gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

gespot!! Coole budget Marcus Miller bassen

Bericht door ferrybasman »

https://www.sire-guitarsmall.com/index.p ... ar-v7.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Diverse uitvoeringen in 4 en 5 snaar met Blockinlay en binding
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Zou ie in geldnood zitten? Het is dus gewoon weer de zoveelste jazz-kloon :| Met ook weer een lelijke kop trouwens, dat blijkt nog een lastig ontwerp te zijn om het goed te krijgen.

Maar wat is nu zo bijzonder aan deze bas? Ik zie een hoop marketingblabla en een handtekening..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Huh, interessant!
Niet zo'n mooie headstock.
Dat MM zijn naam aan budgetbassen verbindt verbaast me een beetje.
Vraag me af wat deze 'SIRE' bassen toevoegen aan het palet Fender-klonen dat we al kennen...

Edit: wat Rieno zegt. :stupid:
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Dit staat onderaan de site;


Music For Everyone!


SIRE is making efforts to share corporations’ profit with everyone by giving it back to the society. It is SIRE’s mission and dream to make music available for everyone so that they can enjoy and play music and live a life with music regardless of wherever they are. Through MES (Music Everyone School) project, SIRE is reaching out to children to be healed and grow with music. Currently, we have built schools in Cambodia and Laos and are teaching music to children. We hope to expand this efforts to bring healing and music to more children in many more countries.

Voor zover het waar is is het een leuk initiatief wat ik bij Squier, Cort, Sx etc nog niet ben tegengekomen :wink:
Verder helemaal eens met Rieno. Verzin eens iets anders qua body en kop.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Yeah, right. Er moet wel geld verdiend worden natuurlijk door die toko. En Miller zal er ook niet voor niets zijn naam aan verbinden. Of zou het echt allemaal charity zijn? Ik geloof er niks van.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

"to share coorporations profit".....ze beweren dus ook niet dat ze zelf geen geld hoeven. Ze delen wat van de winst, hoeveel zeggen ze natuurlijk niet :wink: .
face down in the dirt
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Wél een interessante riedel knopjes. Nog nooit eerder gezien; 5 knoppen [waarvan 2 stacked] én een switch. En dat allemaal op een normale controlplate.
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1132
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Ik vind die kop eigenlijk niet lelijk en als Marcus Miller zich mee achter een project zet dat op een "verantwoorde" manier aan een "verantwoorde" prijs een bas op de markt kan brengen die vergelijkbaar is met hetgeen hij indertijd van een bas verwachtte kan ik dat alleen maar toejuichen. Er hangt natuurlijk ook veel af van de integriteit van de endorser maar in het geval van Marcus Miller ben ik daar redelijk gerust in...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Ziet er best interessant uit zeg. Die brug springt mij nog het meest in het oog. zou best wel eens iets moois kunnen zijn.
Afbeelding

Benieuwd of die in de toekomst hier in de buurt eens te proberen is. Geen GAS wel interesse.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ken schreef:Yeah, right. Er moet wel geld verdiend worden natuurlijk door die toko. En Miller zal er ook niet voor niets zijn naam aan verbinden. Of zou het echt allemaal charity zijn? Ik geloof er niks van.
Ik heb ook mijn bedenkingen. Was dat niet ook het doel van de Flea bas, om het voor het iedereen toegankelijk te maken? Van de andere andere kant zijn er al zoveel budget bassen, dat het voor (bijna) iedereen toegankelijk is. En de allerarmsten op deze aarde kunnen ook deze Miller niet betalen van 499$. Of ze moeten ze allemaal gratis weg geven, wat ik betwijfel. Als het wel zo is heb ik niks gezegd en kan ik het alleen maar toejuichen....
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2872
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Er klinkt ook iets teveel marketing onzin door de website, met premium dit, en US-made dat.. ik 'hoop' dat SIRE een nobel bedrijf is, dat muziekschooltjes in Cambodja en Laos opzet om de kinderen gelukkig en gezond te maken, maar ik heb mijn reserveringen..

Marcus Miller zal ook niet de eerste VIP zijn die zijn naam koppeld aan een achteraf-niet-zo-koosjes-bedrijf..

Ik deel de mening van Ken, ik hoop dat ik fout zit!
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

Bericht door ferrybasman »

Jazzbass blijft denk ik toch een van de meest populaire modellen, ook gezien het succes van budgetklonen. Blijkbaar willen bassisten in het algemeen toch Fender-modellen. Echt vernieuwende ontwerpen wijken zo af van de standaard dat wij, bassisten, eerst overtuigd moeten worden door er eentje te hebben geprobeerd.
T zal wel net zo als het schoonheidsideaal van hoe een vrouw er uit moet zien ofzo. Die is ook al generaties hetzelfde.
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Oh ja? Heb je wel eens een Rubensvrouw model met een model van nu vergeleken? :mrgreen:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Inderdaad.
Om bij mijn Avatar te blijven: zelfs de Barbies zijn niet meer wat ze geweest zijn.
Niets is meer heilig.
:mrgreen:
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

Bericht door ferrybasman »

bobbelmans schreef:Oh ja? Heb je wel eens een Rubensvrouw model met een model van nu vergeleken? :mrgreen:

Dat is ook wel heeeeeel wat generaties geleden. Ons huidige straatbeeld begint ook wel weer erg die kant op te gaan
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Plaats reactie