Bijgeluiden E-snaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bijgeluiden E-snaar

Bericht door deevit »

Goeie tip inderdaad. Ik had een Yamaha BB die er niet heel erg last van had op de A als ik de hele snaar om de tuner wikkelde.
Dit probleem is heel makkelijk te checken door de snaren even los te draaien, een tiewrap achter de topkam om de headstock en snaren te trekken en hem dan weer op stemming te brengen. Als je ratels dan weg zijn zat daar het probleem.

Tips over de brug zijn ook goed inderdaad, lijkt me logischer dan dat de groef te smal is. Hoe dan ook moet de snaar daar strak liggen, in het ergste geval trek je hem naar een andere groef tijdens het spelen, is me wel eens overkomen met die 'vintage threaded' brugzadels (als ik het zo goed zeg).
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bijgeluiden E-snaar

Bericht door Charlie »

Er zat bij de E snaar van m'n Warwick ook 'n irritante buzz. Bleek het plastic kapje van de truss-rod cover te wezen. :?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bijgeluiden E-snaar

Bericht door Ken »

Gisteren uitgebreid getest.
Het geluid komt echt van het zadel.
Het is niet het veertje. Als ik dat vasthoud, blijft het geluid.
Kan idd komen omdat het zadel wat scheef staat. Is een slordigheidje, moet ik nog aanpassen.
Ik moet sowieso de intonatie nog aanpassen, dus dat heeft mogelijk ook nog wel effect.
Hoe dan ook, als ik de snaar aandruk OP of net ACHTER het brugzadel, is het geluid weg.
Godzijdank is het niet de trussrod...
Plaats reactie