gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door butters »

sergio71 schreef: 13 feb 2017, 20:22 Hoe bevalt het de mensen die nu al wat maanden verder zijn ? Is het beeld van de Bass verandert in de tussentijd ?
nog altijd content. maar had toch iets meer verwacht

pluspuntjes

klank is goed
hals speelt soepel (ik vreesde dat de dikke laklaag stroef ging aanvoelen maar dat is helemaal het geval niet, in tegendeel)
de bas hangt goed in balans

minpuntjes (voor mij althans)

de brug (afstelbaarheid van de intonatie is zoals ze geleverd was beperkt en niet correct in te stellen)
de fretlijntjes zijn niet helemaal glad weggewerkt op enkele plaatsen, wat hier en daar wat bijgeluiden geeft bij harde aanslag. Tis wel dat sire bij mijn weten de enige is die een fretless vijfsnaar met maple fretboard en fretlijntjes aanbiedt (in die prijsklasse dan toch). anders had ik toch wel verder gekeken denk ik.
Er zat een kraak in de balansregelaar en was niet weg te krijgen. Ik heb een andere preamp gekregen.
Ik speel vooral passief over de preamp zelf kan ik weinig zeggen
verder heb ik ook nog de top kam dieper ingevijld (maar dat zie je praktisch bij alle nieuwe bassen dat de snaren iets te hoog liggen)

verder denkt iedereen, omdat er in het groot marcus miller op de bas staat, dat het een top bas is. Misschien ook omdat ze zo hard blinkt :-)
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door sergio71 »

Bedankt voor je uitgebreide reactie !
Vind dit soort informatie enorm nuttig en met name dit soort followups zeggen meestal meer dan de meeste reviews die gedaan worden na het unpacken en het toch al heel snel gaaf is.

De vele reviews, meestal net uit de doos geven een doorgaans feilloze bas weer, maar het blijkt nu dus iets genuanceerder te liggen.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door butters »

graag gedaan. :-)

was nog vergeten te vermelden dat bij de mijne de toets een kleine radius heeft. Ik heb een vijfsnaar en de balans tussen de snaren is ook niet echt optimaal (met jazz elementen kan je niks aanpassen). Of je moet magneetjes bijplakken om de kromming te volgen...
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10856
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Joey »

Mosterd na de maaltijd, maar wel tof:

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Ken »

AREA schreef: 24 jan 2017, 19:56 New in the Stable and..... :jaaaaa:

Afbeelding
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar deze.
Eindelijk eens een keer niet de zoveelste variant op een Jazz of een Precision.... Al die clones heb ik nu wel gezien en die kunnen me echt niet meer boeien.

Dus hoe bevalt die M7, AREA ?
Plaats reactie