gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door wombatboter »

Ik koop een bas voor een goed geluid..eigenlijk heb ik bij de 160 bassen die ik al gekocht heb nooit naar de afwerking gekeken omdat ik bas speel met mijn oren..kan me eigenlijk niets schelen of de aansluiting niet goed zit zolang het ding maar niet kapot gaat...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Charlie »

Bthebassplayer schreef:Hallo,

Ik heb bij Thomann een V7 Fretless Bright Metallic Red besteld en na een week heb ik de bas vanmiddag weer retour gestuurd. Het was één met een swamp ash body en maple neck. Alhoewel de bas best goed klonk en redelijk lekker speelde vond ik het geen bas die eigenlijk 1500,- euro zou moeten kosten zoals ze weleens zeggen op YouTube. De brug en de stemmechanieken zijn in mijn ogen van trieste kwaliteit (de bussen die door de headatockgaten gaan leken wel van plastic). Slecht was de bas niet maar volgens mij kun je beter een Squier VM of CV kopen want daar is nog het één en ander aan te upgraden. Ik heb gekeken op internet en kon geen vervanging vinden voor de stemmechanieken en de brug (is met vier schroeven bevestigd, en dan op elke hoek 1). Voor de prijs best een goede bas maar dan wel als je alleen een bas koopt voor een goed geluid. Één ding moet ik Sire nageven:"Ze zijn goed in marketing!!".
Dus als ik je goed begrijp had je 'n prima klinkende prettig spelende bas, maar verwachtte je er een van €1500,-? :shock:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Maarten_E »

Bthebassplayer schreef:Hallo,

Ik heb bij Thomann een V7 Fretless Bright Metallic Red besteld en na een week heb ik de bas vanmiddag weer retour gestuurd. Het was één met een swamp ash body en maple neck. Alhoewel de bas best goed klonk en redelijk lekker speelde vond ik het geen bas die eigenlijk 1500,- euro zou moeten kosten zoals ze weleens zeggen op YouTube. De brug en de stemmechanieken zijn in mijn ogen van trieste kwaliteit (de bussen die door de headatockgaten gaan leken wel van plastic). Slecht was de bas niet maar volgens mij kun je beter een Squier VM of CV kopen want daar is nog het één en ander aan te upgraden. Ik heb gekeken op internet en kon geen vervanging vinden voor de stemmechanieken en de brug (is met vier schroeven bevestigd, en dan op elke hoek 1). Voor de prijs best een goede bas maar dan wel als je alleen een bas koopt voor een goed geluid. Één ding moet ik Sire nageven:"Ze zijn goed in marketing!!".
Dat ze er van een afstandje uitzien als een bas van 1500 euro wil niet zeggen dat ze dat zijn.. :roll:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Bthebassplayer »

Tja, ik sluit ook af met:"Ze zijn goed in marketing".! Dat wil zeggen dat het bij mij heeft gewerkt. Misschien heb ik soms geen geduld om ff verder te sparen of misschien heb ik wel een hele dure smaak. Wie weet. Één ding weet ik wel, en dat is dat het een goede bas is voor t geld maar zeker geen "gamechanger".
Keep on rocking in the free world
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door butters »

Ik heb de mijne (V7 vijfsnaar fretless) een tijdje geleden geïntoneerd en dan had ik wel een probleem met de zadels. Die zijn dicht aan één kant en de stelschroef kan er dus niet helemaal door waardoor het intonatiebereik beperkt is. Bij mij moesten de zadels flink achteruit en waren de stelschroeven eigenlijk te lang. Ik heb dit opgelost door er vanachter een busje (moertjes) op te zetten waardoor ze korter werden. Op zich geen probleem maar zoals hij geleverd was kon je hem niet juist intoneren.....
Verder is dan ook de optie om de snaren door de body te steken niet echt bruikbaar. Omdat de zadels ver achteruit staan wordt de hoek te scherp, zeker voor de dikkere snaren en dan liggen deze niet goed op de zadels. De windingen worden door de scherpe hoek ook opengetrokken wat denk ik ook geen goede zaak is.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door SpcMnk »

eentje in het wild:


Andre Berry is inmiddels geen endorser van SIRE meer...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door AREA »

New in the Stable and..... :jaaaaa:

Afbeelding
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door sergio71 »

Ik zie eigenlijk niet anders dan heel veel tevreden mensen met die Sire MM V7 ....
Het is in ieder geval een bas die ik zonder twijfel zou aanschaffen voor dat bedrag en kijkende naar wat je krijgt.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Galvanized »

.
Laatst gewijzigd door Galvanized op 29 jan 2019, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Unlord »

Ze zijn toch ook bedoeld voor mensen die (nog) nauwelijks wat te makken hebben? Als je geld hebt, heb je in een iets hogere prijsklasse ongetwijfeld beter spul. Als je geld hebt, moet je dus geen Sire kopen, zo blijkt maar weer uit alle retours en doorverkopen die we zien.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Galvanized »

Dat is inderdaad een goede conclusie. Zie het als een alternatief voor een squier.
MUSIC MAN STINGRAY 5
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door sergio71 »

Hoe bevalt het de mensen die nu al wat maanden verder zijn ? Is het beeld van de Bass verandert in de tussentijd ?
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Madame Clapotis »

Wow! Is het misschien een idee om de openingstitel van dit topic te veranderen? Ik volg de discussie rond de Sire bassen al even op andere fora, maar pas net merk ik dat er ook hier op ons goeie ouwe BGF een topic aan gewijd is - naast datgene in het Testhoek-forum dan...

Ik ben zelf nog steeds benieuwd, in elk geval. Ik kon kort een fretless viersnaar testen van een forumlid, voelde erg goed, maar ben toch curieus om het allemaal grondiger uit te proberen! Ik zit nogal te denken / hopen dat het een goed werkpaard / eerste 5-snaar jazz zou zijn. Wie weet ns heen en weer naar Musicstore of Thomann, maak ik er gelijk een weekendje van.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Stinky »

in dat filmpje heeft die bassist toch wel de allerlelijkste mid frequentie gekozen die hij kon vinden en dat toen maar lekker geboost....wat klinkt dat sh*t!

een parametrische eq op je bas in de verkeerde handen is wmb enigzins vergelijkbaar met een Trump die nu de baas is over de nucleaire "Footbal": way too much power for those little hands... :mrgreen:
Plaats reactie