Hartke Bass Combo

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
warwickstreamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 apr 2004, 10:55

Bericht door warwickstreamer »

Gelukkig maar Niels! Maar zoals ik in deze topic lees gaat er nogal wat mis met een "slechte" bas kopen. Als ik een bas uitprobeer in de winkel en het lijkt me wat loop ik altijd alle vakken na. Begin bij de G-snaar en dan van fret 1 tot einde, 1 voor 1 alle tonen aanslaan, je hoort dan meteen of een gitaar "aanloopt". Als dat zo is en ze kunnen het in de winkel al niet verhelpen, mooi laten staan!
De meeste bassen zijn in de fabriek niet perfect afgestelt, maar bij nieuwe bassen die al flink rammelen krijg ik gelijk een vieze smaak.
Ik wil niet als een oude zeverzak overkomen maar als beginner zou ik iemand meenemen die er meer van weet, doe ik nu eigenlijk ook nog als het lukt.
Grt. warwickstreamer
Gebruikersavatar
Revenge on society
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:03

Bericht door Revenge on society »

Bassclef schreef:/quote]

Ha, ik verwachte al zoiets aangezien niemand em fatsoenlijk vond klinken, ik heb nog niets gehoord van de zaak waar ik em gekocht heb maar verwacht binnenkort wel een telefoontje.


Wat "fatsoenlijk" klinkt moet ik nog uit zien te vinden; laat ik eerst maar eens proberen of ik die bas onder controle kan krijgen :oops:
Ben trouwens wel nieuwsgierig of je die Hartke bij dezelfde zaak gekocht hebt als ik.............

Grtz,

Bassclef

Denk niet dat we em bij dezelfde winkel gekocht hebben, aangezien de winkel waar ik em kocht er maar 1 had.

Heb m'n bas woensdag op kunnen halen en toen ik thuis kwam klonk hij nog slechter als toen ik em wegbracht!!!Donderdag weer terug gegaan en toen hebben ze de hals pen wat losser gezet en nu klinkt hij wel weer, alleen loopt hij nu bij best veel fretten aan....zei dit in de winkel al maar toen kreeg ik te hooren dat dit vaak bij basgitaren is en dat het niet uitmaakt aangezien je dit niet door de versterker hoort.

Ik laat em aanstaande maandag wel keuren door m'n basleraar, en dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Revenge on society schreef:alleen loopt hij nu bij best veel fretten aan....zei dit in de winkel al maar toen kreeg ik te hooren dat dit vaak bij basgitaren is en dat het niet uitmaakt aangezien je dit niet door de versterker hoort.
Welke winkel was dat? Dan kunnen we afspreken dat we daar nooit meer komen. Jezus, wat een onzin.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Bassclef
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2004, 17:21

Bericht door Bassclef »

Wilbert schreef:
Revenge on society schreef:alleen loopt hij nu bij best veel fretten aan....zei dit in de winkel al maar toen kreeg ik te hooren dat dit vaak bij basgitaren is en dat het niet uitmaakt aangezien je dit niet door de versterker hoort.
Welke winkel was dat? Dan kunnen we afspreken dat we daar nooit meer komen. Jezus, wat een onzin.
Zie het voor je: je hebt genoeg munten om eindelijk de Bas aan te schaffen die je altijd al wilde hebben :D ; wordt je vervolgens met een bas die op een aantal fretten aanloopt uit wandelen gestuurd met de mededeling dat dit "wel vaker bij Basgitaren voorkomt"! :evil:
En wat de winkel zelf betreft, ik zou zeggen: vertel me de naam. dan blijf IK er op zeker weg!

Grtz,

Bassclef
Gebruikersavatar
Revenge on society
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:03

Bericht door Revenge on society »

Ik wil uit respect voor de winkel de naam nog niet prijs geven :wink: aanstaande maandag hoor ik van m'n basleraar wel of de bas nu juist is of niet.


Dit is ook een irritante situatie ikzelf hoorde niets aparts aan die bas...en dan hoor je van andere dat ie niet klinkt en dat moet ik vervolgens uitleggen aan die zaak.....terwijl ik niet weet waar ik over praat :oops:

Enigste wat ik weet is dat ik een goed klinkende bas wil waar niets mis mee is(en het liefst binnen de garantie :? ).
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mei 2004, 11:43

Bericht door Bazz »

Ik zou hier toch je leraar in volgen!
En over die zaak, die weten duidelijk niet waar ze het over hebben!
Dus respect voor die gasten is wat verspilde moeite
P-bass + Jazz + Stingray = Blije Bazz!
Gebruikersavatar
Revenge on society
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:03

Bericht door Revenge on society »

Ben afgelopen maandag weer op basles geweest en hij klinkt blijkbaar een stuk beter nu.Wel nog het eea afgesteld om dat aanlopen eruit te halen maar verders moet de bas goed zijn zo.

Iedereen bedankt voor de reakties en mag dit een les zijn voor beginnende bassers die toevallig deze Hartke bas willen aanschaffen :wink: ikzelf controleer in iedergeval zeker het eea bij m'n volgende bas.
Plaats reactie