Welke prut bassen van toen zijn achteraf toch best wel goed

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Mijn eerste bas.

Je speelt er op, kijkt al snel uit naar een andere omdat die vast beter speelt maar met de jaren realiseer je dat je er gewoon nog niks van bakte.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

basloze fret schreef:
Basvarken schreef:Mogen we het ook omdraaien? Welke Hosanna-bassen blijken achteraf toch niet zo heel erg bijzonder te zijn? :lol:
Da's inderdaad ook een interessante discussie! Zo vind ik i.t.t peachabell Tokai overschat. Ik heb een tokai jazz bas gehad uit de zogenaamd goede periode. Naar aanleiding van goede reviews die ik onder andere hier had gelezen. Maar die bas was echt waardeloos.
Peachabell schreef:In 1984 zeiden mensen dat de Tokai jazz sound die ik toen bespeelde, beter was dan de toenmalige Fenders waar hij op gebaseerd was.
Dus ook niet achteraf goed gevonden, die instrumenten werden ruim 30 jaar terug ook al gewaardeerd.
Van de 3 jazz bassen die ik veel bespeeld heb (Tokai, Ibanez & Cimar), vond ik Tokai de beste.
Maar erg veel verschil met de 2 anderen was er ook niet. Die Tokai klonk wat beter door, als je er straf met plectrum op speelde.
Verder gaf ik met "zeiden mensen" aan, dat muzikantentypes als kennis door wilden geven dat Tokai niet onder deed of beter was dan '80's Fenders.
Dat betekent niet dat ik dat praatje onderschrijf, maar dat mensen dat blijkbaar toen ook al vonden.

Ik vind de jazzbas sowieso overschat, daarom heb ik er geen meer (wel een Yamaha BBN5II).
PJ vind ik een prettiger combinatie.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

toen ik in 1983 in die muziekzaak in de UK stond om mn eerste basgitaar te kopen met mn vader zeiden alle aanwezige muzikanten in koor dat ik die Tokai Jazz vóóral moest laten hangen.
brandhout was het, aldus de ervaren mannen daar.

ben uiteindelijk vertrokken met een Westone Thunder I.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5288
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

O. Ik heb dan weer juist een hele positieve ervaring met mijn jazzsound. Erg levendig en mooi open klinkende jazz. Maar goed, is dan ook 30+ jaar ingespeeld.
Fender
Plaats reactie