Ken Smith Bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door Charlie »

Behalve dat deel van die piemel ben ik het helemaal met uwes eens. Er gaat niets boven de BSR's modellen. (en Groningen natuurlijk).
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door SpcMnk »

:D BSR blijft ook wat mij betreft de oer Smith kwa vorm. En zie ik ook graag. Die single cut, ik blijf het wel wat vinden hebben. Snap je punt en ben het met je eens dat er vele mooiere single cuts zijn, maar voor een smith, van mij mag ie :D
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door BasSas »

Nee, ik vind de body niet aantrekkelijk. :| Ik geef de voorkeur aan gitaren met mooie vrouwelijke rondingen. :D
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Hele toffe vintage Ken Smith. Gas opwekkend! Zo'n BT model vind ik echt super mooi.

Laatst gewijzigd door basloze fret op 27 mei 2020, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Benieuwd wie deze heeft gescoord trouwens, en naar de vraagprijs. Iemand hier misschien?
http://link.marktplaats.nl/m1523510094? ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door Mach1 »

Iemand uit België.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Geert?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door LeftyJ »

Als dat zo is blijft ie niet lang. Zijn eerdere Smith met 2-bands EQ was ook geen blijvertje, hij heeft alleen zijn Smith met 3-bands EQ nog omdat hij een mid control miste.

De bas in het filmpje lijkt deze te zijn: https://www.basschat.co.uk/topic/395906 ... nt-3971857
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen de wat meer vintage exemplaren, uit jaren 80 en begin 90 en de latere exemplaren, met name qua sound. Zit daar veel verschil in?

Die van Scott vind ik schitterend. Jammer dat ik die niet te koop had zien staan.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door wombatboter »

Ik had die te koop zien staan maar ik vond dat hij echt te veel vroeg...dat vond ik de bas niet waard.
Hij heeft er later als ik me niet vergis iets van een 500 euro afgedaan maar dan was het nog 3000 euro (als ik het goed heb).
Vind ik echt te veel..zeker omdat ik zoals Jeroen zegt die mid control nogal essentieel vind.
Soms heb ik het gevoel ook dat Scott het karakter van bepaalde bassen niet genoeg kan bloot liggen, het moet toch wat aan zijn kunde liggen imo..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Die galm helpt ook niet echt mee. Mooi voor een opname, maar dan klinkt alles ook meer hetzelfde.
Misschien ligt het er ook aan dat die oude exemplaren anders klinken dan wat modernere Ken Smiths?

3000 vind ik ook wat veel voor die op MP. Voor die van Scott had ik het echter wel over gehad. Die ziet er ook toffer uit.
Plaats reactie