding zijn en je moet een goed exemplaar treffen.
En op het Forum is er iemand erg tevreden over zijn Vintage P-bass.

En bij dit alles geldt: tweedehands is goedkoper dan nieuw. :jaaaaa: :wink:
En tweedehands gear kun je vaak voor dezelfde prijs weer verkopen. Dus als het niet bevalt kun je verkopen of ruilen.
De prijs van een MIM P-bass vind ik wel nog meevallen,maar dan ga ik me toch gaan afvragen in hoeverre de fender dan beter is dan een squier :?:
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 619
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

AndresHxC schreef:
De prijs van een MIM P-bass vind ik wel nog meevallen,maar dan ga ik me toch gaan afvragen in hoeverre de fender dan beter is dan een squier :?:

De goeie wat duurdere Squiers zijn ongeveer net zo goed als de MiM Fender qua kwaliteit.
Squier CV 60's is ook ongeveer net zo duur als een MiM Fender. En ik vind t allebei erg toffe bassen.

En ik ben t met Chino eens :yes:
Check vooral 2de hands en probeer zo veel mogelijk uit.

Maarja, :p ik heb t al te vaak geroepen op dit forum, maar wil je goed spul voor je geld dan moet je geen merk spul kopen.
Zelfs voor een Squier betaal je voor t merknaampje. En er is meer dan alleen Fender en Squier. :P Er zijn veel goede goedkope P's die vaak in dezelfde fabriek gemaakt worden als de Squiers.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

Bedankt voor de info allemaal.
Ik denk dat ik bij mn eerste gedacht ga blijven en eens ga uitkijken naar een mexicaanse fender.
Ik wist niet dat de dano een short scale was.
misschien dat ik er ooit wel eens eentje 2ehands kan scoren,als ie me niet bevalt doe ik er dan ook niet veel verlies op.
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Ik heb het geprobeerd op een shortscale maar ik vind het helemaal niks, mijn rechterhand voelt zich maar nergens echt thuis en de lagere snaarspanning vind ik ook heel vervelend. Voor mij alleen nog maar 34"..

Maar goed, dat kan voor jou weer heel anders zijn natuurlijk...
Alles Is Simpel...
Plaats reactie