Het Kramer topic [aluminium!!]

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Oceanbuzz
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2019, 18:30

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Oceanbuzz »

15505239659047009461780520284513.jpg
Oceanbuzz
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2019, 18:30

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Oceanbuzz »

Volgens mij is het deze Vintage Kramer DMZ5000 Aluminium Neck basgitaar 1979-80
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door viersnaar »

Joep schreef: 18 feb 2019, 19:21 Je komt ze amper nog tegen dus 1000 lijkt me redelijk.
Je komt ze al jaren amper tegen... maar in ieder geval tot voor een jaar geleden waren Kramers echt geen gewilde apparaten: heb er een aantal gehad, en flink mee moeten leuren om ze kwijt te komen. Ze zijn verkocht voor prijzen tussen de 275 en 500 euro.
Oceanbuzz
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2019, 18:30

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Oceanbuzz »

Ja het schijnt inderdaad veel te verschillen. Op e-bay (flink uit de buurt) staat er 1 voor 1100 dollar. Zag ook wat filmpjes op you tube van liefhebbers.
Ga er eerst zelf nog even van genieten want hij speelt en klinkt super!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Joey »

Ik kom er dus net pas achter, na ongeveer een jaar of drie, dat mijn Kramer een truss-rod heeft. :facepalm:

Ik was altijd te bang om hem uit elkaar te halen, vooral omdat hij al de nodige gebruikssporen heeft. Maar de actie kwam steeds verder omhoog, dus toch besloten de gok te nemen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door dr. Bassvibes »

Oh echt? Ik dacht dat deze bassen geen trussrod hadden... Toch maar eens kijken bij die van mij. :)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door dr. Bassvibes »

Een prachtige Kramer 450B op Marktplaats. Aan het serienummer te zien is deze een kleine 300 exemplaren jonger dan de mijne. :)
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door zomnius »

Ophalen in brussel. nog ff brandstof erbij tellen :D Wel mooie bassen.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Droombolus »

dr. Bassvibes schreef: 05 jun 2021, 12:47 Een prachtige Kramer 450B op Marktplaats. Aan het serienummer te zien is deze een kleine 300 exemplaren jonger dan de mijne. :)
De originele koffer was rechthoekig en met donker bruin leer bekleed.......

En mij hebben "ze" altijd wijsgemaakt dat ze pas later in '77 de houten inleg op de hals zijn gaan lakken. Bij mijn ouwe 350B waren die inlegstukken niet gelakt in ieder geval.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door dr. Bassvibes »

Droombolus schreef: 07 jun 2021, 17:08
dr. Bassvibes schreef: 05 jun 2021, 12:47 Een prachtige Kramer 450B op Marktplaats. Aan het serienummer te zien is deze een kleine 300 exemplaren jonger dan de mijne. :)
De originele koffer was rechthoekig en met donker bruin leer bekleed.......

En mij hebben "ze" altijd wijsgemaakt dat ze pas later in '77 de houten inleg op de hals zijn gaan lakken. Bij mijn ouwe 350B waren die inlegstukken niet gelakt in ieder geval.
Ik zou het niet weten, interessant! Ik weet eigenlijk ook niet of er een goede database met serienummers is, om het bouwjaar echt te achterhalen... :)
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Joey »

Afbeelding

Deze opgehaald vandaag voor een kameraad, ik moest toch in Amsterdam zijn.
Heb hem zelf opgehaald en zover mogelijk afgesteld met .95 SIT snaren. De actie komt daarmee wat dichter op de toets te staan, echt perfect.

Ik vraag mij wel echt af of het een originele hals is, gezien ik dit model bijna alleen maar met kroon inlays tegenkom. Maar als ik google zie ik ze sporadisch ook met stipjes.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Het Kramer topic [aluminium!!]

Bericht door Droombolus »

Zit de top nut daar nou vast met een schroefje ? Ik heb mijn top nut in de 70s, binnen een jaar of drie, iets van 2x opnieuw moeten lijmen .......... lijkt me dus een goed plan :wink:
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie