Marcus Miller V7 Swamp Ash-4 NT

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
dgroov
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 jun 2006, 09:44

Marcus Miller V7 Swamp Ash-4 NT

Bericht door dgroov »

Ik heb deze bas al kunnen testen en ik kan zeggen dat de Swamp Ash 4NT uitvoering een geweldige bas is.
Goede afwerking en een geweldige sound en kwalitatief erg goed.
Ik heb ook de Fender MM japan gehad , maar de Sire heeft een erg goede preamp waardoor je er meer kanten mee op kunt.

Ik kan als je een groovy jazz zoekt, deze alleen maar aanbevelen om te testen..
Ik heb meerdere bassen gehad van Yamaha 1100 en 3000-BB, Clover Xpression 15.4, Fender MM 4string, maar deze Marcus bas is HOT en waar voor je geld.

de bas is overtuigend...... :mrgreen:

Ik wilde eigenlijk weer een fender MM 4string zien te scoren, totdat ik las dat Marcus Miller nu met Sire is begonnen.
Het wordt de sire swamp ash 4NT...

https://marcusmillerbysire.com/marcusmil ... us_v7.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hier een test review....
https://www.bonedo.de/artikel/einzelansi ... -test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door dgroov op 26 apr 2016, 19:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:18

Bericht door frakke »

Staat ook op mijn gas-lijstje de 4TS tussen de Ibanez atk en de sterling ray4 :D :D
Grts Frank.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb ook al eens zin gekregen maar na het bekijken van diverse filmpjes vind ik dat de klank van de Sire niet vergelijkbaar is met die van de MM Fenders, ik vind de Sire "goedkoper" klinken en dan betaal ik liever iets meer (was 725 euro als ik me goed herinner voor mijn MM)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=f4ra-ZLeRdY[/youtube]
what fools these mortals be
dgroov
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 jun 2006, 09:44

Bericht door dgroov »

Filmpjes lijkt me nou niet echt een goed referentiekader...

Fender MM 4 string 1200 euro als je nog een zaak vindt en ik heb m gehad en ga toch voor de Marcus Miller Sire in vergelijk met de Fender MM
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

725,- zal zo ongeveer de prijs zijn voor een 2e hands MM. Er hangt hier in Heerlen nog zo'n Fender Marcus Miller voor 1200 euro, maar dat is dan ook een Mexicaanse. [Fender brug ipv badass, en naar mijn mening een stuk minder mooie stukken hout dan de Japanse].
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

wombatboter schreef:Ik heb ook al eens zin gekregen maar na het bekijken van diverse filmpjes vind ik dat de klank van de Sire niet vergelijkbaar is met die van de MM Fenders, ik vind de Sire "goedkoper" klinken en dan betaal ik liever iets meer (was 725 euro als ik me goed herinner voor mijn MM)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=f4ra-ZLeRdY[/youtube]
Waanzinnig mooie bassen toch... Zou het helemaal niet erg vinden om een sunburst of witte weer te hebben.
Andere preamp erin hangen, dan zou 'ie toch goed bruikbaar moeten zijn in een band.
Glockenklang 2 band preamp... Zoiets. :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

dgroov schreef:Filmpjes lijkt me nou niet echt een goed referentiekader...

Fender MM 4 string 1200 euro als je nog een zaak vindt en ik heb m gehad en ga toch voor de Marcus Miller Sire in vergelijk met de Fender MM

Leuk dat je tevreden bent en inderdaad filmpjes zijn niet altijd representatief..alleen vond ik in elk filmpje (ook die bespeeld door MM) dat de E snaar heel vaak erg gecompresseerd klonk en helemaal niet zo rinkelde als bij de MM bassen, dat kan al eens gebeuren door gebruikte snaren maar ik vond het frappant omdat het telkens zo was. Kijk er naar uit om ze zelf eens te kunnen uitproberen en misschien mijn mening te moeten herzien.
what fools these mortals be
dgroov
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 jun 2006, 09:44

Bericht door dgroov »

de ash 4 string is alweer uitverkocht en thomann is de enigste voor europa,
om kosten te reduceren heeft Sire een kort logistiek afzet kanaal met zo min mogelijk tussenschakels.

die gaan als zoete broodjes en je moet er snel bij zijn.
thomann heeft een goede service..je kunt een artikel binnen 30 retourneren
Laatst gewijzigd door dgroov op 20 jul 2015, 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:18

Bericht door frakke »

dgroov schreef:de ash 4 string is alweer uitverkocht en thomann is de enigste voor europa

die gaan als zoete broodjes en je moet er snel bij zijn...
Wie heeft er één gekocht :mrgreen:

Wat is het verschil of wat doet het ,tussen de Swamp Ash en de alder body?
Voor de rest weinig verschillen
Alvast bedankt.

https://www.youtube.com/watch?t=69&v=97kXOTDNVCY" onclick="window.open(this.href);return false;
Grts Frank.
dgroov
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 jun 2006, 09:44

Bericht door dgroov »

Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:18

Bericht door frakke »

Grts Frank.
dgroov
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 jun 2006, 09:44

Bericht door dgroov »

Sire V7 Bass review by Adam Dorn
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hm..ik vind 'm echt klinken als een 'goedkope' bas; weinig leven in de sound.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Die review :facepalm: , lijkt op een tellsell reclame. Hoe vaak hij wel niet benoemt hoe geweldig de bas is en hoe duur al zijn andere bassen zijn, maar niet tegen dit beest op kan.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Het is wel een beter audio-filmpje dan de meesten die ik al gezien heb en ik vind het geluid eigenlijk best ok...
Het enige wat me stoort (maar dat zal vermoedelijk met de afstelling te maken hebben) is de ongelooflijke fretbuzz wanneer hij in het laag speelt.
Dat soort actie is imo niet werkbaar in een groep en zelfs voor slap te performant..
Maar wanneer hij op die sunburst begint te spelen klinkt de slap best pittig...als de trussrod deftig werkt en de pick-ups zijn wat noise-free is dit geen verkeerde aankoop voor sommigen.
what fools these mortals be
Plaats reactie