Fender Jazz bass uit phase.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gavin
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:40

Fender Jazz bass uit phase.

Bericht door Gavin »

Hallo allen,

Ik zit met het volgend probleem, als ik allebei de volumes 100% open zet wordt het geluid heel iel(uit phase) en als ik dan mijn brugvolume 20% terug draai klink hij weer (goed) en dat is ook anders om, ik kan ook niet blenden, maar individueel gaan ze wel 100%.

In het verleden zijn de elementen er uit geweest voor een paintjob maar als ik naar het schema kijk zit het gewoon zo als het hoort, ik weet niet of het verschil maakt als het brugelement op de hals zit.

Mocht er een techneut in de buurt van Dordrecht/Rotterdam zitten.

Ik hoor het wel, alvast bedankt.

Gavin.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

2 draadjes van 1 van de elementen omwisselen (dus degene die aan het lipje van de volumepotmeter zit aan de mantel solderen, en omgekeerd)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gavin
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:40

Bericht door Gavin »

Sanders schreef:2 draadjes van 1 van de elementen omwisselen (dus degene die aan het lipje van de volumepotmeter zit aan de mantel solderen, en omgekeerd)

Oké zal ik proberen, ik laat wel weten hoe of wat.

Dank je wel!
Gavin
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:40

Bericht door Gavin »

Voor elkaar, bedankt voor de info alleen is het brugelement een stuk zachter maar daar kan je weinig aan doen.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Brugelement hoger zetten en/of halselement lager. Of bij het terug plaatsen van de elementen, zijn de hals- & brugelementen met elkaar verwisseld. Doorgaans is een brugelement heter gewikkeld, om de kleinere uitwijking van de snaar daar te compenseren.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Sanders schreef:Of bij het terug plaatsen van de elementen, zijn de hals- & brugelementen met elkaar verwisseld.
Die kans is vrij klein, bij de meeste Jazz Bassen is het brugelement breder dan het halselement en past deze niet in hetzelfde freesvak.
Plaats reactie