aliexpress (rick) bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Maarten_E schreef:Ik snap niet dan in deze 3 pagina's de Japanse Fujigen kopieën nog niet genoemd zijn?
Je zit rond de 400-500 euro, maar je hebt wel meteen een goede kopie, (ik heb geluk met de mijne gehad qua prijs, zat nog wel een beetje werk aan).
Soundtechnisch is de mijne (toevallig de mijne nog horen blazen vandaag), zeker qua brugpickup dicht tegen het Rickgeluid aan, dat stuwende bedoel ik daar mee.
Bij mijn eigen kopie heb ik het idee dat de halspickup wat fletser en minder helder is, toevallig heeft er heel even een echte Rickenbacker halspup ingezeten, maar degene die hem erin had gezet (Nardix/Jasper) zei dat dat meer laag gaf dan een Yamaha Attitude, dus ik denk dat er in die van mij een gitaarpickup zit ofzo?)

Die van mij heeft een enkele trussrod, stereo output, en ziet er qua looks erg legit uit, als ik het mag zeggen.

Dus ikzelf zou niet voor de aliexpress gaan, maar op Marktplaats kijken.
duimpje omhoog! dat is een mooie kopie als ik het zo hoor, is dan wel 100 euro duurder uiteindelijk dan een china rick maar is dan ook weer veel beter. Die onthoud ik.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Die Chinarick komt ook rond die prijs of duurder uit, er komen nog een slordige 100 euro invoerkosten bovenop, plus wat je er verder nog aan uit moet geven om er iets van te maken.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Maarten_E schreef:Ik snap niet dan in deze 3 pagina's de Japanse Fujigen kopieën nog niet genoemd zijn?
Klik!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

tjoepatjoep schreef:
Maarten_E schreef:Ik snap niet dan in deze 3 pagina's de Japanse Fujigen kopieën nog niet genoemd zijn?
Klik!
Die wilde ik nog linken inderdaad. :)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

berth schreef:Serieus? Dan heb ik hier een zootje fakers. :-(
Oh, ik dacht dat sinds de 4003 bij alle Ricks de headstock onder een hoek stonden :?
Plaats reactie