gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Maar het klinkt niet als Marcus Miller en dat is nu net wat die Fenders wel doen; altijd (kunnen) klinken alsof je Miller zelf bent :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

Rieno schreef:Maar het klinkt niet als Marcus Miller en dat is nu net wat die Fenders wel doen; altijd (kunnen) klinken alsof je Miller zelf bent :)
Vooral als je Marcus Miller bent :mrgreen: (ik snap niet zo goed waarom je niet naar jezelf zou willen klinken in plaats van Marcus Miller. Zo goed kunnen spelen als Marcus Miller daarentegen...)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nou ja, hij heeft natuurlijk wel een erg lekkere klank uit z'n bas gehaald de afgelopen jaren..heel herkenbaar ook en dat is in mijn optiek dan ook weer de doodsteek van die signature Fender. Je klinkt vrijwel meteen als Miller en alhoewel dat een fijne klank is, de naam krijg je er als vanzelf bij. Naar ik begreep heeft de Fodera Ying Yang (Victor Wooten sig) datzelfde effect ook :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

:D :facepalm:
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

VanderVeen schreef:Je hoort toch écht dat de pickup op de 60's plek zit...
Ik vind hem wel lekker klinken hoor. Zeker...

De Miller bassen hebben een 70er jaren brugelement plaatsing.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Rieno schreef: Naar ik begreep heeft de Fodera Ying Yang (Victor Wooten sig) datzelfde effect ook :)
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Wat is er mis met die signature bassen. Het zijn retegoede bassen (zeker de USA versies). Ik heb er twee en die laten zich waanzinnig comfortabel bespelen.
Ik denk trouwens dat weinigen werkelijk het verschil tussen de meeste goede basgitaren horen in een opname of live situatie.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Van filmpjes op Youtube en een opmerking van een ex-eigenaar hier op het forum (wombatboter) :)

Er is ook niets mis met signature bassen! Sterker nog, als ik ooit weer een Fender zou halen is een Miller een enorme kanshebber. Maar waar je je wel bewust van moet zijn, is dat die klank gewoon erg snel herkend wordt als behorend bij die naam. Het is ook nergens mijn bedoeling om signatures af te kraken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Watt schreef:
VanderVeen schreef:Je hoort toch écht dat de pickup op de 60's plek zit...
Ik vind hem wel lekker klinken hoor. Zeker...

De Miller bassen hebben een 70er jaren brugelement plaatsing.
De Fenders wel. De SIRE's niet:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Dat bedoel ik. Dan klinkt ie dus niet als een Miller.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Dat is precies wat ik zei. :lol:
Bassdude BE
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 feb 2010, 16:12

5 string V7 TSB onderweg

Bericht door Bassdude BE »

Ik heb een tijdje geleden de 5 String TSB V7 besteld,
er waren wel wat problemen met de betaling (verkeerde referentie opgegeven bij de overschrijving.. :facepalm: ),
maar heb net bericht gekregen van Thomann dat dat probleem nu is opgelost en dat de bas woensdag bij mij zou moeten zijn,
dus net op tijd voor onze CD release party/gig op donderdag! :)

Na het optreden zal ik zeker nog even een korte review posten om te laten weten hoe de bas gepresteerd heeft. ;)
9644905_800.jpg
9644880_800.jpg
v7_05.jpg
Gebruikersavatar
Moonshipbassist
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2014, 11:55

Bericht door Moonshipbassist »

elliot schreef:Heeft iemand al zo'n Marcus Miller Sire bas geprobeerd?
ik heb gezien dat edwin van huik ze verkoopt en ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen.
Net heb ik de rode M3 bas besteld bij Thomann. Vind het vreemd dat aan de M3 lijn bijna geen aandacht besteed wordt (heb het zelf niet zo op jazz en precision modellen).
Normaal gezien levert UPS ze woensdag al en dan zal ik mijn bevindingen op het forum zetten in een kort reviewtje. Op zondag zal ik ook laten weten of ze goed een repetitie doorkomt.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Heel benieuwd hoe hij bevalt!

Bij onze duitstalige vrienden (KLIK) hebben ze inmiddels 8 pagina's vol geschreven over deze bassen.

Wat ze hier ook schrijven is dat het vermoeden er is dat de Fender MM uit productie is. Einde van de samenwerking?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Hij klinkt wat "droger"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cPKV0QF9Scg#t=135[/youtube]
what fools these mortals be
Haico

Bericht door Haico »

SpcMnk schreef:Wat ze hier ook schrijven is dat het vermoeden er is dat de Fender MM uit productie is. Einde van de samenwerking?
Ik kan mij goed voorstellen dat Fender behoorlijk pissed-off is. :D Dat gezwets over "budget bassen voor de jeugd" lijkt sterk op een valse vlag om tóch een 2e endorsement deal te kunnen tekenen, bij een andere fabrikant.

Wie denkt nou écht dat ome Marcus dit doet om de wereld een stukje beter te maken? Waarom heeft hij dit niet aangekaart bij Fender? Want, zover ik weet heeft Fender een vrij bekend dochtermerk genaamd Squier die hele nette basjes maakt voor nog nettere prijzen. :roll: Ik denk dat Marcus maar een gil had hoeven geven bij Fender, en ze hadden een Squier signature voor hem ontwikkeld.

Dus... Wat Marcus eigenlijk zegt in dat filmpje is dat er geen goede budget instrumenten zijn. Oftewel, dat Squier geen goede instrumenten maakt. Daar zou ik, als Fender zijnde, behoorlijk pissed-off van zijn. Heel sympathiek vind ik het niet van Marcus. Eigenlijk tegen het achterbakse aan.

Mooie basjes of niet, dit hele verhaal rammelt aan alle kanten. Ondertussen lacht de marketingafdeling van SIRE zich de ballen uit de broek. 1 ding weet ik zeker: ik geef mijn centen uit principe niet aan een bedrijf die de consument behandelt als een stelletje lamme honden. Wat jullie doen, moeten jullie zelf weten. :wink:
Plaats reactie