P-bass voor weinig geld?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

P-bass voor weinig geld?

Bericht door AndresHxC »

Beste mensen

Ik ben op zoek naar een "budget" precision bass.
Nieuw of 2ehands maakt me niet veel uit(zolang ik maar geen halve tank moet leegrijden)
Ik heb al redelijk wat opzoekwerk verricht maar zie op den duur het bos door de bomen niet meer.
Moet ik gaan voor een squier of is er misschien één van die goedkopere merken die ook best wel oke zijn?

Hetgeen ik wil bereiken is een punkrock sound,veel treble dus en de bas zal vooral met plectrum bespeeld worden.
Mettertijd komt er wel echte fender in huis maar daar heb ik in de nabij toekomst geen budget voor :P
mn budget is max 200€(Bij voorkeur wat minder)
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

SX
https://www.dekrijgermuziek.nl/sx-spb57- ... itaar.html
tweedehands doen ze nog geen 100E. Ik heb er een beetje spijt van dat ik de mijne
heb weggedaan.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

SX, richwood, squier, vintage v4 maakt allemaal niet zoveel uit onderling. Er zijn altijd kleine verschillen maar de één vind dit lekker de ander dat. Punt is ze zijn allemaal vrij degelijk als starter.

Ga je nieuw dan zit je met 200 het best met een vintage v4 (prijs kwaliteit) vlgs mij
https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 48283.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga je 2dehands dan zou ik voor een oude ibanez of peavey precision copy gaan:
Deze bv.
https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 08241.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Richwoord hier op het forum: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=57586" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

London city, ik heb er een jazz bass van (vind ik zelf beter dan een mexicaanse fender)
Afbeelding
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Green Goblin schreef:Richwoord hier op het forum: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=57586" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's een jazz basske
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

De TS zoekt een P met een trebly sound. Dat was precies wat ik vond van de SX met maple toets en stock pickups. Heb er toen een Fender MIM pup in gezet en kreeg een hele andere, warmere meer vintage, sound. Ik vond de originele SX pup een beetje (te) "bijterig". Daarna verkocht voor nog geen 100E. :( spijt van. Type snaren (nickel, steel, flats), versterking, EQ en manier van spelen bepaalt ook voor een heel groot deel de sound.
Voor onder de 200E moet je zeker een hele leuke P kunnen vinden. Volgens mij staat er nu een Squier VM aangeboden op het forum. Moet ook goed zijn. Ik heb mijn Squier P MIJ voor 150E (mazzel!) op MP gescoord. De Squier Chris Aiken is misschien ook wel wat je zoekt. Kosten tweedehands volgens mij tussen de 200E en 250E.

Succes met zoeken en laat vooral weten wat het is geworden!
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

PMJ schreef:
Green Goblin schreef:Richwoord hier op het forum: https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=57586" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's een jazz basske
Oeps !
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Als je deze kunt scoren voor 200E heb je wel wat leuks denk ik.
https://link.marktplaats.nl/m885384569 :jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

[schaamteloze advertentie modus]De mijne kun je scoren voor 200 euro. :D Squier VM Precision.Heeft echter wel flatwounds erop zitten op het moment, dus dan zou je naar andere snaren moeten zoeken, als je juist voor de punkrock gaat.[/schaamteloze advertentie modus]

EDIT: zie net dat ver reizen geen voorkeur had, dus dan raad ik je het toch niet aan om naar Limburg te rijden.
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb vandaag een ESP LTD vintage 204 kunnen scoren voor €200 :D
Heb hem terplekke even uitgetest en was zeer tevreden van de sound.
thuis nog wat aan de knoppen zitten draaien en in een mum van tijd had ik die norse punkrock ronk te pakken 8)

De looks/feel/sound zijn helemaal naar mijn zin!
image.jpg
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15138
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Tof. Dat lijkt mij een ideale punk-P ! :D
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

padawatje schreef:Tof. Dat lijkt mij een ideale punk-P ! :D
Jup :D
Misschien wel nog enkele kleine cosmetische aanpassingen: slagplaat,control knobs,...
Mettertijd zullen de pickups ook wel nog veranderd worden.met de huidige heb ik wat last van ruis.
Het zal waarschijnlijk wel een aardingsprobleem zijn want als ik een metalen onderdeel op de bas aanraak(brug,knoppen,snaren,...) is het al aanzienlijk minder hoorbaar.zelf beschik ik echter niet over de kennis en het gereedschap om dit op te lossen :P en zodanig storend is het nu ook weer niet,als ik aan het spelen ben hoor ik de ruis toch niet.
ik heb al veel goeds gelezen over de seymour duncan quarter pound P/J pickups
Weet iemand soms of die überhaupt wel in mn bas passen? Ik veronderstel van wel maar vraag het toch liever eens.
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Die quarter pounders zullen er gewoon in kunnen.
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik heb net dezelfde LTD gehad. Geweldige bass die makkelijk een mexicaanse P naar huis speelt.
Zelf zou ik er geen andere pickups in stoppen, klonk een stuk beter als mijn andere (richwood) P met échte Fender pickups.
Plaats reactie