aliexpress (rick) bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Muziekschuur schreef:De chromen hardware (niet te vinden op chinabackers), special pickups & neck thru design maken de Rickenbacker. Ik heb nog nooit een goede kopie gezien die zich kan vergelijken.

Doorsparen for the real deal is prima te doen.
Doorsparen kan ik wel, alleen ik vind een rick niet echt iets voor mij ik heb er geen GAS op, in tegenstelling tot een musicman stingray 3-band (liefst 30th anniversary). Daarom was ik ook aan het kijken of ik een keer een rickenfaker of chickenbacker kon kopen.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Dan moet je ook niet een goedkope kopie kopen.

Als je de basisregels "koop geen dingen die je niet nodig hebt" en "koop geen rommel" toepast scheelt je dat uiteindelijk heel veel nutteloze troep waar je ook nog eens niet blij mee bent.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik heb een Ibanez kopie gehad, die was perfect uitgevoerd en speelde ook goed. Totdat de frets versleten waren (en dat ging nogal hard).
Zou je nu zo rond de 750 euro voor betalen, en dat vindt ik ze niet waard.

Als je een Rickenbacker wilt dan moet je er eentje kopen, en niet je tijd & geld verdoen met andere meuk.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Niels schreef:
Als je de basisregels "koop geen dingen die je niet nodig hebt" scheelt je dat uiteindelijk heel veel nutteloze troep waar je ook nog eens niet blij mee bent.
Dan kunnen de meesten hier 2/3 van hun materiaal verkopen :mrgreen:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Joey schreef: Als je een Rickenbacker wilt dan moet je er eentje kopen, en niet je tijd & geld verdoen met andere meuk.
Ik weet het niet. Het ligt eraan waarom je een Rickenbacker zou willen. Wil je een Rickenbacker vanwege de Rickenbackersound; dan moet je een Rickenbacker kopen. Maar wil je een Rickenbacker vanwege de vorm omdat je die toevallig erg cool vindt, dan kun je net zo goed een (goede) kopie kopen.

Nu zal ik wel weer afgefakkeld worden vanwege deze opmerking, maar ik weet zeker dat de meeste mensen een bas gitaar (of gitaar) voor een zeer groot deel kopen vanwege de looks, en niet vanwege de sound.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Basvarken schreef:
Joey schreef: Als je een Rickenbacker wilt dan moet je er eentje kopen, en niet je tijd & geld verdoen met andere meuk.
Ik weet het niet. Het ligt eraan waarom je een Rickenbacker zou willen. Wil je een Rickenbacker vanwege de Rickenbackersound; dan moet je een Rickenbacker kopen. Maar wil je een Rickenbacker vanwege de vorm omdat je die toevallig erg cool vindt, dan kun je net zo goed een (goede) kopie kopen.

Nu zal ik wel weer afgefakkeld worden vanwege deze opmerking, maar ik weet zeker dat de meeste mensen een bas gitaar (of gitaar) voor een zeer groot deel kopen vanwege de looks, en niet vanwege de sound.
ik ben het met je eens, en er is toch een reden dat ze na gemaakt worden?
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Looks spelen sowieso mee, een bass dat je toch niet graag ziet (qua vorm of kleur) spreekt je toch sowieso minder aan?
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik ken Ali alleen als de naam van mijn moeder, maar deze faker deed zelfs mij even twijvelen. Ik overweeg het nog steeds eigenlijk, maar dan om de body wings eraf te halen en aan een echte Rick te plakken. Dat hout uitsnijden kost bij een hollandse houtsnijder al 1000 euro en dan moet ik het hout leveren.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

berth schreef:Ik ken Ali alleen als de naam van mijn moeder, maar deze faker deed zelfs mij even twijvelen. Ik overweeg het nog steeds eigenlijk, maar dan om de body wings eraf te halen en aan een echte Rick te plakken. Dat hout uitsnijden kost bij een hollandse houtsnijder al 1000 euro en dan moet ik het hout leveren.
een mede bgf'er heeft diev :cheer:
Gebruikersavatar
John Schoen
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jun 2011, 13:40

Bericht door John Schoen »

berth schreef:Ik ken Ali alleen als de naam van mijn moeder, maar deze faker deed zelfs mij even twijvelen. Ik overweeg het nog steeds eigenlijk, maar dan om de body wings eraf te halen en aan een echte Rick te plakken. Dat hout uitsnijden kost bij een hollandse houtsnijder al 1000 euro en dan moet ik het hout leveren.
In de beschrijving staat al "chromium accessories". Ze zijn op DHGate en Aliexpress niet te beroerd om foto's van een origineel te gebruiken, ik denk dat ze dat hier ook gedaan hebben. Je kunt het beste vragen om foto's van de bas zoals je hem zult ontvangen, waarschijnlijk zal dat er gewoon eentje zijn zoals ik die heb met chromen hardware en houtsnijwerk dat niet zo mooi is als op een echte 4004LK.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Een indicatie dat de faker een faker is, kan je wel vinden in het feit dat de headstock naar achteren staat 8)
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Dat is niet zo, bij alle 4003/4004 staat de headstock ook naar achteren.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Bumper schreef:Dat is niet zo, bij alle 4003/4004 staat de headstock ook naar achteren.
Serieus? Dan heb ik hier een zootje fakers. :-(
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

berth schreef:Ik ken Ali alleen als de naam van mijn moeder, maar deze faker deed zelfs mij even twijvelen. Ik overweeg het nog steeds eigenlijk, maar dan om de body wings eraf te halen en aan een echte Rick te plakken. Dat hout uitsnijden kost bij een hollandse houtsnijder al 1000 euro en dan moet ik het hout leveren.
Pff GAS!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Ik snap niet dan in deze 3 pagina's de Japanse Fujigen kopieën nog niet genoemd zijn?
Je zit rond de 400-500 euro, maar je hebt wel meteen een goede kopie, (ik heb geluk met de mijne gehad qua prijs, zat nog wel een beetje werk aan).
Soundtechnisch is de mijne (toevallig de mijne nog horen blazen vandaag), zeker qua brugpickup dicht tegen het Rickgeluid aan, dat stuwende bedoel ik daar mee.
Bij mijn eigen kopie heb ik het idee dat de halspickup wat fletser en minder helder is, toevallig heeft er heel even een echte Rickenbacker halspup ingezeten, maar degene die hem erin had gezet (Nardix/Jasper) zei dat dat meer laag gaf dan een Yamaha Attitude, dus ik denk dat er in die van mij een gitaarpickup zit ofzo?)

Die van mij heeft een enkele trussrod, stereo output, en ziet er qua looks erg legit uit, als ik het mag zeggen.

Dus ikzelf zou niet voor de aliexpress gaan, maar op Marktplaats kijken.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Plaats reactie