gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door JoostT »

Hier wel...

Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door blablas »

blablas schreef:Er zijn bij Thomann een bosje nieuwe lefty 4 & 5 snaar Sire's aangekondigd, of dat ook dit model is is nog niet echt duidelijk
:facepalm: :facepalm:
Wel duidelijk! - Ze hebben een M7 aanduiding!

Begrijpend lezen is soms erg moeilijk voor blablas. :oops:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door wombatboter »

Gisteren een Sire tweedehands gaan kopen voor een vriendin die een goedkope maar degelijke funkbas zocht..
Ik had haar zo ééntje aangeraden omdat ze tweedehands ook enorm veel kwaliteit geven voor zo'n prijs..
Voor 320 euro een sunburst gevonden in Antwerpen en het ding ter plaatse uitgeprobeerd én ze heeft 'm gekocht..
Was zeer goed afgesteld, met nieuwe D'Addario's ..klonk als een klok.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door Hagen »

Fijn he, als dingen gewoon werken zoals je wil dat ze werken.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door jasmetmouwen »

badastronaut schreef:Inderdaad erg mooi! Ben wel benieuwd welke rol Marcus Miller zelf speelt binnen het 'bedrijf'. Gaat het alleen om zijn naam? Of is hij écht actief betrokken bij de ontwikkeling van de modellen? Heb hem zelf ng nooit op een Sire bas zien spelen volgens mij....
Ik heb Marcus Miller een tijdje terug live gezien en hij speelde de eerste 3 nummers van het concert op een 5-snarige Sire V7 bas met maple hals. Het zal me niets verbazen dat in zijn contract met Sire staat dat ie hem ieder concert een paar nummers moet bespelen bij wijze van reclame. Het klonk overigens als een hele goede bas, maar ik vond hem zelfs in Millers handen wat karakterloos vergeleken met zijn Fender. Maar goed, als je dan de prijs hoort dan mag je weer niet klagen.


Trouwens, op de site van Thomann staan de prijzen in euro voor de M7:
-Marcus Miller M7 4st BR € 579
-Marcus Miller M7 5st BR € 659
-Marcus Miller V7 Alder-4 Fretless TS € 419
-Marcus Miller M7 Swamp Ash 5st LH NT € 789
De prijzen variëren nogal met het aantal snaren en de houtsoorten, het hele lijstje staat op https://www.thomann.de/nl/search_dir.html?bf=&sw=sire+m7.
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door BassAgent »

Zijn die V7's ergens in NL te testen? Ben wel heel benieuwd naar een exemplaar met maple toets...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door madmic »

BassAgent schreef:Zijn die V7's ergens in NL te testen? Ben wel heel benieuwd naar een exemplaar met maple toets...
Ik heb er sinds gisteren 1 binnen.

Afbeelding

je mag 'm zeker 's komen proberen.

Eerste indruk is erg positief. Uit de doos is er wel wat werk aan, maar het voelt, speelt en klinkt als een veel duurdere bas.

De afwerking is geweldig, Hals strak in de pocket. Fretwerk is prima. Finish is foutloos, de slagplaat past mooi, alle hardware is zeer degelijk.

Ik moest alleen wat tijd besteden aan de afstelling, maar hij speelt nu soepeltjes (lage actie), intonatie is nu goed, en het geluid over de 4 snaren is nu ook mooi evenredig.

Kwa geluid kan je alle kanten op, dikke knor, vette slap en p-ronk. Passief en actief!

Minpuntje - de knoppenboel is wat chaotisch.

Al met al toch een heel fraai ding voor 444 nieuw dacht ik zo.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door blablas »

De chaos van wat de knoppen doen valt wel mee als je eenmaal weet waar ze voor dienen.
Afbeelding
De main tone werkt zowel in actieve als passieve mode.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door madmic »

blablas schreef:De chaos van wat de knoppen doen valt wel mee als je eenmaal weet waar ze voor dienen.
Afbeelding
De main tone werkt zowel in actieve als passieve mode.

Dank!
Ik doelde ook op dat het wat druk aan doet, en met het draaien aan de bovenste van de stacked, je vrij makkelijk de onderste van de 2 onbedoeld ook een stukje meedraait.
Gebruikersavatar
OlympicB
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 jul 2013, 19:37

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door OlympicB »

madmic schreef:
Ik moest alleen wat tijd besteden aan de afstelling, maar hij speelt nu soepeltjes (lage actie), intonatie is nu goed, en het geluid over de 4 snaren is nu ook mooi evenredig.

Ik vind bij mijn bas de lage E wat overheersend. Hoe zorg je er voor dat het geluid over de 4 snaren evenredig wordt ?
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door madmic »

Pick up aan de E zijde wat naar beneden schroeven en/of je E snaar wat hoger boven de pick up middels het zadeltje van de E wat hoger te zetten.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door aap »

Nou hij is binnen hier. De bright metallic red finish. Heb er net een uur meer lopen spelen en ben eerlijk gezegd niet omver geblazen. Qwa referentie speel ik ook nog een Lakland Skyline 5 met DJ-retro preamp.

SIRE

De bouw is gewoon erg goed. De bas zit strak in de lak, fretwerk is goed, geen deadspots. Nadeel de bas is erg zwaar (5kg), de brug vindt ik nog lelijker als de headstock en de batterijklepjes voelen een beetje gammel. Verder hou ik niet van de hoogglans afwerking van de toets en nek. Details springen er zo minder uit, zo lijken de block inlays een beetje flets en de binding ook.

SOUND

Ik was door sommige filmpjes zeer benieuwd naar deze bas en soms dacht ik wat een levenloze sound. Nu na een uur spelen vindt ik dat de bas lekker fel is, je hebt denk ik weinig moeite nodig om door de mix te prikken. Sustain is eindeloos. De B snaar is ook prima. Echter is de sound wel een beetje levenloos en ik weet niet hoe ik dat het beste kan uitleggen, maar ik mis "iets" in de sound van deze bas.

De preamp is goed en werkt naar behoren en je kan er leuke sounds mee indraaien, ik ben dol op de mid-freq. Echter de preamp van de Sire is beduidend minder dan de DJ-retro in mijn Lakland en dat valt me eigenlijk nog het meest tegen. Met de DJ kan ik alle sounds met gemak maken, vooral een dance sound of een vintage P of moderne P kan redelijk met de DJ-retro. Met de preamp van de Sire is dat allemaal (in verhouding met de DJ) net niet mogelijk.

Conclusie (tot nu toe)

Ik blijf nog een paar dagen testen, maar ik denk dat de bas retour gaat. De bas is zeker niet slecht, maar zeker niet de claim waardig dat ze drie keer hun waarde waard zijn. Eerder een ander alternatief voor de Squier, Yamaha duurdere series. Ik zocht een goeie back-up voor mijn Lakland met dezelfde mogelijkheden, wie ik evt wel live zou gaan gebruiken. Echter de Sire kan zich niet meten aan de Lakland en zou vooral stof gaan happen. En dan is het gewicht helemaal een dealbreaker voor mij.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door wombatboter »

Ben het op bepaalde punten niet met je eens maar wat wel zo is (en dat is heel persoonlijk) : het instrument ontbreek misschien wat "klasse" en dat is moeilijk om je vinger op te leggen.
Ik vind het toch een beetje verwaarloosbaar als argument wanneer ik bedenk dat je zo'n bas kunt hebben voor 300 euro tweedehands.
Ik vind 'm dus beter dan de goedkopere bassen die je aanhaalt. Smaken verschillen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door aap »

Als je deze bas voor 300 kan scoren is inderdaad een hele goede deal. Echter een Squier MP of VM serie heeft dezelfde bouwkwaliteit, na mijn mening. Het verschil bij de Sire is de uitgebreide preamp(wie ik ivm de DJ-retro mwah vindt).

Ik denk wel dat de Sire fretloos een hele goeie optie is.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door butters »

ik heb nu deze in huis :D

Marcus Miller V7 Swamp Ash-5 FL NT

Afbeelding

kwam goed afgesteld uit de doos. zo speelklaar
goede bouwkwaliteit.
ik heb de roundwounds wel vervangen door flatwounds.
de roundwounds op de gelakte esdoorn toets vond ik iets te fel en gaf teveel bijgeluiden.
nu met flatwounds komt de bas meer tot leven.
helemaal niet slecht :-)
Plaats reactie